Dilemma

Discussion in 'Babynamen' started by Annelke, Jan 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    Groot dilemma hier!!!

Zonet zijn heel goede vrienden van ons bevallen.
    Laat hun naam nu net dezelfde zijn als onze naam enkel achteraan met een h.

Emoties alom! Wat nu...
    Vinden jullie dat wij onze naam moeten aanpassen?
    Ik zou dit eigenlijk super erg vinden maar kan je dit nu maken?

2. Dehi

Dehi Actief lid

May 18, 2013
    468
    134
    43
    Brabant
    Het zijn heel goede vrienden zeg je, dan ga ik er van uit dat je die dagelijks spreekt/ziet? Nee dan zou ik toch echt, hoe erg ook voor een andere naam gaan. Snap dat je zelf baalt hoor!

3. MMW

MMW Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    1,236
    447
    83
    Jeetje, dat lijkt me wel lastig inderdaad! Ik zou het met jullie vrienden overleggen. Als dit de naam is voor jullie, dan begrijpen zij dat vast ook wel toch?

4. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    Dagelijks niet maar we spreken wel elke maand af!

5. topper12

topper12 Niet meer actief

Oh nee, dat is vervelend. Als het hele goede vrienden zijn dan zou ik gewoon een gesprekje aan gaan. Ik zou wel mee laten wegen hoe vaak jullie elkaar zien. Als je elkaar elke week ziet is het misschien wel te verwarrend/onhandig als je dezelfde naam hebt, maar voor 4x per jaar zou ik dat minder vervelend vinden. Succes met het nemen van de beslissing!

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,867
    5,105
    113
    Ik zou het ook even met hun overleggen

7. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    Een gesprek is nogal moeilijk... Ons geslacht blijft voor vrienden en familie geheim. Mijn schoonouders doen al heel moeilijk dat we het geslacht niet willen zeggen, als ze dan horen dat vrienden van ons (die ze ook kennen) het wel weten, vrees ik voor hun reactie.

Ik kan even niet zeggen hoe verdrietig ik nu niet ben.
    Ook is mijn vriend zijn oma is gestorven in de prille zwangerschap en we hebben toen gezegd hoe het kindje zou noemen. Ik zou het daarom ook verschrikkelijk vinden als we het veranderen.

8. K00

K00 Niet meer actief

Aah wat lastig dit, ik kan me goed indenken hoe je je voelt. Een van mijn beste vriendinnen is twee weken voor ons uitgerekend.. blijft toch spannend.
    Maar in jou geval;
    Je spreekt ze niet dagelijks, je bent trots op de naam, oma weet het: lekker zo houden!
    Jullie kiezen die naam omdat het bij je past en nu iets anders gaan verzinnen is gekken werk.
    Als het echt vrienden zijn dan begrijpen ze het heus wel.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Je kan het toch alleen aan hun vertellen en verder niemand, hoeft niemand toch verder te weten? Ik zou het wel overleggen.

10. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Ik zou het ook met ze overleggen.
    Wonen jullie in dezelfde buurt? Is er kans dat de kindjes straks naar dezelfde psz of basisschool gaan?
    Als dat zo is zou ik denk ik veranderen van naam. Maar goed, als het dé naam is...
    (Straks wijzig je de naam en komt ze alsnog bij een naamgenootje in de klas, dan baal je helemaal!)

Lastig he!

11. misa

misa Niet meer actief

Ooh wat vreselijk balen..!!
    Ik zou de naam nu zeker niet meer kiezen, aangezien het goede vrienden zijn. Mocht je het echt willen, dan zou ik het dilemma met deze vrienden bespreken.

Misschien een andere variant? Of de naam als tweede naam gebruiken?

Wij hebben dit min of meer ook gehad. Mijn mans broer noemde de kleine bijna hetzelfde als de naam die wij in gedachten hadden. Wij hadden de lange versie, zij de verkorte versie. Vreselijk balen. Super klote...! Dus de naam als tweede naam gaan gebruiken. Maar nu heel blij met haar eerste naam!

