Hoi Dames, ik zit met een dilemma. Ik ben 21 weken zwanger en he-le-maal fan van de naam Mara, voor mijn (aanstaande) dochter. Nu is echter het 'probleem' dat ik deze naam, uiteraard, gegoogled heb en het blijkt dat het behalve een meisjesnaam ook een soort knaagdier is. Een Mara. Ik had er nog nooit van gehoord maar er is een schattig beestje wat zo heet. Nu is mijn achternaam ook iets 'dierlijks' (ivm privacy noem ik die hier niet maar denk aan De Leeuw of De Beer of Voogels of zo) en ik vraag me af of dat niet pestgevoelig is, of raar? 2 'dierennamen'? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Nog nooit van gehoord... Er zijn wel meer mooie namen met een rare betekenis hoor, zou me er niet druk om maken. Mara is een mooie naam!
Ik denk niet dat veel mensen die betekenis kennen en zou het daarom zeker niet laten als het de naam is voor jullie.
Nog nooit van gehoord. Ik zou het gewoon doen hoor. Als je alle namen gaat googelen dan komt er altijd wle iets achter weg en kies je nooit weer een naam Gewoon doen !!
Gewoon doen! Ik heb een vriendin die Merel heet, en die trouwt met een gozer die Vogels heet van z'n achternaam. Dus ..
Wauw wat een snelle (en leuke) reacties! Ik ben nu een stuk zekerder van deze naam (stomme hormonen ook...hihi)
Ik heb een vriendin die Mara heet. Leuke naam. Heb haar nog nooooit gehoord over dat het ook een knaagdier was. Denk ook dat weinig mensen het weten. Ik zeg dus doen..
Ik ken het beestje wel van de dierentuin, maar ik heb nooit de link gelegd tussen naam en dier. Verschillende contexten dus. Ik zou het gewoon doen!