Fionn/Fjonn

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nalani, 13 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nalani

Nalani Actief lid

6 feb 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

ik hoor de laatste tijd in Duitsland steeds vaker de naam Fionn/Fjonn voorbij komen.
    Ik heb er een beetje over gelezen en je kan hem of uitspreken als Finn of echt als Fjonn afhankelijk.
    Mijn man hoorde hem voor het eerst maar moest er nog wel erg aan wennen.
    We zoeken wel een naam met F die niet te vaak voorkomt.

Ik was even benieuwd wat Nederlanders (ik ben dan zelf Duits Haha) van deze naam vinden.
    Mijn voorkeur gaat uit naar Fjonn. Ziet dit raar uit voor een Nederlander of is dat een prima naam volgens jullie?

Ik weet dat wij hem leuk moeten vinden maar ben gewoon benieuwd wat anderen van de naam Fjonn vinden.

2. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Klinkt wel lekker hoor. Zou t gewoon doen als jullie m leuk vinden. En mooi toch als jij duits bent, om dan een naam van daar te gebruiken die toch in nederland ook gewoon makkelijk uit te spreken is.

Nalani vindt dit leuk.
  3. Nalani

Nalani Actief lid

6 feb 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie :)
    De naam zelf is niet Duits, wel keltisch/Iers. Maar Duitsers gebruiken hem de laatste tijd wel eens (ook al is het daar nog echt geen bekende naam).

Babyvijf vindt dit leuk.
  4. Pioenne

Pioenne Bekend lid

5 mrt 2019
    640
    746
    93
    Vrouw
    Doet me wat denken aan ‘fjord’, vakantiegevoel dus :D
    Geen negatieve connotaties, gewoon leuk, vlot, makkelijk!

Nalani vindt dit leuk.
  5. Emmaly

Emmaly Actief lid

20 aug 2016
    453
    144
    43
    Ik vind het leuk klinken! Nog nooit van gehoord, maar ziet er inderdaad een beetje Keltisch uit. Ik vind Fionn wel een mooiere manier van schrijven, maar Fjonn ook prima hoor!

Nalani vindt dit leuk.
  6. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Ik vind het zo op het eerste gezicht een beetje raar.. misschien is het een kwestie van wennen. Vind Finn vele male leuker.

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.505
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Bij Fjonn denk ik aan Sjon/Sjonnie. "Sjonnie en Anita": dé tokkie namen van NL zeg maar..
    En aan een fjord.
    Ik vind de fj-combinatie niet zo..

Bij Fionn denk ik aan het Fiom (kliniek die helpt bij ongewenste zwangerschappen) en alsof je graag de meisjesnaam Fiona wilde geven, maar nu het een jongen wordt, er maar Fionn van hebt gemaakt om maar in de buurt te blijven :confused: Te geknutseld dus in mijn ogen.

De uitspraak Finn bij die schrijfwijzes zou nooit in mij opgekomen zijn. Doe dan gewoon Finn denk ik dan... :rolleyes:

Andere opties:

Flynn
    Finley
    Feije
    Fabian
    Faber
    Feiko
    Feike
    Frank
    Frans
    Faas
    Fokko
    Frits

Jonne anders nog misschien? Is uniseks.
    Voor een meisje zou Jonna ook kunnen.

8. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind Fionn een mooie naam en ken een aantal die zo heten. Dat zijn echter wel engels sprekende mensen en die spreken de i ook echt uit als ie....dus niet als j......oftewel spreektaal Fie-onn......ik vind het een leuke naam als het op deze manier uitgesproken wordt ;)

9. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Zover ik weet is Fionn de mannelijke vorm van Fiona. Het is keltisch en het betekent "de witte". Ik vind het best een leuke naam.

10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik vind het niks.

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.505
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    O, is dus nog echt zo ook dus?
    Haha het was alleen maar een gedachte die ik had die ook nog blijkt te kloppen dus :p

Wat ik trouwens wel gek vind is dat de uitspraak van Fiona en Fionn heel anders is klaarblijkelijk.. :confused: (einde is logisch maar doel op het begin)

Deel Deze Pagina