Bang dat naam ingepikt wordt... :-(

Discussie in 'Babynamen' gestart door Bloemama, 13 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemama

Bloemama Lid

14 jul 2016
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve dames,

Ik kom hier eigenlijk vooral om mijn grote zorg van mij af te schrijven, en hopelijk kunnen jullie mij wat gerust stellen.

Onze dochter J.asmijn wordt grote zus, en we weten al dat het een dochter wordt. Meteen hadden wij weer het 'dit is het'-gevoel bij de naam O.livia. Dat is ook echt de enige naam die ik voor me zie, voor ons 2e meisje.

Voordat ik ga bevallen, zijn er 2 dames uitgerekend uit onze vriendengroep. Zij weten nog niet of ze een jongetje of meisje krijgen. Nu ben ik ontzettend ongerust dat zij ook deze naam in gedachten hebben en een dochter krijgen die ze zo willen noemen. We wonen in een erg klein dorp, en onze kinderen komen dus in dezelfde klas. Natuurlijk zullen we misschien meer kinderen zijn met dezelfde naam, maar ik wil 1. niet dat ze denken dat ik hun nageaapt heb, en 2. liever een enigszins unieke naam, gezien onze achternaam ook al veel voorkomt binnen ons dorp.

Rationeel gezien weet ik dat het wel HEEL erg toevallig zou zijn dat zij dezelfde naam kiezen, maar gevoelsmatig... ik heb er zelfs nachtmerries over :(

Ik heb al tegen beide dames gezegd; onze naam heeft 6 letters, stel me alsjeblieft gerust. Maar ze gaan niet in op mijn vraag. Zonder dat ik gevraagd heb wat hun naam is, want dat hoef ik helemaal nog niet te weten.

Ben echt heel bezorgd hierom, en het is gewoon ook heel hormonaal, dat besef ik me :( Wie stelt mij gerust?

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik snap dat ze je uiteraard niet gaan vertellen welke naam ze in gedachte hebben.
    Wat je misschien kan doen is ze uitleggen dat je er bang voor bent dat ze dezelfde naam in gedachten hebben.
    En dat de misschien alleen de eerste letter willen onthullen oid. Begint het niet met een O dan is dat al een geruststelling natuurlijk.
    Als ze dat ook niet willen dan zit er niks anders op dan afwachten denk ik.

3. Bloemama

Bloemama Lid

14 jul 2016
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee, natuurlijk vertellen ze hun naam niet, dat zou ik niet eens durven vragen en wil ik ook helemaal niet!

Daarom dacht ik, als ik nou zeg 'onze naam heeft 6 letters', en zij zeggen alleen 'die van ons niet' dan weet ik echt gewoon genoeg om gerustgesteld te zijn, maar zelfs dat niet :( Pfff. En ik snap ook dat het ze niet uitmaakt, want zij bevallen toch als eerste.

4. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Had je Sophie gekozen, dan was er wel een reële kans dat één van hen dezelfde naam op hun shortlist hadden staan. Bij Olivia heus niet.

En al noemden ze hun dochter Olivia, dan wordt doe van jou toch véél leuker :D

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Mijnvriendin en ik waren tegelijk zwanger. Wij hebben toen de eerste letter tegen elkaar gezegd, viel een last van onze schouders haha.
    Even een heeeeel ander vraagje. Ik zie op de forum dat heel veel
    meiden de naam met een punt ertussen schrijven. Na de eerste letten een punt en dan de rest. Jij doet dit ook, waarom is dat? Ik vraag het me al een tijd af haha

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou het vooral loslaten... Stel er blijkt nog een vriendin zwanger, maar die is na jou uitgerekend en ze flapt eruit dat zij O.livia zo'n fantástische naam vindt (zonder dat zij dit van jou weet!), zou jij je kindje dan toch zo noemen? Ik snap dat het moeilijk is als een ander dezelfde naamt geeft en eerder bevalt, maar ja; ze is gewoon eerder dan...
    Overigens lijkt de kans me wel klein, maar ik zou het dus zelf niet vragen.

7. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Zo schijnt het niet te vinden zijn als je de naam Googelt.

Ik snap je bezorgdheid, TS.. maar als het echt jullie naam is zou ik hoe dan ook niet meer gaan veranderen.
    Hoe lang ben je zwanger?

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dan is de naam zogenaamd niet te vinden met een zoekmachine ofzo... maar dat is hij wel ;)

9. Bloemama

Bloemama Lid

14 jul 2016
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, ik dacht ook dat dat inderdaad voor zoekmachine was maar dan meer ivm herkenbaarheid, mocht iemand ooit J.asmijn en O.livia zoeken in dezelfde zoekopdracht dat ze dan niet mijn topic vinden en denken 'he, dat was bloemama, zou dat die moeder hier uit de buurt zijn' :)

Ik ben 22 weken zwanger, de vriendinnen waar het om gaat gaan beiden in december/januari bevallen en ik in maart.

