Wat vinden jullie van levin? Je spreek het uit als Le-vin.. Het is voor een jongetje. Wij zijn bang dat mensen gaan zeggen.. Leef in.. Wat vinden jullie hier van?
Leuke naam. Ik spreek hem uit als LEE-vinn, maar ik ben hem ook wel eens tegengekomen met de uitspraak lee-VIEN. Voor een meisje ken ik de naam als Levine.
Als je hem op die manier schrijft kun je er donder op zeggen dat men LEEvin zegt, ook omdat je Levi uitswpreekt als LEEvie met de nadruk op LEE. Ik vind het geen mooie naam ook trouwens. Gek genoeg spreek ik Kevin of Devin dan wel weer uit als Keffin of Deffin. Ook niet mooi overigens.
Tikkie anders maar denk dat mensen er wel snel aan kunnen wennen hoor.. is zoiets als Devin Wat betreft uitspraak.. tja.. mijn ervaring is dat mensen sowieso hun eigen draai geven aan namen waar ze niet zo bekend mee zijn. De naam van mijn zoontje spreken ze ook standaard verkeerd uit.. in mijn geval doen ze zelfs twee puntjes op de i zetten om hun verkeerde uitspraak "kracht bij te zetten". (dus een "ie" klank creëren die er helemaal niet hoort te zijn )
Ik ging automatisch uit van Lee-vin, zoals ook in "Levinia". Maar inderdaad: nu ik lees dat het ook als "Leffin"kan, komt ook dat me niet vreemd voor. Ik vind het zelf niet zo'n mooie naam, maar ik ben met mijn klassieke namen de maatstaf niet
Ik ken een jongetje die Levin (leffin) heet en vind het een hele leuke naam. Maar Leevin vind ik dan weer niks.