prematuur en beentjes uit de draagdoek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik plaats mijn vraag hier omdat er volgens mij veel doorgewinterde draagdoekmama's zijn.
    Ons meisje is nu gecorrigeerd bijna 13 weken dus theoretisch oud genoeg voor de beentjes uit de draagdoek.
    Alleen is ze nog formaat newborn met een gewicht van bijna 4500 gram en ik schat 55 cm nu.
    Wat moet ik nu doen?
    Is het slecht om haar nog in de kikkerhouding te dragen?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.929
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoi frannie!
    Geadviseerd wordt de beentjes uit de doek te dragen, maar of het echt slecht is dat niet de doen weet ik niet.
    Tenminste, ik heb aangenomen dat je dat bedoelt met 'kikkerhouding', want ook met de beentjes uit de doek moet je beebje de beentjes in kikkerhouding hebben.
    Verder alles goed bij jullie?

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ze mag met de beentjes buiten de doek zolang je daarbij niets forceert; kwestie van proberen dus! Als je het idee hebt dat je haar te veel dwingt in die houding of dat ze bv niet comfortabel is, dan nog even met de beentjes in de doek.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    @merah ja alles goed hier en rustig. Ze groeit goed genoeg (mag wat mij betreft meer zijn is net elke keer 100gr per week).
    Zelf weer aan het werk.
    Wel lekker na zo'n lange tijd!
    Alleen is het kinderdagverblijf denk ik nog te druk voor haar of ze moet nog wennen. Maar ja het kan niet anders.

@andrea ze zit nog prima in de kikker houding se protesteert niet en slaapt als een roosje.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En bij jou Merah? Nog steeds kriebels voor een derde?

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.929
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nog steeds kriebels frannie! En met een beetje geluk gaan we het ook proberen! Toen mijn man groen-licht gaf begon ik zelf weer te twijfelen. Hij heeft echt niets met die kleintjes, dus de eerste 6 maanden komt alles op mijn schouders (kan ik boos over worden, maar het is zoals het is). Dus denk nu soms: kan ik dat wel, drie kindjes?
    Maar we hebben nog even...

Fijn dat ze goed groeit. En kan me idd voorstellen dat het heerlijk is weer wat buitenshuis te kunnen doen.
    Onze jongste vind/vond het ook veel te druk op het kdv. Ze zat eerst in een vertikale groep, maar we hebben haar daar weggehaald. Ze zit nu op een baby-groep en ze zetten haar soms echt apart (hoge box, kinderwagen etc) omdat zelfs daar de drukte van de andere kinderen soms te veel is.
    Komt goed hoor! Gewoon in de gaten houden en aangeven als je iets op een andere manier wilt. Maar dat is jou wel toevertrouwd toch? ;)

Deel Deze Pagina