Bijna 20 weken zwanger van ons 3e kindje! Een meisje.. er zijn nog 3/4 namen op ons lijstje. Onze dochter heet h.annah en onze zoon j.oris De opties voor onze 2e dochter zijn Suze Milou Lieke Eline Welke vinden jullie het leukst?
Ik vind suze er het beste bij passen, leuke nAam ook. Maar als je ze als aparte individuen ziet vind ik Eline ook prachtig.
Thanks meiden.. Meningen zijn flink verdeeld.. maar lees dat Suze en Milou toch wel t meest in trek zijn
Leuk rijtje! Vind Eline het minst leuk. Milou wat liever, Lieke en Suze wat stoerder. Maakt populariteit nog wat uit? Vind Lieke denk ik het leukst!
Alle vier de namen passen er mooi bij. Zelf heb ik een voorkeur voor Lieke maar het gaat er om wat jullie de allermooiste naam vinden voor jullie kindje.
H.annah J.oris - Milou of Eline Het is een hele persoonlijke mening, maar ik vind Suze echt geen goede naam voor een volwassene. Voor een klein lief meisje vind ik het wel passen. Ik beeld me in dat ik als volwasse Suze het werkende leven in ga, mezelf als Suze moet voorstellen. Op een of andere manier vind ik het heel kinderlijk en minder vrouwelijk klinken. Als Suze dan in het bedrijfsleven zou werken, wordt ze voor m’n gevoel minder serieus genomen. Ik vind het voor namen altijd belangrijk om niet alleen na te denken over of de naam leuk is, maar ook wat het effect gaat zijn op latere leven. En een naam heeft effect: op het gedrag, op de studiekeuze, op de eerste indruk. En om een of andere reden val ik over Suze. Geen idee hoe het komt.