zorgverzekering

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bernese, 28 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bernese

Bernese Actief lid

31 aug 2015
    287
    0
    16
    Mijn vriend en ik zitten nu in de 5de ronde en nu de tijd van zorgverzekering weer hier is, vraag ik me af wat wijsheid is. We hoppen komend jaar dus zwanger te worden. Wat zouden jullie adviseren wat betreft de zorgverzekering?

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik heb opgeplust. Omdat er nog wel wat kans is dat ik volgend jaar wel beval. Vorige zwangerschap heb ik het ook gedaan terwijl de kans klein was dat ik dat jaar zou bevallen, maar als ik 2 weken eerder was bevallen was het wel nodig geweest

3. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Wijsheid is jezelf goed verzekeren. Maar snap de twijfel wel. Dus doen waar jij je goed bij voelt is het enige advies wat ik heb.

4. AudreyD

AudreyD Bekend lid

27 dec 2015
    546
    0
    0
    NULL
    NULL
    Check of je bij je zorgverzekering kan veranderen van pakket wanneer je zwanger bent. Bij de grote verzekeringsmaatschappijen kan dit namelijk vaak. Dit scheelt best veel in de kosten!

5. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    ik moet het nog eens narekenen maar ik denk dat ik voor een standaard pakket ga een dan sparen. in principe ben je gewoon goed gedekt alleen je eigen bijdrage kraamzorg niet dat is 4.20 x 49 uur bij bv of x 45 bij fv = 200
    200 /12 = 17.15 per maand.
    als je voor een pluspakket meer betaald dan 17.15 extra pm kun je beter sparen.

in t ziekenhuis bevallen met medische indicatie is volledig vergoed. en medische indicatie is niet zo moeilijk te krijgen.

dit had ik zo bedacht, zat er zelf ook mee... betaal nu al 2 jaar voor "niets" dus ga t dit jaar denk ik anders doen.
    Graag hoor ik of er een denk fout in zit ;)

6. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Volgens mij betaal je tegenwoordig ook een eigen bijdrage voor het bevallen in het ziekenhuis van €328. Weet alleen niet hoe dit zit met een medische indicatie. Ik beval liever thuis en ben aanvullend verzekerd 😉

7. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    #7 Nienke87, 29 dec 2015
    Laatst bewerkt: 29 dec 2015
    Ik ben wel extra verzekerd nu. Voornamelijk vanwege de zwangerschapswens. Weet nog niet waar ik evt zou willen bevallen, maar het leek me goed om wel goed te verzekeren. Stel dat ik vrijwillig in het ziekenhuis wil bevallen, zit je niet met een eigen bijdrage van een paar honderd euro. Ook de volledige vergoeding van de kraamzorg, bijdrage huur/aanschaf kolfapparatuur, bijdrage voor zwangerschapscursus en evt hulp van lactatiedeskunde spraken mij wel aan.

Heb ook de rest van de inhoud van de pakketten met elkaar vergeleken en denk dat ik er op andere punten ook nog wel even dankbaar gebruik van kan maken dat ik me komend jaar wat uitgebreider verzekerd heb (oa nieuwe bril)

Kijk dus ook even naar de rest van het pakket en of je daar evt nog wat van nodig hebt. Voor mij loont het zich in ieder geval wel om mn pakket met 2 stappen uit te breiden.

8. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik vind dit een beetje een gekke opmerking. Je krijgt echt niet zomaar zonder reden een medische indicatie hoor..

9. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    dit vind ik wel een goede aanvulling

10. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    je bent al snel medisch

een ruggenprik is al medisch.

alle wat de vk-e niet meer kan is een medische indicatie-->
    > 42 weken
    < 37 weken
    > 24uur gebroken vliezen
    inleiding om wat voor reden dan ook
    pijnstilling tijdens de bevalling (na sedatie bij een vroege of valse start kun je vaak weer terug naar de vk-e)
    hoge bloeddruk
    bloedverlies
    stuitligging
    meconium houdend vruchtwater
    niet vorderende ontsluiting of uitdrijving
    afwijkende harttonen van de baby

11. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    oow zo bedoel je. Dan neem ik mijn opmerking terug :D

12. priscil89

priscil89 Bekend lid

17 sep 2014
    582
    34
    28
    Vrouw
    Ik ben zelf via cz verzekerd.. kan 'm t hele jaar door omzetten naar t gezinnenpakket. Dan ben je goed verzekerd en krijg je genoeg vergoed. Had daar eind vorig jaar voor gebeld met t oog op dat ik dit jaar wel zwanger zou zijn.. helaas pindakaas.
    Heb nu gewoon nog steeds basis pakket met aanvullend jongeren en dan mocht ik volgend jaar zwanger worden gooi ik m om naar gezinnen pakket

13. Bernese

Bernese Actief lid

31 aug 2015
    287
    0
    16
    Dank jullie allen voor de info en tips! Best wel weer wat dingetjes waarvan ik denk daar moet ik even kritisch naar kijken! Er morgen vroeg maar even voor gaan zitte

Deel Deze Pagina