hallo allemaal, ik heb in april een ongeluk gehad en ben nog steeds niet helemaal hersteld.. het was niet mijn schuld en de tegenpartij heeft schuld bekend. omdat ik via mijn brommerverxzekering verhaalsrechtbijstand heb regelen die mensen alles voor mij...nu hebben ze een letselschade bureau ingeschakelt om een goede weergave van de geleden schade te bepalen... maar wat kan ik nou verwachten? ze staan aan mijn kant toch? iemand had het er ook al over dat ik me zoeizo niet moet laten uitkopen omdat ik dan eventuele latere kosten als gevolg van letsel dan zelf moet betalen... ook komt er een medisch adviseur... heeft iemand dit ook al eens gehad? en wat komen ze nou precies doen? groetjes Jose
ik heb ik 2005 een brommer ongeluk gehad en daarbij mn bij de ellebogen gebroken... auwww. er is toen zelf door de letselschade kontakt opgenomen met mij. hij is langs geweest en heeft alles opgeschreven en kreeg later bericht dat ik 3000 euro kreeg en dat natuurlijk alle ziekenhuiskosten en scooterkosten betaald werden. er staat nu wel een regel in de regeling dat als ik er later weer kosten aan krijg zoals bijv schoonmaakhulp omdat ik het niet meer kan, of iets anders, dat het weer vergoed word. nou ik was superblij want had er zelf nooit om gevraagd!! en maar goed ook hoor zo n regel, want heb nu nog last. na 5 jaar. gaat ook nooit meer weg. maar nu nog geen gevolgen. maar fijn idee dat het later wel kan..
bij mij is het net zo als bij charlie hierboven gegaan. Ook een bedrag uitgekeerd maar wel die ene regel dat als ik later last krijg dat ik dan evt weer een vergoeding krijg voor gemaakte kosten. Bij mij is er niemand langs geweest. Alles ging schriftelijk of telefonisch.
Bij mij hetzelfde verhaal als hierboven. Ik heb wel ervaren dat als je gewoon eerlijk bent en relaxed blijft er heel erg goed met die mensen te praten valt. Bij mij was ook mijn rechtsbijstand adviseur er nog bij, dus heb weinig anders hoeven te doen dan zeggen wat voor kosten er tot dan toe waren, daar heb ik een voorschot op gekregen en aan het "eind" heb ik de rest gekregen met inderdaad het verhaal dat als er later nog iets zou zijn ten gevolg van dat ongeluk ook dit weer vergoed zou worden. Was gelukkig bij mij niet het geval. Ik hoorde van veel mensen oei kijk maar uit, laat je niet naaien, en pas maar op, heb dit tijdens de gesprekken ook tegen die mensen gezegd, dat ik het echt als heel positief ervaarde vergeleken met wat iedereen tegen mij zei, en hun zeiden toen ook als je gewoon netjes bent en niet gaat liegen, wat ze erg snel door hebben, zijn wij ook netjes want je hebt er gewoon recht op. Maar die mensen maken zoveel oneerlijkheid mee, mensen die een half uur later de tuin om schoffelen nadat ze eerst claimen werkelijk niets meer te kunnen met hun rug, dat ze wat alerter zijn. Maar als jouw klachten en kosten terecht zijn zou ik me niet druk maken, gewoon eerlijk blijven en er is niets aan het handje.
bij kwam een adviseur nadat ik al een jaar bezig was om erkenning te krijgen dat ik slachtoffer was van ongeval. gewoon aangeven wat er gebeurd is en wat je klachten zijn. ze hanteren bepaalde bedragen voor bepaalde klachten.. die staan vast.. daarnaast kunnen ze ook nog een bedrag vaststellen voor geleden emotionele schade. ongeluk is bij mij 5 jaar geleden.. en ik heb nog dagelijks te kampen met de klachten.. maar toch heb ik gekozen toen voor een schikking door adviseur voorgesteld.. anders hadden we rechtzaken moeten voeren etc.. en dat kon ik niet opbrengen. uiteindelijk heb ik er een bedrag van een kleine 10000 aan overgehouden.