Bedankt voor alle reacties. Had al wel verwacht dat Lucas zou 'winnen'. Zelf vind ik Jamie toch net wat leuker dan Lucas. Jammer dat het een wat volkse associatie heeft. Ik denk zelf namelijk aan Jamie Oliver of Jamie Dornan. Vind de klank vrolijk. En mooie lettercombinatie. Manlief is nog niet helemaal overtuigd, vandaar We hebben nog even (januari).
Ja dat is zeker een leuke afkorting! Lucas is ook zeker een kanshebber hoor. Maar jammer dat ie zo populair is...
Jamie klinkt leuk voor een klein kind, maar door de 'ie' klinkt het verkleinend. Lucas heet mijn man, gewoon een mooie naam. Betekent lichtbrenger. Wel populair tegenwoordig.
Ik associeer ook Jamie met een meisje. Alle Jamies die je op deze manier schrijft en ik ken zijn meisjes namelijk. Als het dan een jongetje is en die naam wordt gegeven zou ik hem schrijven als: Jaimy Heb trouwens Lucas gestemd
Luister naar je man! Jamie is in Nederland echt een meisjesnaam. En het heeft een volksbuurt klank en gevoel. Dat zie ik ook niet meer snel veranderen.
Vind het lastig. Beiden niet echt mijn stijl. Maar zou denk ik voor Lucas gaan. Is wel tijdloos en kan daarnaast voor alle leeftijden. Jamie vind ik persoonlijk een jongensnaam maar kom steeds vaker meiden tegen met die naam en ben niet zo'n fan van namen waarbij het geslacht niet direct duidelijk is. Wel n aardige naam op zich.
Hier in de buurt juist exact andersom: Jamie voor n jongen en Jaimy voor een meisje. Verderop in NL zie ik wel veel vaker de naam Jamie voor een meisje.
Ik houd niet van unisex namen als eerste naam, daarom heb ik op Lucas gestemd. Verder vind ik Jamie meer een koosnaam, dan een naam van iemand die straks bijvoorbeeld op zijn werk zijn 60ste verjaardag gaat vieren, een naam moet een heel leven mee. Wel zou James of Benjamin prima kunnen, met als koosnaam Jamie. Want Lucas vind ik weer niet iets te hip en tijdsgebonden.