Temperatuur stijging dag na positieve ovulatietest

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Tilly08, 27 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tilly08

    Tilly08 Lid

    1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Hi,

    Ik houd nu een tijdje m'n temperatuur bij en krijg steeds een (goede aanhoudende) temperatuur stijging direct de dag nadat ik een positieve ovulatietest heb. Als je op het internet kijkt zie je staan dat ovulatie ongeveer 24-36 uur na een LH surge zou moeten komen. Is het dan niet een beetje vroeg om meteen de volgende dag al een temperatuur stijging te zien? Kan ik er op zich vanuit gaan dat ovulatie plaatvindt? Ik doe de ovulatietest meestal rond een uur of zes 's avonds. Als de dag ervoor de ovulatietest negatief is, en de dag erna m'n temperatuur omhoog gaat, wanneer ovuleer je dan ongeveer???

    Ik hoop dat jullie me wat meer inzicht kunnen geven :)
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat de eerste tempverhoging reageert op je dan nog aanwezige lh piek.

    Heb je tempkaartjes om te laten zien.
     
  3. Tilly08

    Tilly08 Lid

    1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Bedankt voor je reactie :)
    Ik houd al wat langer m'n temperatuur bij maar heb niet elke maand ook OPK's gebruikt. Deze maand voor het eerst echt bezig en nu had ik dus vandaag een positieve OPK in handen maar ik weet dus even niet wat het betekend gebaseerd op de vorige twee grafieken waarbij ik OPK's heb gebruikt. Grafieken waarin ik ook getest heb zitten erbij.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 1.png
      1.png
      Bestandsgrootte:
      53,5 KB
      Weergaven:
      82
    • 2.png
      2.png
      Bestandsgrootte:
      48,3 KB
      Weergaven:
      88
    • 3.png
      3.png
      Bestandsgrootte:
      42,2 KB
      Weergaven:
      72
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Die van maart had je 2 dagen een positieve ovu test.
    Ws was de eerste de duidelijkste en gebaseerd daarop heeft je eisprong de dag daarop plaatsgevonden.
    Terwijl je piek aan het aflopen was.

    Die van april denk ik dat de temp na de posi ovu nog van je lh piek was en je die dag je eisprong hebt gehad en de dag daarna pas de echte eistijging.

    En deze ronde is dus even afwachten nog :D
     
  5. Tilly08

    Tilly08 Lid

    1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Bedankt voor de uitleg! Heel fijn dat je hier wilt helpen :D
    Ik moet inderdaad even afwachten maar het helpt om een beter idee te krijgen van wat ik zie :thumup:
     

Deel Deze Pagina