Dat de kinderen op 1 verdieping gaan is zeker. Maar ik twijfel dus echt of ze op de 1e of 2e verdieping moeten. Of nou ja meer of de speel/tv/game kamer op de 1e of 2e verdieping moet. We hebben in ons huidige huis een speelkamer op de 2e verdieping gehad, maar daar ging middelste dochter nooit echt spelen omdat ze het te ver vond van ons. Jongste is een heel ander kind, dus kan maar zo zijn dat zij wel op de 2e verdieping wil gaan spelen. Maar moeten we dat risico nemen? Of toch voor veilig gaan en zelf op de 1e verdieping slapen en de speel/tv/game kamer daar dus ook en de kinderen op de 2e.
Ik zou zeggen jullie op de 1e verdieping en kinderen op de 2e. Ik zou zelf dan meer het gevoel hebben dan je dan overal meer in de buurt ben. Je hoeft maar 1 trap omhoog als er overdag iets gebeurd, 's nachts ben je zo beneden of zo boven. Kinderen hoeven bovendien dan ook maar 1 trap op om te spelen en af om te eten en drinken ipv steeds twee trappen op en af. En als je er niet uit komt omdat het allebei zo hun voorkeur heeft, laat je je kinderen kiezen waar ze willen Lekker makkelijk opgelost zou ik dan denken.
Ik zou de kinderen op de rustigste / stilste plek leggen. Bij voorkeur op de etage waar ik zelf ook lig. Dan kan je er ook snel bij zijn igv brand ofzo, en hoef je in de rest vh huis niet op je tenen te lopen.
Waarom wil jij zo graag op zolder? Zowel voor veiligheid als qua nabijheid van de speelkamer lijkt het me logisch dat jullie+speelkamer op de eerste verdieping komen. Maar gezien het feit dat dat voor jou niet zo logisch is, is er vast een goede reden waarom jij op zolder wilt?
Hier slapen onze 3 kinderen op de eerste verdieping; hier zijn ook 3 slaapkamers. Zelf slapen we op zolder; hier hebben we de grootste kamer en daar hebben we ook nog een kamer voor de was/naaimachine/administratie enzo (en een rommelhok)
Ik ben een lichte slaper, vandaar dat ik graag mijn kamer op de 2de verdieping wil. Zo kan ik op bijvoorbeeld zaterdag rustig blijven liggen zonder wakker te worden van kinderen die allemaal langs de slaapkamer lopen omdat ze naar beneden moeten. We hebben de indeling in ons huidige huis ook zo, vandaar dat het voor mij logisch lijkt om dit hetzelfde te houden. Ik ben gaan twijfelen omdat mensen om mij heen aangaven dat het misschien toch fijn is om de speel/tv/game kamer op de 1ste verdieping te doen, waardoor automatisch ook onze kamer op de 1ste verdieping komt.
Ik denk dat je de indeling zo moet laten als jullie hem nu getekend hebben. In je reacties komt namelijk duidelijk naar voren dat dat is wat je het liefste wil.
Maar gaan ze dan naar beneden om tv te kijken bijv. of komen ze naar zolder om daar naar de speelkamer te gaan.....
Ik zou zelf nadenken over langere termijn. Als je kinderen het huis uit zijn is de hele middelste verdieping leeg. Ja je kan dan natuurlijk verhuizen in je eigen huis Ikzelf zou op de middelste verdieping zodat ik het idd zou horen als de kinderen naar beneden gaan. Je jongste is dan 3. Als je jongste naar beneden gaat heb je dus geen idee want dat hoor je niet. Dat zou mij niet lekker zitten. Maar ik ben dan ook wel echt een muts hoor
Ik zou de kinderen op de 1e etage doen en zelf op de 2e gaan ook ivm oog op de toekomst als je het huis wel wilt verkopen, dan is het gewoon beter verkoopbaar met 3 slaapkamers en badkamer op de 1e etage en dan op zolder nog 2 kamers en een badkamer
Als ze bijvoorbeeld met hun vader naar beneden gaan in de ochtend, dan word ik al wakker van de trap of als ze langs de slaapkamer lopen. Onze jongste slaapt nu bij ons op de verdieping, dat vond ik zelf het fijnste. Maar uitslapen lukt mij hierdoor nooit, ookal gaat man uit bed met haar. Puur omdat er dan teveel geluiden en bewegingen bij mij in de buurt zijn geweest.
Ik zou zelf ook liever helemaal boven slapen en de kinderen een verdieping lager laten slapen. Zelfs als ze wat ouder zijn, zou ik zo min mogelijk heen en weer rennen op de trap prettiger vinden. Mn dochters rennen met vriendinnetjes vaak constant heen en weer tussen hun kamers, de woonkamer en de kelder. Ik vind dat geren op de trap altijd eng. Hoe minder, hoe beter. Voor jullie lijkt het me als de kids ouder zijn ook rustiger. Dan hoor je hun dance-moves enzo wat minder wanneer je zelf een avondje vroeg naar bed wilt