Mijn vriend vind deze naam helemaal te gek voor een eventueel toekomstig zoontje. Maar ik vind er niets aan. De naam komt uit de serie 'Battlestar Galactica'. Nu zocht ik gisteren de betekenis op en die is 'geluk' en gezien die betekenis zou ik hem dan als tweede naam willen geven. Wat zouden jullie doen: als voornaam of als tweede naam? En wat vinden jullie er van?
Hier in nederland is gajes, (spreek je ook uit als gajus), zoiets als tokkies, associale mensen, criminelen.
Niet gestemd, vind het maar een rare naam om aan je kind te geven. Mooie betekenis, dat wel, maar zou het zeker niet aan een kind geven "omdat het in een serie voorkomt". Het gaat hier om een kind, geen spel oid
Hier ook de asociatie met gajes. Gajes van de richel, zeiden we thuis altijd. Dat waren geen leuke, lieve baby'tjes in elk geval. Maar goed, je komt uit België en als het daar verder niets betekent... dan zou ik zeggen: tweede naam. Maar omdat het moet, niet omdat ik 'm zo leuk vind
Je vindt er zelf niks aan, dus ik zou de naam überhaupt niet gebruiken. Een naam moet toch voor beiden leuk zijn, of het nou om de voornaam of 2e naam gaat...
Helemaal mee eens, ik heb gestemd op 2e naam, omdat de optie 'niet doen' er niet bij staat. Het is een oude Italiaanse naam toch? Was er ook niet eens een ceasar die zo heette? Het komt in ieder geval niet alleen maar uit die serie, want die ken ik niet en de naam heb ik al wel vaker gehoord. Maar dan meer uit de geschiedenis, niet van mensen die nu zo heten. Als je kind later in aanraking komt met Nederlanders, voor werk of studie ofzo, zal de naam Gaius vrees ik wel reacties losmaken. Het is ongeveer hetzelfde voor ons als crapule voor jullie.
Toen ik het las, dacht ik dat ik weer op school zat, bij de les Latijn. Sorry, zou het echt niet doen.
Gaius Julius Caesar Ik weet het niet, dan vind ik Julius veel mooier. Gaius zou ik of helemaal niet doen of als tweede naam gebruiken.
Hihi... jullie bevestigen allemaal mijn mening. Mijn vriend vind het een super naam en vandaar had hij gezegd 'Vraag het maar eens op je forum.' in de hoop gelijk te halen denk ik dan. Ikzelf vind gezien de betekenis het misschien wel nog leuk het als tweede naam te gebruiken. meisje89: De naam is zeker niet enkel omdat ze in de serie voorkomt hoor. tupp: Romeinse naam
Mijn eerste gedachte was "kijken jullie Merlin?" daar komt ook een Gaius in voor ^^ Ik vind het een mooie naam , maar niet als roepnaam.
ik ken hem zelf uit de serie Merlin en zou hem supergaaf vinden maar dat maakt het geen goede naam. Ik zou het geen naam vinden voor een baby/kind en als puber wordt het plagen denk ik
ik vind het helemaal geen leuke naam, klinkt mij in de oren als gajes (tuig). Tja als 2de naam dan maar als jullie in Belgie dat woord niet kennen.