Wij verwachten half april ons tweede zoontje. Onze eerste zoon heeft een scandinavische/noorse naam. Niet heel veel voorkomend, maar lijkend op een hier in Nederland populaire jongensnaam. Vanwege herkenbaarheid noem ik de naam liever niet. Over de naam voor onze eerste waren we erg snel uit, nu gaat het wat moeizamer. Nu hebben we een top drie, maar twijfel ik of de namen niet te 'vreemd' zijn. Uiteindelijk gaat het erom dat wij de naam mooi vinden natuurlijk, maar anderzijds vind ik het ook vervelend als iedereen steeds vraagt 'hoe?'. Ik ben erg benieuwd wat jullie van de namen vinden en welke van de drie het mooist. Tweede naam wordt overigens Jelmer. Dank alvast!
Oef lastig! Lasse vind ik niet zo leuk, dan denk ik aan lassen of Lassi. Einar vind ik op papier heel mooi, qua uitspraak even wennen. Thorsten klinkt me het 'bekendst', die vind ik ook het beste bij Jelmer passen denk ik.
Lasse! De kinderen van bolderburen van Astrid Lindgren was een van mijn favoriete kinderboeken, heb dus goede herinneringen aan die naam .
Dank je! Wat grappig om te lezen; ik dacht dat Thorsten voor velen juist het meest onbekend zou zijn .
Ik vind Lasse erg leuk, maar dat is volgens mij echt een koosnaampje van Lars en niet een heel 'volwassen' naam. Dus ik heb toch Einar gestemd, die vind ik gaaf en lekker bijzonder. Thorsten vind ik wat veel medeklinkers hebben.
Lasse. Leuke naam. Einar is even wennen maar toch best leuk. Thorsten vind ik niet mooi. Beetje een “zware” naam. Espen vind ik ook een hele mooie Scandinavische naam. Misschien nog een idee?
Het is alledrie niet echt mijn smaak. Ik vind Lasse het leukst. Thorsten vind ik een erg harde klank hebben en Einar vind ik een beetje gek klinken. Espen hier boven genoemd vind ik wel erg leuk!
Lasse! Stond hier ook hoog op de lijst, maar het is toch een andere naam geworden. Einar vind ik niet leuk. Komt door de ei aan het begin, ik stel me dan heel de tijd voor dat zijn naam wordt afgekort en dat hij dan Ei gemoemd wordt . Thorsten vind ik een beetje zwaar op de hand klinken.
Thorben vind ik heel mooi en makkelijker uit te spreken dan Thorsten. Dat zou mijn voorkeur hebben. Anders Lasse. Sverre, Ivar en Rune vind ik overigens ook erg mooi, maar dat vroeg je niet
Daar zit de naam van onze eerste zoon tussen . Heel leuk jullie reacties allemaal te lezen. Lasse heeft eigenlijk ook nog steeds mijn voorkeur.. Maar vind het ook niets als man er niet zo enthousiast over is. Thorben vind ik denk ik ook leuker dan Thorsten, maar ook dat vind mijn man helaas niets.
Thorsten vind ik leuk als Thor. Of anders Thorben. Daarna Lasse. Einar vind ik in Nederland niet mooi klinken. Dan ben je een Ei en een Nar......
Heb Lasse gestemd, maar vind het niet per se mooi. Andere ideetjes; Thore Thorvald Ingar Jensen Erik Viktor Olrik
Dank voor al jullie reacties. Het blijft wel lastig hoor. Mijn voorkeur gaat naar Lasse, maar dat zal het niet worden helaas. Thorsten en Einar worden het toch denk ik ook niet; ik kan er in mijn hoofd niet aan wennen. Andere opties die we nog hebben zijn Thorben, Arne en Thore (dank ook voor de suggesties). Maar een echt ja dit is m gevoel... Lastig hoor. Met onze eerste waren we er zo snel over uit. Ik word er nu een beetje nerveus van.