Welke van de 4 meisjesnamen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door MommyW, 17 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam vinden jullie het mooist/leukst?

  1. Lune

    25,0%
  2. Sofia/Sophia

    36,4%
  3. Isabelle

    23,5%
  4. Livia

    19,7%
  5. Giselle (uitgespreken met de G van uhm Gerda haha)

    6,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Sophia hoor ik de laatste tijd heel veel, mijn nichtje heet ook Sophia, prima naam tijdloos en klassiek. Zelf zou ik voor Lune gaan, maar ik vind namen die eindigen op een e erg leuk.
     
    MommyW vindt dit leuk.
  2. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Giselle
     
    MommyW en hummeltje5 vinden dit leuk.
  3. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.689
    3.470
    113
    Ik heb gestemd voor Isabelle, maar Sophia vind ik ook heel leuk.
     
    MommyW vindt dit leuk.
  4. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Giselle, hele mooie klassieke en originele naam. ♡ Juist ook omdat je hem niet zo heel vaak hoort...
     
    MommyW en hummeltje5 vinden dit leuk.
  5. MommyW

    MommyW Lid

    4 nov 2021
    85
    135
    33
    Vrouw
    Heel erg bedankt iedereen voor het reageren en alle ideeën! Super fijn!

    Inmiddels zijn Livia en Lune afgevallen, hoewel die het beste bij de naam van de oudste zouden passen. Livia worden we het niet eens over de uitspraak en Lune misschien toch net iets te hip, en vraag ik me af hoe leuk/mooi het over 20 jaar nog is.

    Blijven over Giselle, Sofia/Sophia en Isabelle. Giselle is de minst favoriete van mijn vriend en twijfelt hij weer over. Sofia/Sophia dus nog steeds het punt waar we al mee zaten, maar vinden we allebei prachtig. Lijkt Isabelle over te blijven, maar wil dus ook niet die naam kiezen omdat die “overblijft”. We vinden de naam heel mooi hoor daar niet van. Haha jeetje, hormonen wat een toestand.

    Ook voelt het nog steeds wat gewoontjes. We zaten nog wel te denken aan “Belle” als roepnaam, maar officieel dan Isabelle. Ik vind het zelf heel lief en mooi, maar is het niet gek om je kind letterlijk “mooi” te noemen? Terwijl ik die associatie met de naam Beau/Bo dan weer totaal niet heb. Is het niet ordinair? Ik kende vroeger een meisje dat Bonita heette en vond dat echt enorm ordinair, bijna net zoiets. Iemand hier nog ideeën over?
     
  6. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ik ken iemand die Bella genoemd wordt, als afkorting van Elizabeth. Ik heb er eigenlijk nooit die associatie bij gehad die jij noemt.

    Je kunt er ook voor kiezen om gewoon Isabelle te gebruiken (vind ik trouwens ook een hele mooie naam) en in de loop van de tijd te zien/voelen of Belle bij jullie en jullie dochter past.
    Een roepnaam staat opzich niet vast hé.
    (Ik zou het dan ook niet op het geboortekaartje zetten.
    Hoewel in in mijn verzameling ooit een geboortekaartje tegenkwam waarop 3 roepnamen stonden waar je uit mocht kiezen (Ik denk dat de ouders er zelf ook nog niet uit waren ;) ))
     
    MommyW vindt dit leuk.
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik heb m al eerder hier geopperd geloof ik, maar gooi m er nog maar eens in: wat vind je/ vinden jullie van Iselle, als gulden middenweg tussen Giselle en Isabelle?

    Belle vind ik niet persé ordinair. Eerder tuttig. En doet me daarnaast héél erg aan Belle en het beest denken.
    Daarnaast: bellen is een werkwoord en bij Belle heb ik dus ook steeds het idee alsof een boer ‘ff belle’ zegt.
    Dat Belle en Beau ‘mooi’ betekenen stoort me juist niet. Ik hou van namen met een mooie betekenis :thumup: (mits ik de naam leuk vind dan ;))
    Kort samengevat: Belle vind ik echt van een héél ander kaliber dan Isabelle.
    En ook niet echt een mensennaam als ik heel eerlijk ben :|
     
  8. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hoe moet ik dat zien: naaste familie en overige mensen die een geboortekaartje kregen, zoals vrienden/ buren/ collega’s mochten stemmen en de winnaar die werd het?
     
    MommyW vindt dit leuk.
  9. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Haha, zou kunnen.

    Er stond iets in de trand van;

    Ik heet Sebastiaan.
    Maar noem me maar Sebas, Bas of Seb.
     
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Belle vind ik zonde van Isabelle… Vind Isabelle of Isabel juist zo mooi.
     
    hummeltje5 en MommyW vinden dit leuk.
  11. MommyW

    MommyW Lid

    4 nov 2021
    85
    135
    33
    Vrouw
    Ja Iselle had ik eerder gelezen, ik vind het zelf heel mooi, maar mijn vriend vindt het wat gekunsteld, helaas. Haha maar thnx voor je reactie weer, kan er erg om lachen haha! Nog maar even over slapen, gelukkig heb ik nog eventjes.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Maar goed dat ik om uitleg vroeg: ik dacht al! :D

    Zoals jij het beschrijft klinkt het logischer :D

    Wel leuk trouwens om zo te doen (bij bepaalde namen dan)!
    Al ben ik zelf meer het type van: ik noem m’n kind niets voor niets Maximilian en geen Max, dus ik wil dat anderen dat ook doen :p
     

Deel Deze Pagina