hallo allemaal ik heb even een vraag. mijn moeder gaat strax een paar dagen opassen en zij wilt graag voor bij haar zelf ook een maxicosi aanschaffen, het liefst 2de hands. maar is dit wel veilig : ik bedoel net als met een scooterhelm deze raden ze ook aan om geen tweedehandse te kopen i.v.m. veiligheid, als het gevallen is dan is de veiligheid niet meer optimaal. geld dit ook voor een maxi-cosi : alvast bedankt voor jullie reacties
Er wordt altijd afgeraden een tweedehands MC te kopen, inderdaad om de reden die je zelf ook al geeft. Tenzij je hem bijvoorbeeld van een bekende overneemt en zeker weet dat er geen ongelukken mee gebeurd zijn.
Ja, dat geen je schrijft over die helm, geldt idd ook voor een maxi cosi. Maxi cosi's zijn niet meer veilig als ze hard gevallen zijn of als er een ongeluk mee is gebeurd. Niemand die zijn/haar maxi cosi verkoopt zegt er natuurlijk bij, "maar mevrouw, we hebben er wel een ongeluk mee gehad". Nee, dat word stil gehouden. Ik zou alleen een tweede hands maxi cosi overwegen als het van bekende is, waarbij ik zeker weet dat er niks mee gebeurd is. Tja, of je meot het niet erg vinden als er 'iets' mee gebeurd is. Maar dat is niet zo, anders plaatste je dit bericht hier niet .
ja ik vind het juist wel erg als ik een 2de hands mc koopt en het blijkt later keiveel te zijn gevallen ! ja dan vind ik het niet veilig meer, en het is voor bij mijn moeder, die gaat 3 dagen oppassen en is er dus veel mee op pad. daarom vroeg ik het maar voor de zekerheid.
Als je je kindje gaat brengen dan zit hij/zij toch in de MC? Dan heb je die dus gewoon bij je en hoeft je moeder geen extra MC aan te schaffen.
nee dat dacht ik dus ook al ze kan die van jou toch gewoon gebruiken jij hebt hem die drie dagen als zei op past niet nodig
Maar als je dus zelf een keer je MC hard hebt laten vallen, is het dan ook onverstandig om het nog te gebruiken? Ik bedoel, je gebruikt een autostoeltje toch ook vaak voor je tweede kindje en dan is het toch ook 'tweedehands'.
Vlinder, wat je zegt klopt.. het is niet verstandig om je eigen mc te gebruiken als je hem echt heel goed hebt laten stuiteren of er een groot ongeluk mee hebt gehad (kleinere ongelukkig schijnen niet zo'n ramp te zijn). En als je die van je zelf voor een tweede kindje gebruikt weet je wat er mee gebeurd is.
Ok, nou dan gaan we zaterdag meteen kijken voor een MC bij de Prenatal, want nu wil ik dat ding echt niet meer 2dehands! Kunnen jullie nog een goede aanraden? Eentje die ook op de meeste kinderwagens passen (waarschijnlijk een quinny)
@ Vlinder, ik zou kijken voor een Maxi-Cosi Cabrio of een Citi. Die zijn in mijn ogen het gemakkelijkst. En passen, met van die adapters op de meeste kinderwagens. Vraag het anders even bij de Prenatal, zij kunnen je wel vertellen of ie op jullie kinderwagen past. @ Jessica, idd misschien kan je ma beter haar geld in haar zakken houden nu, en straks een stoeltje kopen als de kleine uit de maxi cosi is. Die stoel nr.2 is namelijk een stoel die je in de meeste gevallen in de auto laat staan. De maxi cosi haal je er eigenlijk altijd uit, tegelijk met je kindje .
ze wilt er zelf een want ze komt de kleine strax te voet halen.n( en met de kinderwagen terug) ze woont namelijk een blokje verder. en om het allemaal makkelijker te maken wilt ze er zelf een aanschaffen.
Ik heb wel een 'tweedehandse' maxicosi. Was 1x gebruikt, en zat nog garantie bij etc. Geen beschadiging o.i.d. Toen ik hem ophaalde zat alles er nog bij, icl. boekjes etc. en zat in de bijbehorende plasticzak. Dus dat vertrouwde ik wel. Ze verkochten de maxi-cosi, omdat ze een zoontje hebben gekregen, ipv. een dochter ( 20-weekse echo had verkeerd gekeken). En roze past niet bij een jongen vonden ze..
ik heb ook gelezen dat na 3 jaar een MC niet meer veilig is omdat er dan haarscheurtjes kunnen ontstaan in het plastic waardoor de hendels af kunnen breken. Dat was een keer gebeurd in Amerika (of all places) en daarom geeft MC ook na die 3 (?) geen garantie meer.... Ik zou dus gaan voor nieuw.... Bij bv de babydump heb je vaak oude modellen en die zijn dan een stuk goedkoper...
Wij hebben net gisteren een Maxi Cosi cabriofit gekocht bij de Prenatal (127,20 incl. 20% mazzeldagen korting ). Past met adapterset op de kinderwagen (Wij hebben een Koelstra Flexxo).