Meavi leuk! Daarna Cataleya. Moīse 3e plek in het rijtje. Misschien nog een leuk idee: Maleya of Malea (beetje combinatie van de namen)
Ik ken een Cataleya, ik moest even wennen maar vind hem wel erg mooi! (Al zou ik de naam niet kiezen, maar dat heb ik bij veel namen ondanks dat ik ze mooi vind)
Hoe origineel de naam ook klinkt, ik ken iemand die haar dochter Cataleya heeft genoemd. Ze is gewoon oerhollands. Ik vind Maeve, Moïse of Phedra wel wat afrikaans klinken
Maeve zou ik voor gaan. En als je per se een naam wil die eindigt op een i vind ik deze namen leuker: Bodhi Eleni Ilvi Noëmi De namen die je nu hebt gekozen vind ik persoonlijk niet mooi. Het verhaal achter de bloem wel, ik vind de naam een heel andere stijl hebben dan andere bloemennamen die ik juist vaak wel mooi vind. De tweede en derde naam had ik niet als naam herkend en als meer mensen dat hebben is dat jammer.
Het is echt veel moeilijker dan ik had gedacht. Ik ben zoiezo al iemand die teveel nadenkt en altijd twijfelt over alles.
Cataleya vind ik niet mooi. Moïse vind ik geschreven mooi, maar uitgesproken niet. Maevi vind ik op papier minder mooi, maar uitgesproken beter dan Moïse. Als ze ouder wordt kan ze zich ook altijd nog 'Mae' laten noemen als ze Maevi kinderachtig vindt. En erg goed nadenken over een naam lijkt me alleen maar goed: je kind moet er de rest van zijn of haar leven mee doen. Geen keuze om ondoordacht te maken dus, lijkt me.
Ik vind moïse erg mooi en maevi ook wel, al past dat in mijn hoofd juist ook bij niet specifiek afrikaanse of half afrikaanse kinderen. Cataleya vind ik niet zo mooi. Te lang naar mijn smaak. Ik houd ook niet van franceline of dorothea of jacobus of diederik. Zeg de naam ook een paar keer in combinatie met de achternaam. Hardop. Tegen elkaar. Dat werkt vaak heel goed.
Eerst Moïse en daarna Maevi (wat iemand al schreef, later ook af te korten naar Mae als ze dan zou willen). Cataleya doet me denken aan katalysator