10. caramia

caramia Actief lid

5 jul 2016
    157
    2
    18
    NULL
    NULL
    in 2015 is 0,22 procent van de meisjes Olivia genoemd, oftewel 0,11 procent van alle kinderen (jongens meegerekend). Dat is ongeveer 1 op de 990. De kans dat een van de 2 vriendinnen de naam kiest is dan ook 2x 1 op 990, oftwel 1 op 445.

11. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Liever niet natuurlijk, maar je kunt uiteraard wel beide dames jullie naam (Olivia) vertellen en daarbij zeggen dat dit dé naam is voor jullie en ongeacht of zij hun eventuele dochtertje ook zo willen noemen, jullie dat ook doen. Dan kunnen beide moeders je in ieder geval niet beschuldigen van na-apen. En wat de rest van het dorp betreft en de kinderen in de klas, er zullen wel meer kinderen zijn met dezelfde naam...

12. Ballon

Ballon Niet meer actief

Oooh oke! Thnx😊

13. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    O ik snap je heel goed!

Hier bij goede vrienden afgelopen weekend een zoontje geboren met de naam die ik heel graag wilde. ( al waren vl en ik het nog niet eens) toch voel ik echt grote teleurstelling!
    Wij wonen ook in een dorp en onze kinderen zullen elkaar veel zien. Daarbij dacht ik dat ie vrij origineel was! We kennen in iedergeval niemand met die naam dus hoe toevallig!!

Maar goed. Baal er echt van ookal was hij nog niet zeker.

Mijn vriend is wel blij geloof ik. Hij is helemaal overtuigd van een andere naam en nu de mijne weg valt is het voor hem al rond. (Denkt ie😋)

Daarbij komt er met nu en een maand nog 1 jongetje bij in onze vriendengroep.. Dus die naam ook nog maar ff afwachten. En dan zijn wij hopelijk de eerste..

14. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Heel herkenbaar. Ik was ook als de dood dat de dames van mijn zwangerschapscursus die ook zwanger waren van een meisje, dezelfde naam hadden gekozen. Gelukkig bleek dit niet het geval. Kans was ook minimaal, aangezien ik niet echt een alledaagse combinatie van twee namen gekozen had.

Ik denk dat het voor jou goed is om je te realiseren dat het bijna 'eng toevallig' zou zijn wanneer de naam Olivia ook door 1 van deze vrouwen gekozen is. Ging het om een naam als Emma, dan is kans vele malen groter.

15. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Ik ken je gevoel. Hier ook twee vriendinnen in verwachting.. Heb al tegen ze gezegd; ik pas de naam niet aan, sorry! Die naam hebben we al sinds de geboorte van onze eerste.
    Vriendin is deze week uitgerekend en de andere 10 dagen voor mij.

Het is lastig, maar zij weten niet wat het wordt.. Maar goed.. we zien het wel. Ze weten in ieder geval dat we het niet gaan aanpassen.
    (en oohja, wij wonen ook in een klein dorp.. ;))

16. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ehm wat lastig! Ik zou denk ik gewoon gaan refereren naar 'mijn dochter O' dus niet de hele naam maar wel zodat duidelijk is dat jullie naam al vast staat en met een O begint. Of als je niet bekend wilt maken dat je een meisje krijgt 'onze O'.

17. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Toen ik zwanger was van de eerste was dit tegelijk met mijn beste vriendin. We verwachtte allebei een zoontje en toen we dat wisten hebben we gewoon de namen tegen elkaar gezegd, juist om dit te voorkomen. Zij hoefde niet de naam voor haar zoontje met mij te delen maar dat heeft ze ook gedaan. Op die manier zaten we gelukkig niet in de stress. Bleek trouwens dat we een heel andere smaak hadden (had ik niet verwacht).

18. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ben daar altijd bang voor geweest. We hebben namen voor een meisje en een jongen en die hebben we al jaren. Steeds als er een baby geboren werd (in de buurt, collega's, vrienden...) sloeg m'n hart altijd even over als ik de naam hoorde, gelukkig nooit iets wat op ons lijstje staat.
    Ik roep ook al jaren dat we die namen hebben, hebben er zeker geen alleenrecht op maar voor mijn gevoel is het fijn dat niemand zou denken dat we na-apen. Ach, en binnen nu een paar dagen kunnen we in elk geval één van de twee bekend maken ;)

19. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    ik zou dan denk ik ook aangeven dat jullie een naam hebben en daar niet van gaan afwijken. Dan is het aan hen of ze dat risico gaan nemen en of ze evt. behoefte voelen toch iets van de naam te laten weten. zo niet, jammer. ik zou ook echt gewoon de naam kiezen die je wil. Jammer dan, ook daar wennen mensen wel weer aan.

20. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63

Even advocaat van de duivel: zelfs dán ben je niets zeker.
    Stel dat zij L.ivia voor een meisje hebben; dan denk jij : Oh gelukkig geen 6 letters en geen O, dus dat komt helemaal goed".....

Deel Deze Pagina