Hoi, Wij willen dit kindje graag vernoemen naar mijn ouders. Maar wel in een tweede naam en geen derde erbij. Mijn moeder heet Johanna Catharina, roepnaam Hanneke. Mijn vader heet Eric. Ik had eerst voor een meisje joanne en voor jongen jonah. Maar dat is dan alleen naar mijn moeder. Toen kwam ik op Carice met de Ca van Catharina en rice zijn de letters van mijn vaders naam. Ik wil graag vernoemen naar onze smaak, maar de naam moet ook niet te gekunsteld zijn Wil ik nu iets onmogelijks? Of zijn er creatievelingen met ideeën? Onze zoon heet Melle Jacob. Tweede naam naar Jacoba (overleden moeder van mijn man) en Jacobus (mijn man).
(Johanna Catharina) Hanneke en Eric Annerieke Anniek/Aniek Carice (leuk bedacht!) Henrieke Hen(d)rik Joric/Jorrik Joeri (Jo-Eri)
Persoonlijk vind ik creatief vernoemen geen vernoemen, maar letters husselen. Maar... Eerlijk is eerlijk; ik jouw geval vind ik Carice echt heel erg leuk gevonden, rechtdoend aan je beide ouders, en een leuke naam.
Dankje ik houd eigenlijk ook niet van letters husselen, hebben we bij zoontje ook niet gedaan, maar omdat het nu om 2 namen gaat Mijn man vindt Carice ook erg leuk! Voor een jongen vinden we van de hier aangedragen opties Joric erg leuk.
Ik zou gewoon voor Hanna achter de naam gaan.. Hannerieke vind ik niet echt een mooie naam. En inderdaad zoals je zegt anders word het te geknutseld. En is dat nog vernoemen. Carice vind ik wel te geknutseld. Ik vid het een leuke naam, maar geen doopnaam Ik zou voor Erika of Hanna gaan.
Ik vind iig je eigen optie Carice erg leuk en ook Jorick leuk bij Melle. Verder nog: Celine/ Celina Joëlle/ Joella Alec
Dankjewel! Erg lief van je dat je hierop reageert gezien je onderschrift. Sterkte hoor. De anderen ook bedankt
Ik zou gewoon een jongen naar je vader noemen en een meisje naar je moeder. Bij je zoon is je schoonvader toch ook niet vernoemd, maar wel je schoonmoeder? Gewoon een keuze maken. Hanna Hannah Kaysa Kathy Kate Johanette Joan Joanne Karin Eric, gewoon zo laten?
Ik begrijp wat je zegt Maar mijn schoonmoeder werd vernoemd omdat ze overleden is en mijn man dat graag wilde. Mijn ouders hebben beiden een heftig jaar achter de rug en dat zal volgend jaar idem zijn en ze staan beiden altijd nog steeds voor mij/ons klaar. Voor mijn gevoel voelt het goed om dit kindje naar hen beiden te vernoemen om deze reden. Er is ook een reden waarom ik baby niet naar schoonvader wil vernoemen, man weet dat en begrijpt dat Als ik toch besluit alleen naar mijn vader te vernoemen dan is Eric inderdaad gewoon een prima optie