Ik heb tara gestemd omdat ik bij fee gelijk aan een tandenfee oid moet denken. Dan zou ik het iig als Fay schrijven. Tara vindt ik alleen wel al erg hard klinken, zou niet mijn keuze zijn..
Thanks dames!! Toch redelijk overtuigd gestemd op Tara... we hebben nog even en gaan er nog even over nadenken
Oké, ik ga even helemaal out of character reageren, want normaal gesproken vind ik alle 'andere' namen al snel te yuppie of juist pauper. Maar ik heb een stiekem zwak voor de naam Fee! Tara vind ik een prima naam, maar erg gewoontjes. Dus ik heb toch voor Fee gestemd. Wat ik zelf wel handiger zou vinden, is als Fee een afkorting is van iets (zodat dochter in kwestie altijd de keuze heeft om een klassiekere naam te gebruiken). Ik denk dan bijv. aan Phaedra of Phebe/Phoebe. Maar die klassieke Griekse namen moeten je maar net liggen, en ik weet niet of er veel andere soorten namen zijn waarbij Fee een werkende afkorting is.
Wat lief dat er zo wordt meegedacht! We zijn wat minder van de klassieke namen en Faylinn oid is ook niet onze smaak. Ik denk dat we t even laten rusten... wie weet raken we steeds meer overtuigd van een van deze namen of komt er in de tussentijd nog een andere naam voorbij waarvan we allebei helemaal overtuigd zijn. Mijn man vindt Fem bijv ook heel leuk, maar die naam hoor ik ineens best vaak in onze omgeving en dat vind ik dan zo jammer. Ik vind Tess ook leuk, naar daar heeft hij dan weer een associatie bij... en jammer dat t een top 10 naam is, maar ik hoor m hier relatief weinig...
Felicia misschien? Ik ben ook van beide namen geen fan. Als ik moest kiezen Tara omdat ik die wat normaler vind, maar ik vind hem ook erg hard klinken. Lara, Sara etc vind ik dan toch een stuk mooier
Fleur Floor Inge Lot Lize Suze (wordt wel populairder) Ilse Suus Suzet(te) Flo Lou (idem) Kim Wies Imke zijn wat namen die zo even in me opkomen na je bovenstaande tekst gelezen te hebben.. Wie weet kun je er nog wat mee.