Zijn er mensen die hun kind een "rare" naam gaan geven? Op het werk ben ik ooit iemand tegen gekomen die heette micky met zijn voornaam. Dat is natuurlijk een mooie naam, echter heette hij Mous met zijn achternaam....... Ouders vroegen zich later af waarom hij nou toch zo gepest werd.
dat meen je niet!? zo noem je je kindje toch niet als de achternaam Mous is.. en de ouders zich maar afvragen waarom hij gepest word hahaha.. wij hebben geen rare namen, al is Damian de zoon van de duivel (geloof ik) maar daar kijkt niemand meer van op, die naam is al zovaak gebruikt..
ik ken een ruth schut en bram stam. Dat vind ik ook altijd niet zo slim. Wij geven gewoon een gangbare nederlandse naam.
ja soms snap ik ouders écht niet. inderdaad zoals mickey mouse... mensen dat kan je je kind toch niet aan doen. Neem nou die bekende mensen in de wereld. Zoon van Michael Jackson heet Blancket? En die andere amerikaanse meid (naam kwijt) Apple? Ons zoontje krijgt straks de naam Jack. Als het een meid zou worden werd het Mila. Normale namen maar ook tegelijk namen die je niet op elk kruispunt hoort. Wij hebben er bewust voor gekozen om geen oer hollandse naam te nemen, of een naam die je kan afkorten. En dan vervolgens heeft je kind een andere naam omdat mensen te lui zijn om het volledig uit te spreken. Ik heet Wendy en mij noemen ze al Wen.... Hier dus bewust naar gekeken. Maar zo heeft iedereen zijn eigen mening over namen natuurlijk. Anderen vinden Kees, Jan of Klaas weer prachtig. Net als initialen: Sam Michael De Vries. S.M De Vries... Je wilt niet weten hoe vaak je zoiets tegen komt. Als het nog een baby is heb je er geen last van, totdat het straks wat ouder is en je er dan achter komt dat het niet helemaal 'netjes' staat
Whaaaaaaaahahahahaha, die zijn ook leuk. Weet je wat ook niet handig is; twee kinderen met dezelfde voorletters. Mensen hebben dat niet zo in de gaten, maar vooral voor instanties is dat heel verwarrend. Bijvoorbeeld S en S janssen. Dat wil nog weleens voor verwarring zorgen.
IK heb een jongen in de klas gehad en die heette Spencer Buth, oftewel het omgedraaide van Buth Spencer. Verder ken mijn man iemand die heette eigenlijk Aard Appeldoorn, daar hebben ze later maar iets anders van gemaakt want hij werd toch wel veel gepest. Raar he?
Ik ken een man die een rare combinatie voorletters en achternaam heeft: W.C. Klep Ik werk op een school en zie regelmatig aparte namen voorbij komen: Pup (meisjesnaam) Bronski de Vlieg
Het is dat mijn man zo opelettend is hoor Maar wij zijn bijde gek op de naam Sam, maar mijn man heet bal van zijn achternaam Ga maar samen voegen. Toen mijn man het tegen mij zei heb ik echt een half uur blauw gelegen van het lachen
Moet je dit topic maar eens doorlezen... sommige ouders zijn rijp voor een gesloten inrichting hoor... http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=12655
wat dacht je van Rembrand ... een stiefbroertje van mijn vriendin. Het went, maar hoe bedenk je het. O ja, vriendin van m'n broer: Tjakka, ze is al achter in de 20, dus geboren voor het Emil Ratelband tijdperk. Een leerling van mij: Mercedes
Sorry, hier heb ik net ook even de slappe lach van gekregen Ik had vroeger een klasgenoor; JOOP KNOOP
Hier heet een man in de buurt Dick en met zijn achter naam ZAK!? Hoe kunnen die ouders dat zo bedenken? Maar ja namen als vlinder enzo zou ik zelf echt nooit nemen .. of idd stip als naam!?
hahahahaha, wat een grappige dingen allemaal. Vooral inderdaad die Sam Bal..en Dick zack. O MY GOD! waarom doe je dat je kind toch aan. pffffffff. Ik moet wel lachen hierom hoor. hihihi, dat kunnen wel gebruiken!
Op mijn middelbare school heette zo'n gast (hij was decaan volgens mij) Jorrit Jorritsma... hoe verzin je het! Mijn stiefma heet Grietje-Antje.... ik vind dat echt niet om aan te horen. ze heeft haar naam ook gelukkig veranderd in Diedeke, niet dat dat een 1ste schoonheidsprijs wint maar beter dan Grietje-Antje
Haha,, zoiets hadden wij ook bijna met initialen. Ik vind Matthias een hele mooie naam. En als voornaam stond Sil al vast, njaa dan Matthias als 2e naam maar. Dan heb je dus; S.M. Hogendorp.. :S Dus we hebben er maar Daniël van gemaakt.