Nou, dit schiet lekker op.... Volgens mij is het too close too call, met de huidige stand. Ik heb op Florien gestemd. Kun je ook nog leuk afkorten naar Flo Noor vind ik ook wel leuk, Fem vind ik niet af (Femke of Femmie).
Fem!!!! Geweldige naam! Noor kan alleen als je niet uit Twente komt (zoals ik) want dan klinkt het echt heel hard, Nooooor...Verder wel leuk. Florien/Florine, ook leuk! Maar vind Fem echt super, die staat ook bij ons hoog op ons namenlijstje!
Haha, moeilijk hoor! Mijn favoriet is Noor en bij mijn man Fem. Florien vinden we ook wel leuk, maar ik heb daar geen wow gevoel bij. De twijfel, continu! Bij onze zoon wisten we de naam meteen en nu hadden we ook meteen weer een jongensnaam. Maar een meidennaam, het lijkt wel onmogelijk gewoon!
Alle drie leuk, dus je kan niet verkeerd zitten. Ik vind persoonlijk Florien een hele mooie naam, dus heb daar voor gestemd. Maar Fem en Noor zijn ook super leuk. Moeilijk hoor voor jullie. Kun je niet bij de geboorte kijken wat het beste bij haar past? Misschien heb je dan ineens de voorkeur voor één van de namen. Eigenlijk valt Florien trouwens al een beetje af voor jullie of niet? Je hebt allebei een andere favoriet en geen wow gevoel bij Florien.
Noor vind mijn man afschuwelijk en ik vind Fem mwa. Florien vinden we beide wel oke, maar niet super. Ik heb gezocht op internet, hier op het forum, in woonwijken waar een babyboom is. Het lijkt wel of er geen leuke meisjesnamen zijn. Ja, voor andere, maar niet voor ons haha. We zeiden al, we geven gewoon geen naam en als ze 18 is kiest ze zelf maar. Flauwekul uiteraard, maar ik begin er een beetje wanhopig van te worden.
Oh, moeilijk hoor!! Misschien voor nu de drie namen alle drie schrappen en toch nog één keer intensief gaan zoeken samen? Een lijstje opstellen met criteria waar de naam aan moet voldoen en daarnaar zoeken? Als hij Noor afschuwelijk vindt en jij Fem niet leuk genoeg en Florien het ook niet is, dan zou ik niet voor die namen gaan. Jullie hebben nog even, dus kijk nog even verder!
We gaan er nog even over nadenken. Maar zoals het er nu uitziet, hebben we weinig tot geen opties. We hebben alles al doorgesproken en overal al gezocht. Het moet een korte nederlandse naam zijn. Die past bij de naam van onze zoon.
En er zijn zoveel mooie korte Nederlandse meisjesnamen Maar het moet jullie natuurlijk wel aanspreken. Heel veel succes en als je nog nog eens meningen nodig hebt dan stem ik gewoon weer hoor.
... jaaa, dé naam te vinden vind ik ook erg moeilijk. Ik vind zelf veel namen mooi, ook heel verschillende (oude namen, lange, korte, Nederlandse, Griekse/Latijnse,...) - veel namen zijn leuk, maar DE naam zit er niet tussen. En hoe meer je zoekt en hoe meer namen je kent, hoe meer krijg je het gevoel dat ze alle niet goed genoeg zijn... Misschien moet je echt nog een keer opnieuw beginnen met zoeken...?! Wat vind je dan nog van deze korte NL namen: Luce / Luus Stien Merve Alisia Neel / Neelie Wieke Ria Mette Felia Senne / Senn Inken Tarja Hinde Lobke Ines Niene Leevke Finja / Fenja Lova Fieke Wiena Mia Hedda Janna Riet Sarien Lelia Ada Mare Rieke Juul Karien Amke Birte / Birthe Cisca Deika / Deike Fea / Fia Helle / Hella Kieke Teja Jirre Veva Trees Frea Lut Mabel Wies Lidy Senta Toos Veerle Lonneke / Lonna / Lonne / Loni Wiebke Zeva Lorelei (oké die is ietsje langer)