12. misa

misa Niet meer actief

Dit. Zonder overleg vind ik het zeker niet kunnen. :)

13. Keke91

Keke91 Bekend lid

Jul 3, 2014
    644
    336
    63
    Female
    Gelderland
    Pff lastige situatie zeg! Snap dat je ervan baalt. :(

Ik zou denk ik toch kiezen voor een andere naam en de huidige naam die jullie bedacht hadden als tweede naam doen bijvoorbeeld. Dan hou je de naam er toch in (wat jullie tegen oma gezegd hadden).

Als jullie verre vrienden waren dan had ik de naam wel gewoon gegeven maar je zegt dat jullie elkaar zeker maandelijks zien dus dan zou ik het niet doen.

14. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Hoe bekend is de naam? Als het bijvoorbeeld om Sara(h) gaat, dan zou ik het gewoon doen. Dat is een top 10 naam, dat wisten je vrienden ook van tevoren, dat de kans op naamgenoten groot is. En dat zullen ze niet erg hebben gevonden anders hadden ze wel een andere naam gekozen.

Maar als het om een veel onbekendere naam gaat, dan zou ik zeker eerst overleggen en voor de zekerheid alvast op zoek gaan naar een andere naam.

15. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    1,416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de naam houden. Je bent wel al ver in de zwangerschap en jullie zijn wrs al lange tijd gewend aan de naam. Wij hebben ook al een naam voor onze dochter en ik zou haar niet anders meer kunnen noemen. Het is gewoon haar naam. Hopelijk zijn jullie vrienden begripvol!

16. BabyCoco

BabyCoco Lid

Jan 11, 2015
    36
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Ik vind het ook wel een verschil of het een populaire naam is of niet. Maar sowieso: als goede vrienden dezelfde naam zouden kiezen na ons, dan zou ik dat eigenlijk alleen maar een eer vinden? Ik zou het zelf absoluut niet erg vinden in ieder geval.

Maar dat is misschien ook omdat mijn twee beste vriendinnen dezelfde naam hebben, en dat vinden ze alleen maar leuk. :)

17. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Ik zou de naam gewoon doen..
    Klinkt misschien hard, maar vriendschappen veranderen... Wie weet heb je over 5 jaar geen contact meer met hun en dan heb je er spijt van...
    Ik was zwanger met 2 vriendinnetjes... Van de ene wist ik de namen, van de andere niet... Heb toen meteen gezegd, dat we namen hadden en dat als het dezelfde waren we het niet gingen veranderen...
    Nou zien we hun ook niet zo vaak, maar toch...

Vind dat je een naam moet kiezen die jullie willen, en daarmee niet naar de buitenwereld moeten kijken...
    Wel vind ik dat je het moet zeggen vooraf...

Maar nooit tijdens de zwangerschappen terloops ter sprake gehad? zo van, wat als we nou dezelfde namen in gedachten hebben?

18. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Overleggen. Er zijn meer hondjes die fikkie heten dus misschien vinden ze het geen probleem.

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou niet eens overleggen maar het gewoon doen. Als er vragen van gaan komen (zal gerust wel) zou ik zeggen dat jullie het al in het begin van het stadium hebben besloten en niet van plan zijn om het last minute te gaan veranderen.

Jullie zijn niet voor niets vrienden; jullie hebben blijkbaar dezelfde soort smaak. Als dat een vriendschap in de weg staat, jammer dan, maar het zou voor mij geen breekpunt zijn.

20. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ik zou er ook heeeeeel erg van balen!!!! 😱
    En zelf zou ik misschien wel n andere naam kiezen. Omdat ik het gewoon niet leuk zou vinden om dan de tweede te zijn, zeg maar
    Maar.. Ik kan me voorstellen dat je dat niet doet vanwege dat je het nog hebt verteld aan je oma. En ook als het voor jullie dé naam is zou ik het niet veranderen. Als je het omdraait en je verplaatst in hun standpunt, zouden ze wel begrijpen dat jullie deze naam al hadden toch? dat kun je altijd na de geboorte nog laten weten toch?
    Het is ook niet zo dat zij het alleenrecht hebben op de naam!

Share This Page