Geloften hernieuwen: Voor de tweede keer trouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door Emma86, 8 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wie heeft dat gedaan of gaat dat doen? Hoe (anders) vul je de dag in dan de eerste keer? Wie nodig je uit, hoe reageert je omgeving er op?
    Het is iets wat is zelf wel graag zou willen (niet direct maar over 2 jaartjes ofzo) en ben benieuwd hoe anderen dit doen en er tegenaan kijken.

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik vind dit echt onzinnig sorry! Zie het nut van 2x trouwen met dezelfde persoon echt niet in. Een feestje voor een x aantal jaar getrouwt dan weer wel.

Emma86, Mammavantwee, Nellie4 en 16 anderen vinden dit leuk.
  3. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Waarom? Gewoon een feestje bij zoveel jaar samen. Ik snp het nut niet van de vernieuwing. Ga liever met de familie lekker uit eten.

Emma86 vindt dit leuk.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.854
    113
    Dit, is weer zo'n stomme Amerikaanse gewoonte imo.

Emma86, Nellie4, nosilla en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Als jullie dat bijzonder vinden, dan zeker doen! Wat een ander daar van vind, is helemaal niet belangrijk. Je vraagt om ervaringen.

Die heb ik niet maar misschien is het leuk om het op een bijzondere plek te doen? Misschien een ander land? Elkaar vertellen waarom je na al die jaren elkaar nog steeds de leukste vind? De kinderen helemaal betrekken in de dag van jullie liefde want per slot van rekening zijn zij daaruit voortgekomen.

Veel plezier met de voorbereidingen

Emma86, puzzelstukje en Bailey07 vinden dit leuk.
  6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Krijg je dan ook weer voor de tweede keer cadeaus of geld?:roflmao:

Flauw van mij.

Emma86, catlady, nosilla en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zie persoonlijk het nut er niet van in. Maar goed, aan mijn mening heb je niks want ik vind trouwen en al het overdreven gedoe er omheen als jurken, feesten enz sowieso al nergens op slaan:roflmao:

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Ja ik denk er hetzelfde over. Weet ook niet of ik zou gaan naar iemand die dat zou doen. Snap echt het nut niet. Als je een feestje wil geven kun je dat ook doen op je zoveelste trouwdag.

Emma86 vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ikzelf zou het denk ik niet doen maar ik kan me goed voorstellen dat je het bijv. na een huwelijkscrisis of heftige periode zou doen.

Om gewoon de liefde weer opnieuw te vieren. Tuurlijk kun je een feestje geven maar je kunt het ook saampjes doen. Heel intiem dus en daarna lekker samen weg gaan. Is toch bijzonder!

Ik zou het dan niet nog een keer trouwen noemen, maar meer je geloften hernieuwen. Niks raars aan

Emma86 vindt dit leuk.
  10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ons huwelijk stond vorig jaar toch wel op knappen ja. Daarom lijkt het me ergens wel bijzonder om weer ja tegen elkaar te zeggen, als in: ik kies nog steeds voor jou. Dat kan op verschillende manieren, daarom vraag ik er ook naar hoe anderen dat hebben gedaan (of zouden willen doen).

Edit: ik zou het dan wel doen op/rond onze trouwdag ja.

11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.854
    113
    Maar je kan überhaupt toch niet zomaar opnieuw trouwen? Dan moet je toch eerst officieel gescheiden zijn?

Emma86, Forumnaam en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja precies. Ik zou dat best willen, maar niet de hele poespas erbij. Niet weer een diner en alles. Want je begint immers ook niet opnieuw met tellen.
    Ik zou dan gewoon met zn tweetjes willen. Iets moois aantrekken, elkaar een mooi kado geven, lekker aan de champagne gaan en erna eten in een heel goed restaurant. En dan een weekend weg ofzo. Dan maak je er denk ik iets heel speciaals van en vooral: je maakt tijd voor elkaar en krijgt weer even dat spannende, bijzondere gevoel terug. Ja, ik snap dat helemaal!

Emma86 vindt dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Ja met zijn tweetjes snap ik dat ook wel, maar zou dat persoonlijk dan nooit weer voor een hele groep doen.

