Welke van de 2?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Female, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Ik heb hier een paar dingen gelezen over flesweigeren... Mijn zoontje wil ook niet uit de fles drinken, lastig als ik eens weg ga.

In eerste instantie kom ik op internet 2 flessen tegen;

1) Tommee Tippee fles
    2) Adiri Brestbottle Nurser

Is er één van de 2 die jullie voorkeur geniet? Hielp het goed in vergelijking tot een normale fles?

Bedankt alvast!

2. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Hoi Female

Ik kan je (nog) geen antwoord geven. We hebben gisteren de Tommee Tippee fles gekocht om uit te proberen, omdat Arend ook flesweigeraar is. De eerste keer ging het niet lekker, maar wel ietsje beter dan met een gewone fles. Je hoort nog van me hoe het verder gaat! Die Adiri-fles is geloof ik wel een heel stuk duurder, iets van 21,95. De Tommee Tippee kostte ons 6,20. Succes met je zoontje!

3. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Wij hebben van alles geprobeerd en uiteindelijk wilde ze alleen maar uit de Difrax s-fles drinken met een Dental speen (zo'n platte met een kromming erin). Zelf heb ik nu het idee dat dat komt doordat dat een hele slappe speen is die ze makkelijk kan pakken (dus waaraan ze niet meteen vacuum hoeft te zuigen). Misschien werkt het bij jou ook?
    Inmiddels pakt ze ook de Avent die bij de kolf zat, als het maar grote spenen zijn.

4. Female

Female Niet meer actief

@ cookie; ok ik wacht je verder ervaringen met de tommee tippee even af ;) .
    Idd wel een behoorlijk prijsverschil, dat had ik dan nog niet gezien :( .

@ jara; Die difrax ken ik ook niet. Die wilde ze dus wel en de tommee tippee niet? Ik ga eens kijken, dankje!

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb van pure ellende een tuitbeker gekocht (Nuby)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Weet je wat het rare is?
    De meeste stevige flesweigeraars gaan uiteindelijk het beste drinken uit het goedkoopste Kruidvatflesje!
    Op zich is een fles niet nodig, melk kan een kind ook uit een beker drinken.

7. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    hier wordt de fles de laatste tijd alleen geweigerd als ik in huis ben... maak niet uit op welke verdieping ik ben, blijkbaar heeft hij dat door..... maar als ik langere tijd weg ben, dan gaat het redelijk goed...

Blijven jullie ukkies ook de flesweigeren als jullie langere tijd weg zijn?

Nu drinkt hij uit de Avent fles met speen 2

8. Female

Female Niet meer actief

@ Nemo; en helpt de tuitbeker?

@ Dirksmama; ja bekertje, flesje, lepeltje, alles geprobeerd. Fles wil ie niet en de rest spuugt ie met een vieze kop uit alsof het het aller smerigste van de wereld is :)

@ lzHoe is het met jou en je zoon? :D
    Ik werk niet en voed hem normaal altijd zelf. Laatst zijn we een nacht weggeweest, eten & hotel, en meneer heeft krap 2 flesjes gedronken... Volgende dag de schade goed ingehaald ;)

Over de Tommee Tippee; ik zie ze overal op internet, maar zijn ze ook te koop bij Prenatal ofzo? Verzendkosten zijn nl duurder als de fles zelf... :(

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Female: een echte goede drinken zal hij nooit worden uit tuitbeker, maar het gaat zeker beter dan met een flesje.
    Ach en als je even weg bent en je voedt echt op verzoek dan komt je kindje wel vaker en als jij dan vaker aanlegt zal het ook wel los lopen denk ik. Al is het wel een vervelend idee dat als jij weg gaat je kleine niet goed wil drinken.

10. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Hoera! Vandaag heeft Arend in 10 minuten tijd zowaar 50 ml afgekolfde melk uit de Tommee Tippee fles gedronken! :D
    Ik had er maar 50 ml in gedaan, omdat hij steeds maar hooguit 20 ml dronk tijdens het oefenen. Maar nu had hij alles op. :confused: :D Ik ben natuurlijk erg blij, maar we blijven oefenen. We hebben nog een week voordat ik moet gaan werken.

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb het idee dat het niet eens zozeer het niet willen is maar het gewoon niet snappen... ik bedoel dat voelt echt compleet anders zo´n fles en hij doet altijd heel druk met zn tong als hij zo´n speen in zn mond krijgt maar krijgt er maar amper wat uit... hij kan ook niet met een speentje overweg die gaat ook meteen weg ookal vind hij het zuigen opzich wel fijn dus ook als ik lang weg ben drinkt hij slecht uit een fles.... dus dan gewoon een bekertje

12. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Ja dat klink heel herkenbaar! Arend wil ook absoluut geen speentje, dat gaat er woepsie zo weer uit als ik het erin stop. :)

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vergelijk het met jezelf: je bent van huis uit ook niet gewend om met stokjes te eten.
    Stel je voor dat je dat opeens bij een paar maaltijden per dag moet gaan doen - daar voel je in elk geval al niets voor als je hongerig bent!
    En de een leert vlot met stokjes eten, terwijl de ander altijd blijft modderen en morsen.

Zo is het ook met uit een fles leren drinken.

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mijn kereltje dronk eerst wel goed uit de fles :( Dus snappen kan hij het wel.

15. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    @ Female: Toen ik ging zoeken naar de Tommee Tippee fles (op internet) kwam ik babywinkel het Rietje tegen. Die zit bij ons in de buurt, dus hebben we hem daar gekocht. Misschien zit er bij jou ook wel een verkooppunt in de buurt. Bij sommige Etos vestigingen verkopen ze ze ook.

@ Nemo: Arend dronk ook de vanaf week 4 t/m 10 uit een fles, maar toen ineens niet meer, net als bij jou dus. Op het borstvoedingsforum staan ook een heleboel topics over flesweigeraars. Het is fijn om te lezen dat je niet de enige bent met dit probleem. Sterkte!

16. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Wat bij ons heeft geholpen is de speen lekker warm te maken en dan snel laten drinken.
    Tepel is nl ook erg warm vergeleken een speentje op een fles.

Britt

Deel Deze Pagina