Hallo, Ik dacht de naam te hebben; Filine. Maar nu ben ik toch bang dat als mensen de naam horen ze denken dat het om Feline gaat of dat mensen het een rare naam vinden omdat hij niet zo veel voorkomt. Nu neig ik dus weer wat meer naar "gewoon" Feline maar ook hier twijfel ik aan, te populair? De associatie met katten (leuke beesten hoor maar om me kind nou katachtige te noemen?). En dan Feline of Féline. Nou vind ik Fileine ook nog een heel mooie naam hoewel de gebruikelijke schrijfwijze Phileine is, maar ik vind de "p" niet zo'n mooie beginletter. En de associatie met vilein/slecht? Felijne vind ik ook heel mooi maar deze is best uniek dus zal denk ik voor de nodige verwarring/spelfouten zorgen? Een totaal andere naam maar ook super mooi vind ik Liselou. Ik kan echt niet kiezen!
Filine doet mij op de een of andere manier denken aan penicilline. Ik vind van al jouw opties Feline het mooist maar zou voor mij inderdaad te populair zijn. Om het makkelijk te maken: misschien is Filou nog een optie?
Ik zou niet teveel kijken naar poulariteit. Onze jongste heeft een top 3 naam en ik hoor hem in onze directe omgeving nergens. (wel op internet, maar dat is niet erg) Dus het zegt helemaal niks. Ik zou voor Feline kiezen, op het oog ook goed duidelijk hoe hij uitgesproken moet worden, en anders zou Phileine voor mij 2e keus zijn.
Filine vind ik echt een beetje te lastig. Klinkt voor mij meer als een ding of bestanddeel ergens van. Zoals elastine of kerosine ofzo. Is omdat ik het niet herken als naam denk ik. Feline al een stuk leuker of phileine. Of anders Eline? Vind ik ook leuk en komt misschien minder voor? (Geen idee eigenlijk)
Phileine of Philou In plaats van Liselou zou ik voor Liselot kiezen. Ik vind Feline en alle variaties daarop niet mooi.
Wat leuk, Liselou! Nog nooit van gehoord. En als je voor iets wil gaan wat gewoon lekker bekt, niet veel voorkomt maar ook weer niet hele rare associaties opwekt zou ik zeker voor die gaan! Anders zou ik Feline doen... ik vind de FI heel gek klinken. Heel katterig.