Emma86, Whoopy, Nina Sanders en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Niet officieel natuurlijk, in elk geval niet voor de wet. Maar je zou, als je dat wil, iemand een praatje kunnen laten houden met op het eind de vraag of je weer voor elkaar kiest. Of zelf een gelofte schrijven.
    Tegenwoordig is het de trend om al officieel te trouwen op een doordeweekse dag goedkope uitvoering en geen poespas) en in het weekend het feest te vieren, inclusief een hele ceremonie. Heb 3 maanden geleden bij zo'n bruiloft gezeten. Ze waren die week ervoor voor de wet al getrouwd. 1 van hun vrienden was de "trouwambtenaar" en vroeg ze hetzelfde als een echte ambtenaar. Alleen het tekenen zat er niet bij natuurlijk. Verder was het een complete trouwdag. Zoiets zou ook kunnen wanneer je je geloften opnieuw wil doen. In Amerika doen ze alles geloof ik weer over voor de kerk.

15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.854
    113
    Ok duidelijk maar dat is dus gewoon "vow renewal" en niet daadwerkelijk opnieuw trouwen.

Mijn opa en oma zijn trouwens wel echt opnieuw getrouwd maar daar zat dus een scheiding tussen...:rolleyes: Vandaar ook wel dat ik het me afvroeg.

Emma86 vindt dit leuk.
  16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Mijn broer en schoonzus zijn 2 jaar geleden opnieuw getrouwd.

De 1e keer was in 2004 en die dag is enorm verpest door hun toenmalige buren (niet lang daarna zijn ze ook verhuisd). Daarom wilden ze heel graag nog een keer die dag beleven, met alleen mensen die hun echt dierbaar zijn.

Dus zijn ze, toen ze 12,5 jaar getrouwd waren, opnieuw getrouwd. Met alles erop en eraan. De ceremonie was een soort spiritueel iets en precies zoals een 'echte' ceremonie voor de wet. Inclusief handtekeningen en handtekeningen van de getuigen (hun kinderen).

Ik heb het altijd onzin gevonden om voor de 2e keer te trouwen, maar dit was echt wel een prachtige dag vergeleken bij de dag in 2004 en niet alleen vanwege het weer (De vorige keer was het fris en regenachtig op 9 juli en nu was het rond de 28 graden op 7 juli).

Ze hebben nu echt de dag van hun leven gehad.

Emma86, Athina, Ansel en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.839
    5.571
    113
    Fijn dat ze nu wel een hele mooie dag hebben beleefd!

Ben wel benieuwd wat de buren hebben uitgespookt op de bruiloft:oops:

Emma86, Dubbelgeluk en Ysabella vinden dit leuk.
  18. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.510
    8.437
    113
    Er zijn er zelfs die "trouwen" met een boel bombarie, maar dan is het dus niet officieel ... (Katja en Freek)
    Dat vind ik dan weer raar :roflmao:

OT: ik zou het zelf niet doen, maar in jullie situatie kan ik me er wel iets bij voorstellen! Al eerder genoemd, misschien een idee om je kinderen er dan ook helemaal bij te betrekken!

Emma86 vindt dit leuk.
  19. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik vind het persoonlijk wat onzinnig, maar dat betekent natuurlijk niet dat het voor jou niet belangrijk kan zijn. Zelf wacht ik het feestje 12,5 wel af (of misschien doen we met 10 een kleinschalig feestje, om eerder even gezellig te kunnen doen).

En wat doe je anders? Ik denk eigenlijk gewoon alles. Het vernieuwen van je geloften is immers ook iets anders. Ik zou het niet eens plannen met een bruiloft als uitgangspunt.

Emma86 vindt dit leuk.
  20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    Ik vind t een onnozele poppenkast, helemaal als mensen uitpakken met trouwkleding etc. Ga gewoon lekker met zn 2 op vakantie, zeg romantisch op t strand hoe blij je met elkaar bent en t is mooi genoeg. Hoeven geen mensen bij te zijn of iemand die de 'ceremonie' leidt. Of geef een leuk feest nav een huwelijksjubileum.

Emma86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina