Orginele namen komen hier voorbij! Het gekke is dat we precies weten wat we niet mooi vinden, maar wat we wel mooi vinden is erg moeilijk. Ik kom zoveel leuke namen tegen, maar niet voor ons. Heel lang heb ik de naam Fiene in gedachten gehad, dat was al bij de eerste zwangerschap. Maar nu ook weer op teruggekomen. Ik vind het te 'oudbollig'. Toen was het Florien, maar nu denk ik weer; nee te tuttug voor ons. Nu neig ik toch meer naar Fem, maar daar zal in de loop van tijd ook wel iets mee zijn. We hebben nog even en zoeken ondertussen goed verder. Het probleem is ook, dat er hier in het dorp een babyboom gaande is. En dan vooral meisjes. Een hoop meidennamen zijn dus al geen optie, omdat ze al vergeven zijn. We willen toch een naam die niet veel voorkomt in de buurt. Maar het is erg moeilijk!
Saar hebben we al overwogen, maar mijn man heeft ooit een opmerking gemaakt over Saar Koningsberger en na die opmerking kan ik onze dochter echt geen Saar meer noemen, haha. Nova vind ik niet mooi.
Het is mijn naam ook niet hoor maar ik ken een Tijn en Nova... broer en zus... dus moest bij de naam tijn gelijk aan Nova denken...
Wel jammer hoor. Misschien moet je die associaties een beetje achterwege proberen te laten. En alleen kijken of je de naam mooi vindt. Als jullie kindje straks een naam heeft, dan is het gewoon haar naam. Dan denk je helemaal niet meer aan mensen met dezelfde naam.
Bij bepaalde namen heb je gewoon associaties. Die kan je niet negeren. Fem begint hier ook steeds meer favoriet te worden!
Ik vind Florien een erg mooie naam, dus daar zou ik voor kiezen. verder nog misschien Lieke of Fleur?
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa Fem is zooooooooooooooooo mooi!!!!! Ik zou Noor ook niet doen want dan krijg je TijN eN Noor... zo moeilijk uitspreken! (vind ik dan, haha!) Wat vind je van: Tijn & Lize Tijn & Hanne Tijn & Liz Tijn & Line Tijn & Yara Tijn & Jula Tijn & Jade Tijn & Lana Tijn & Mette Tijn & Evi Tijn & Jolie Tijn & Lot Tijn & Mara euh...verder weet ik even niks meer! Fiene hadden wij trouwens ook als S.iem een meisje zou zijn!!!! Maar bij een evt meisje zullen we dat nu niet meer doen, omdat je dan 2x de IE-klank krijgt! Maar vind het een supernaam!
Ik heb gestemd op Florien. Noor en Fem vind ik allebei 3 keer niks, Florien op zich wel aardig.. Succes met kiezen!
Wij zitten met hetzelfde probleem. We hebben al een zoon: Thijs. En hebben absoluut geen goede optie voor een meisjesnaam. Jongensnamen zat, maar meisjesnamen... We hadden eerst ook Saar of Suus, maar die komen ondertussen nu allebei al in onze omgeving voor. Fem vind ik ook leuk, maar mijn man weer niet. Noor past niet bij onze achternaam. Florien vind ik idd te tuttig. Wij zoeken ook echt naar een 1-lettergreep naam. Dus ik lees graag mee met dit topic! Opties zijn welkom....
florien vind ik persoonlijk net iets te veel kak. noor heb ik geen leuke associatie bij, ken er een paar en zijn allemaal van die sullige meisjes. daarom heb ik op fem gestemd. Lekker stoer, daar hou ik van.