Nog bedankt voor de reacties! Er bestaat nog lichte twijfel (vooral mijn vriend), maar het wordt hoogstwaarschijnlijk Norah! Nou kwamen we er alleen achter dat de zus van de vriend van mijn schoonzus (zus van mijn vriend) een dochtertje heeft van een paar maanden die Norah heet. Wij hebben geen contact met hen noch hebben we elkaar ooit gezien (zal vast ook nooit voorkomen, ze wonen aan de andere kant van het land, wellicht alleen wanneer mijn schoonzus en haar vriend gaan trouwen dat we elkaar op de bruiloft treffen), maar zouden jullie het bezwaarlijk vinden om dan die naam alsnog aan je eigen kind te geven?
Beide prachtige namen. Norah heel vrouwelijk en lief. Kenza wat stoerder, maar heel apart en origineel.
Ik vind Norah mooier als Kenza. Vind Kenza ook een beetje een honden naam (en teveel afgeleid naar Kenzo) vind namen met een associatie naar een bekend merk nooit zo, maar dat is persoonlijk. Zou me er zelf niet aan storen dat er verre familie is met dezelfde naam (denk ik). Vooral niet als je ze niet vaak/nooit tegenkomt en de naam niet te vaak terug moet horen in combi met een ander kind
De buurvrouw van de tante van de zus van de schoonmaakster heet vast ook norah Mooie naam gewoon doen!!
Kenza vind ik mooi! Norah hoor je echt all over. En Kenza Zouiten is ook echt een prachtvrouw! Hij stond ook op ons namenlijstje, alleen heb ik 2 jongens gekregen.