er zal vast wel een keer eerder een soortgelijke vraag in dit topic hebben gestaan, maar zie het zo snel niet. Daarom vraag ik het nu. op de uitzetlijst van de verloskundige staan 3 truitjes en broekjes maat 50/56 en 3 rompertjes maat 50/56. en 2 rompertjes maat 62 en 3 setjes kleding maat 62. Dat lijkt mij best weinig, worden die niet erg snel vies waardoor je straks niets mee in de kast hebt hangen. Qua truitjes/broekjes heb ik mij tot nu toe ongeveer aan de lijst gehouden. Van de rompertjes heb ik er veel meer, omdat ik er veel heb gekregen (dus daar heb ik er zeker genoeg van). Wat vinden jullie? Natuurlijk groeit zo'n kleintje er snel uit, maar ik weet niet hoe vaak per dag de kleertjes bijvoorbeeld onder gespuugt worden (en dan moeten ze toch wat anders aan).
Ik zou in ieder geval meer rompertjes halen! Ik heb geloof ik wel een stuk of 15/20 in maat 50/56 en een aantal in maat 50 en 56. En nog stuk of 6 in maat 62. Maar dat heb ik ook allemaal maar gekregen Qua setjes vind ik ook moeilijk... Ik heb 4 setjes kleding in maat 50, 5 in maat 56 en 4 in maat 62... Ik vind het zo moeilijk.. De één zegt, "Mijn kind heeft nooit maat 50 aan gehad" en een ander zegt weer; "mijn kind heeft wel een aantal weken maat 50 aan gehad" Maar ach, ik haal deze week nog wat erbij.. En anders kan mn vriend/moeder ofzo het altijd nog bijhalen
ik zou wel wat meer aanschaffen, van maat 50/56. het verschilt zeker per kind wat voor maat hij/zij aanheeft. mijn meisje is nu 12 weken en 50 is nu te klein aan t worden, maar ander meisje die even oud is draagt ruim 62. mijn ervaring is dat je van kraambezoek ook wel kleertjes krijgt, maar dan vaak maat 62 of 68. of ze snel vies zijn...de ene keer wel, de ene keer niet. maar met een kleintje was je toch meer als eerst.
5 setjes per maat vind ik in het begin minimaal. Of je maat 50 koopt of alleen 56 is persoonlijk...zelf heb ik beide keren alleen maar 56 gehad. Ik had zo iets van 'maat 50 is zo bijgekocht als dat nodig is', maar beide keren dus niet nodig geweest (bij de tweede wel wat Noppies maat 56 bijgekocht na de geboorte, omdat dat mooi smal valt).
Niet zoveel kopen hoor....het is zo bijgekocht. Als je kindje snel groeit zoals de mijne dan is ie er zo uitgegroeid. Rafi heeft maat 50 niet aangehad en 56 ging ook vrij vlot. Hij is nog geen 11 weken en zit nu al in 68.
THet is zo verschillend hoe lang kindjes in een bepaalde maat zitten. Mijn dochter heeft eerste weken 44 gehad en daarna hele poos in 50 Vijf setjes per maat is wel het minimale vind ik. Als je een kindje hebt dat veel spuugt of poepluiers heeft heb je dat echt wel nodig.
IK had veel meer. Zeker 20 setjes in elke maat. Nou is dat niet perse nodig maar wel handig. Ik was 1 dag per week en er gaan zo 2 setjes per dag doorheen. En bovendien vond ik het wel leuk om de kids elke dag iets ander aan te doen.
Hey, ik zou nog een extra setje 50 halen.. niet 50-56 maar echt 50... en als het echt te groot is allemaal is het zo bijgehaald en aan de visite kun je eventueel dan ook nog kleine maatjes vragen..
Ik heb ook zo'n 20 setjes in elke maat. Dat is misschien wat extreem. Maar zou wel bijhalen voor maatje 50, het gaat echt hard. Een goeie poepluier wat aan de zijkanteneruit komt,romper en broekje onder, hup schone kleren, of een x onder spugen, hup schone kleren... Mijn zoontje is begonnen in maat 40, maat 50 heeft hij toch enige tijd aangehad.
Ik heb zelf ik geloof een stuk of 6 setjes in maatje 50/56 gehad, 1 in 50 en na een maand of 6 weken was ik die kleertjes wel een beetje beu maar was ze ook toe aan maat 62. Ik had ook wel wat unisex, simpele kleertjes maar die heeft ze uiteindelijk nooit gedragen omdat ze net niet leuk genoeg waren.