Als je jezelf mocht hernoemen, welke naam geef jij jezelf?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nina Sanders, 24 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Stel, je krijgt de kans om jezelf een andere naam te geven. Welke naam geef jij jezelf? Welke naam vind je bij jou passen en waarom? :)
    Hoeft dus niet per se een naam te zijn die je mooi genoeg vindt voor je eigen kinderen, het gaat om jou en of het bij je past. En wie weet inspireren we elkaar vanwege een - bijvoorbeeld - mooie achterliggende gedachte.

Ikzelf denk ik Marina. Niet omdat ik het een mooie naam vind, maar omdat het een Spaanse naam is en ik het associeer met temperament en het een krachtige naam vind. Ik denk dat dat bij mij past. Maar ik zou mijn dochter nooit Marina noemen ;)

Biny vindt dit leuk.
  2. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.887
    9.664
    113
    Vrouw
    Wat een leuk topic!

De naam die ik nu heb vind ik niet bij mezelf passen, ik vind het zo gezegd een k*t naam en ik associeer het met een bepaald slag volk. Ik snap niet hoe mijn ouders mij deze naam kunnen geven, gezien zij zelf erg Nederlands en burgerlijk zijn. Maar ach, daar kunnen zij ook niets aan doen.

Ik vind bij mezelf de naam Sophie beter passen. Een mooie tijdloze, maar ook krachtige naam en past denk ik ook meer bij mijn uiterlijke verschijning dan mijn huidige naam ;)

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik ben wel tevreden met mijn naam eigenlijk. Krijg er vaak complimenten voor.

Anders zou ik zo willen heten als mijn dochter .Die naam zet ik niet hier zo neer. :)

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dat kan natuurlijk ook!

5. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Ik heb een -je naam, doodmoe word ik van dat ongevraagd afkorten en de aannames dat ik zo genoemd wil worden omdat ik 'toch al volwassen ben'.
    Dus ik zou voor mijn eigen naam gaan, maar dan zonder het -je gedeelte. Scheelt een hoop verbeteren en ergeren ;) (en nu weiger ik me zo te laten noemen, want zo heet ik niet. Zo eigenwijs ben ik dan ook wel weer).

Vulpen en spruitje80 vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nu ben ik heen benieuwd hoe je heet ;) Maar ik snap dat je je echte naam liever niet hier neerzet!

7. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Ik doe je wel even een pb ;)

Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ik ben ook heel blij met mijn eigen naam. Zou mijn dochter niet zo noemen maar ik vind het een hele mooie naam. Thanks mom and dad:D

9. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.756
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik ben Happy met mijn naam. Ze hebben een goede keuze gemaakt.
    Als ik een jongen was geweest had ik Andrew of André geheten. Dat vind ik beide dus helemaal niks en dan had ik graag een andere naam gehad.

10. Emmaly

Emmaly Actief lid

20 aug 2016
    453
    144
    43
    Ik denk dat ik mijn eigen naam zou houden! Makkelijk, duidelijk en internationaal goed uit te spreken.

Als ik toch zou veranderen zou ik denk ik kiezen voor Loes. Ik wilde vroeger altijd Loes heten, daarom heb ik er nu nog steeds een heel fijn gevoel bij! Stoere, simpele naam.

11. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Mijn naam is Suraya en dat vind ik echt 10x niks. Er wordt zoooo vaak gezegd dat men door mijn naam dacht dat ik niet Nederlands ben. Niet dat dat iets ergs is, maar het is gewoon irritant. En ik vind het gewoon geen mooie naam. Echter, ik word vaak 'Soe' genoemd. Past veel beter bij mij :D Mijn vriendinnen noemen mij eigenlijk nauwelijks bij mijn naam, maar gewoon Soe.

Weet niet welke naam ik beter bij mij vindt passen. Ik vind Julia en Sophie heel mooi. Maar om nou te zeggen dat dat bij mij past... geen idee! Mijn dochter heet Sara, dat zou ik ook wel als naam willen hebben. Vroeger wilde ik altijd Nikita of Desiree heten, geen idee waarom :roflmao::roflmao:

12. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.695
    4.304
    113
    noord holland
    Ik vind mijn eigen naam niet echt leuk, is volgens mij echt zo'n jaren 80 naam.
    Maar ik zou eigenlijk geen andere naam weten voor mezelf, wat bij me past.
    :roflmao:

13. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik heb een klassiek Franse naam, mijn broers en zussen hebben gewone Nederlandse namen, maar vlak voor mijn geboorte kreeg mijn moeder een klap van de molenwiek ... :D Sara of Lina zou veel beter bij mij passen.

14. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik ben wel blij met mijn eigen naam, vind het hooguit vervelend dat de uitspraak niet altijd meteen duidelijk is. Aan de andere kant is dat in het buitenland weer een pre, het is geen onuitspreekbare naam maar ook daar bekend.
    Krijg er regelmatig complimenten over, mijn naam is vrij uniek voor mijn generatie, inmiddels wel populairder onder kinderen.

Uiteindelijk ging het tussen mijn naam en Jasmijn, en als ik echt moet kiezen voor een alternatief zou ik daar voor kiezen.

Alleen mijn doopnamen... echt alles behalve die vind ik prima :$

15. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik zou graag Julia of Elize willen heten.

maviju vindt dit leuk.
  16. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik denk dat Sophia of Amber wel namen zijn die bij mij passen.
    Ik zou ze zelf niet kiezen maar ik zie mezelf er wel mee voorstellen.

17. louan

louan Niet meer actief

Ik heb namen die helemaal bij mij passen. Mijn roepnaam is Engels wat op NL wordt uitgesproken.

Moet zeggen dat mijn naam, die van mn broertje en zus heel mooi bijelkaar passen en mooie namen zijn. Sowieso die van mn broertje lees ik hier vaker.

18. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb een buitenlandse naam.
    Vaak word ook door mijn uiterlijk en naam verwacht dat ik Pools ben.

Ik zou mezelf een wat stoere naam geven zoals Amy of Nikki.

19. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Precies dit!

JosjeM vindt dit leuk.
  20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501