Benjamin. Otis is een liftmerk. Dat is ook echt het eerste waar ik aan denk als ik die naam hoor. Klinkt voor mij altijd heel raar dat ze dan een kind bedoelen.
Edit: Benjamin dus de 2e naam van onze 2e. We dachten compleet te zijn maar nu dus nummer 4 onderweg. De betekenis gaat dus niet echt meer op
Ik vind dat Benjamin niet perse gebruikt hoeft te worden bij een laaste kind/laatste zoon.. Als ik ooit zwanger mag worden en we krijgen een zoon dan wordt de tweede of derde naam ook Benjamin, maar dan is het een vernoeming naar mijn vader.
Nee hoor. Dat wordt geen discussie. Ik weet dat jij het wel een jongensnaam vindt en je weet ook dat ik het een naam voor een lift vind. Gelukkig vindt iedereen een andere naam mooi. Anders was het zo moeilijk mensen uit elkaar te houden.
Precies dit, beetje hetzelfde als met Otto (al is dat überhaupt een ouderwetse naam die vermoedelijk niet meer veel wordt gegeven, maar dat terzijde). In sommige delen van NL heet een Kliko namelijk een Otto.
Wat leuk dat je beide namen aan je kids hebt gegeven!! De betekenis is voor mij een leuke bijkomstigheid, maar niet DE reden om de naam te geven. Het gaat nu idd tussen O en B…. Ik wissel elke dag van mening zo ongeveer…. Pfffff
Benjamin! Evt Benja als roepnaam. Of Ben, ook leuk. De rest is mij persoonlijk veel te hip. Ik denk dat die namen over een tijd misschien gedateerd over gaan komen, net zoals Danny, Patrick, etc. in de jaren 80 bijvoorbeeld. Benjamin is tijdloos.
Dat is een kwestie van smaak. Waar jij Benjamin tijdloos vindt, vind ik Benjamin echt hopeloos ouderwets/ stoffig/ gedateerd. En laatst had ik het andersom: toen was iemand hier op ZP die een bepaalde meisjesnaam echt geweest vond, terwijl ik alleen maar kon denken: hoe kun je die nou geweest vinden? Die is juist prachtig tijdloos!
Van welke periode vind jij Benjamin dan? Met gedateerd bedoel ik echt dat een bepaalde naam vooral in 1 decennium (misschien 2) veel gegeven wordt.
Ik vind Lennox heel leuk, maar dan voor een meisje. Otis en Jimmi vind ik vreselijk sorry. Dan zou ik voor Benjamin gaan.
Ik snap wat je bedoelt. Qua definitie klopt het wel wat je zegt: de naam Benjamin wordt natuurlijk al heel lang gegeven dus als je het zo sec bekijkt is de naam niet gedateerd. Het is ook puur een gevoel: dat ík de naam gedateerd vind. Net als namen zoals Peter, Dirk en Henk, dat vind ik ook stoffige namen die wat mij betreft anno 2022 niet meer “kunnen”.
Dat kan natuurlijk. Ken je ook oude Benjaminnen? Ik ken alleen jonge, dat beïnvloedt de associatie natuurlijk.