Ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keus in alles! Neem nou bijvoorbeeld de luieremmers? Je hebt "gewone" emmers, je hebt emmers met een draaisysteem en gewone zakken, je hebt emmers met speciale cassettes.. Er zijn zoveel soorten en maten, ppfff... Waar gaan jullie nou voor dames? Ik vind die luieremmers met casettes en draaisystemen wel leuk, maar ook zo ontzettend duur. Is het nou echt nodig?
Wij hebben gewoon een eenvoudige met deksel. Die met draaisystemen enzo zijn wel handig, maar je zal dan wel voldoende van die aparte zakken moeten kopen en die zijn volgens mij ook best prijzig. Terwijl je gewoon bij een supermarkt pedaalemmerzakker voor nog geen 50 cent kan halen. Liefs, Duveldraakje
Wij gaan ook de normale met deksel gebruiken. Die andere vind ik overbodig en is alleen maar luxe en terwijl de navulling onwijs duur zijn. Voor een paar euro cent heb je van de luier zakjes (met geur) en die gaan wij gebruiken voor de normale emmer. En dan de emmer gewoon dagelijks legen.
Die zakjes zijn superhandig. Ik had ze ook altijd in de luiertas zitten. Maar een luieremmer, ik heb er 1 maar nooit gebruikt de luier gaat gelijk beneden in de vuilnisbak.
Ik heb een gewone prullenbak met deksel gekocht. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en al die luieremmers met cassettes hebben wij weggedaan, omdat ze toch stinken! Nu gebruiken wij ook geurzakjes. De luieremmer/prullenbak leeg je elke dag en als het nodig is zelfs vaker, dus laat je niet verleiden door op het ook handige maar dure snufjes!
Deze topic is al een paar keer geweest en heb al een paar keer gereageerd, maar hier nog een keer . Wij hebben de diaper champ. Hierin kun je een gewone vuilniszak in kwijt. Het is wel zo dat je nog een klein beetje geur blijft ruiken (is niets vergeleken met het geur wat het normaal is). Waarom we op een gegeven moment over zijn gegaan van een gewonen emmer naar een iets "luxere" emmer is omdat we in een drive in woning zitten. Dus slaapkamerverdieping is op 2 hoog. Hij tijdens het verschonen altijd wil omdraaien en leuk vond om juist dan te plassen, dus moest echt op de billenbank (commode). En na 6 maanden ging zijn ontlasting toch steeds meer stinken. En dan nog een ding van mezelf ik heb bekkeninstabiliteit en heb er geen zin in om naast een baby ook nog een luier in de andere hand mee naar beneden te nemen. Ik heb begrepen dat heel veel mensen luier meteen in de kliko doen en dat is dus bij ons niet een optie (of iig de stinkende luiers). Bij ons wordt dat om de zoveel tijd door mijn man geleegd en dan is het gewoon prettig dat het geur niet zo snel wordt verspreid.
je hebt inderdaad veel soorten en ze onderscheiden zich in duur in de aanschaf en goedkoopp in onderhoud of goedkoop in aanschaf en duur in onderhoud je hebt die luieremmers waarvan de navul casettes 8,95 per stuk kosten. die emmer zelf kost maar 29 euro wij hebben de diaper champ aangeschaft, deze was 47 euro. Hij werkt op basis van zo'n draaideksel. een groot verschil is dat je er gewone vuilniszakken in kunt doen. dus eenmalige kosten. http://www.diaperchamp.info/
Wij hebben ook de diaperchamp en ik ben er erg mee in mijn sas! Natuurlijk ruik je op het moment van 'draaien'/luier erin gooien wel een luchtje, maar verder stinkt het nooit op ons kleine babykamertje! Ik vind het heel knap als mensen roepen dat ze leke luier wel direct in de kliko gaan doen (en dat ook echt doen! ), want ik ben zelf niet zo 'gedisciplineerd' daarin. Ik zou dat misschien een week doen en daarna 'versloft' dat weer. Daarom ben ik ook zo blij met de champ! Luier erin, draaien en klaar! Ik doe ongeveer 1 week met een zak en als die vol is, gooi ik hem bij mijn werk(KDV) in de luiercontainer. Ik vind het echt ideaal!
Ik doe de poepluiers eerst in zo'n geparfumeerd zakje en daarna gewoon de vuilnisbak in. Geen gedoe met luieremmers etc. Vind dat zelf nogal een overbodige luxe.
Ik ga helemaal niks aanschaffen, ik vind t onzin. Na elke verschoning zal ik het luiertje direct in de kliko gooien!
Ik ga ook de diaper champ aanschaffen! Heb geen zin om iedere keer naar beneden te moeten om een vieze luier weg te gooien en heb ook geen zin om dure casettes te kopen dus vandaar mijn keuze!
De diaper champ hebben wij al, heel handig gebruik hem nu voor mijn oppaskinderen echt heel handig. Met gewone zakken die anderen waar je een speciale navulling voor moet kopen vindt ik te duur worden.