Hallo. Ik ben zwanger en zit te denken aan de naam van de nieuwe spruit. Ikzelf zou het wel leuk vinden om te vernoemen bij een meisje naar mijn moeder en bij een jongen naar mijn schoonvader. Wel ouderwets maar goed. Nu heet mijn moeder Sjoukje. Wat kun je hier mee doen? Iemand ideeën?
Gewoon Sjoukje, anders als 2e naam? Maar dat had je vast zelf al bedacht... Ik vind het een leuke naam!
Ik vind Sjoukje echt niet mooi, zou het evt als tweede naam wel overwegen. Het klinkt voor mij zo ouderwets. Ik zou eerder gaan voor een modernere variant met dezelfde soort klank zoals: Saskia Sascha/Sasja Sija Suze
Ik zou de vernoeming wel herkenbaar houden (de sjou-klank er in), anders is het in mijn ogen geen vernoeming. Sjounique - Sjouniek - Sjounieke Sjoulina - Sjouline Sjouna Sjounie
Een tante van mijn man heet Sjouke, vind je dat iets? Zelf wil graag de naam Ben vernoemen, maar vind het lastig. Geen Benjamin, Bent, Bend. Dat vind mijn man niks... Liefs kort en krachtig. Met de naam Ben erin...
Wij hebben ook een opa Ben dus hier mijn lijstje voor een tweede naam voor een eventueel (nog te verwekken) tweede zoontje Benja Berre Ber Bern Berend
Dank je flynnie! Grappig, mijn vader heette zo... Eigenlijk Bene. Maar dat vind ik echt niks.. Maar wil echt 'ben' erin hebben staan. Mijn man kwam met een naam. Klinkt heel normaal, alleen vind het nergens. Dat maakt me onzeker. Haha En Jouk, klinkt ook leuk! ' Jouke '
Ik vind dat je met vernoemen de hele naam moet aanhouden want anders is het geen vernoemen. Onze dochter is in haar tweede naam vernoemd naar haar moeder, gewoon met de volledige echte naam. Zo hoort het vind ik als je vernoemd. Een eventuele volgende dochter zal naar haar oma worden vernoemd. Ook met gewoon de echte naam.
Wat ik daar persoonlijk leuk aan vind, is dat het dezelfde oorsprong heeft als Sjoukje, de vernoemnaam. Zie: NVB - verklaring voornaam Sieuwke en: NVB - verklaring voornaam Sjoukje