doorslapen op "verkeerde" tijd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door meow, 18 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    #1 meow, 18 jul 2009
    Laatst bewerkt: 18 jul 2009
    Anoek sliep sinds ze 5 weken oud was door, van 23.00 tot ongeveer 6.30. Ze is nu bijna 12 weken.
    Maar sinds die hitte een week of 3 geleden is ze haar ritme helemaal kwijt. Een week lang wilde ze om de 2 a 3 uur een voeding (bv op verzoek) en 's nachts rond 4 uur.
    Nu heeft ze sinds deze week weer een ritme, waarin ze op de verkeerde tijd doorslaapt...
    Ze slaapt nu van:
    17.00 tot 23.00
    23.30 tot 04.00
    04.30 tot 07.30
    En overdag ook nog een aantal slaapjes.
    Maar ik heb natuurlijk liever dat ze na de voeding van 23.00 6 uur doorslaapt...
    Hebben jullie tips om dit te kunnen verschuiven? Of is t gewoon afwachten?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Slaapt anoek van 17:00 tot 23:00.. Ik neem aan dat er nog een voeding in zit? Ik zou haar wakker maken en houden tussen 17:00 en 19:00. Voeding, spelen, in bad etc. En dan weer een voeding om 19:00 en dan slapen tot 23:00 dan weer een voeding en terug naar bed. Als ze 's nachts wakker wordt, een aai over d'r bol en een speentje en zelf in slaap laten vallen.

Afwachten zou ik persoonlijk niet.. kindjes kunnen geen klokkijken!

3. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    nee, er zit geen voeding tussen 17.00 en 23.00...

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ze slaapt idd op de verkeerde tijden door. Maar dat kun je doorbreken. Ik zou haar rond 19:00 a 20:00 uur wakker maken voor een voeding en daarna tot 23:00 uur laten doorslapen en dan weer voeden. Ze slaapt 6 uur door op het verkeerde tijdstip, dan is het idd logisch dat ze 's nachts weer wakker wordt.

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan heeft dit ook een tijdje gedaan. Sliep dan van een uur of 7 tot 4 en dan dus voeding. Bij ons hielp wakker maken helemaal niets omdat hij dan dus niet dronk. Viel na een paar slokjes weer in slaap en kwam nog om 4 uur 's nachts.
    Ik vond het zelf neit zo'n probleem. Ging toen zelf gewoon vroeg naar bed;)

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hebben wij hier ook gehad! Mijn zoontje had zn langste slaapje in de avond al gehad waardoor onze nachten gebroken waren.
    Inderdaad: desnoods een klein flesje om 20 uur tussendoor geven zodat ze in ieder geval wakker is. Dan even wakker houden; spelen, knuffelen, in badje doen, verschonene etc zodat ze echt uit dr diepe slaap is. En dan weer het naar bed en om 23 uur de laatste fles. heeft hier goed geholpen! misschien even tegenatuurlijk om dr wakker te maken en extra te voeden maar wrs is het maar kort nodig en veranderd haar ritme.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hm vervelend. Hier wel iets soortgelijks.
    Vera sliep ook door vanaf dat ze 4 weken was, iedere nacht van 0 tot een uur of 6 a 7. Wij helemaal blij. Ze krijgt BV en heeft verder niet echt een vast schema, maar ze sliep altijd de nacht door.

Tot ze 3-3,5 maand was. Toen heb ik een keer de laatste voeding weggelaten, omdat ik haar daar altijd voor moest wakker maken. Vanaf die dag is ze iedere nacht (minstens) een keer wakker.

Overdag slaapt ze meestal wel heel goed, soms laat ze wel eens 5 uur tussen 2 voedingen.

Overdag meer voedingen geven helpt hier iig helemaal niets.

Ik heb wel gelezen dat de nachtvoedingen tussen 3-6 maanden weer kunnen verergeren... (bij BV iig... en met t 19 en 26 weken sprongetje...?)

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Misschien heb je de laatet voeding iets te vroeg weggelaten en kan ze nog niet zo'n lange ruk zonder voedng? Hoe oud is ze nu?
    Ik heb de laatste voeding weggelaten toen mn zoontje 4 maanden was. Maar hij was toen ook al wel 7 kilo...

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    o ik zie dat ze al 5 maanden is.... o, dan lijkt me dat heel raar inderdaad...sorry, dan weet ik t ook niet :(

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dan zou ik een voeding geven rond 19:00 en zoals gezegd.. wakker houden tot die voeding en daarna naar bed. Dan zit je in een logischer ritme

11. Skye

Skye Niet meer actief

Wij hadden het hier ook. Overdag goed slapen en dan 's nachts om de zoveel uur wakker.

Overdag gewoon standaard om de 3-4 uur wakker gemaakt voor voeding en toen sliep ze 's nachts weer goed.

12. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Tussen 17.00-23.00 wakker maken een voeding geven en proberen de kleine wakker te houden. Daarnaast hebben wij op een gegeven moment het 's nachts geen voeding meer gegeven omdat ze zelf al bewezen had dat ze 'm niet meer nodig had. Wij hebben haar de speen gegeven als ze zich meldde om 04.00, in het begin sta je iedere vijf minuten naast het bed omdat ze dat stomme ding kwijt is haha. Dit hebben we in eerste instantie kunnen rekken tot een uur of 06.00/07.00 en na 2 nachten sliep ze na haar laatste fles van 23.30 door tot 05.30/06.00, ze krijgt dan uiteindelijk haar fles rond 06.30/07.00

13. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Zal haar vandaag om 19.30 wakker maken voor een voeding. Kijken wat dat doet.
    Speen is hier geen optie, ze spuugt m net zo hard uit als dat ik m erin stop...

14. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

15. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

oh sorry, we posten tegelijk! ;)
    ik hoop dat het werkt!

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hopelijk werkt dat wakker maken: hier hielp het geen fluit. Althans: de eerste nachtvoeding schoof er 1 uurtje mee op. Thirza sliep toen van 18-2/3.
    Echt wakker houden rond die tijd zou ik niet doen: je maakt je kleintje oververmoeid dan en de kans is groter dat ze dan slechter gaan slapen, dan beter...
    Ik zou het dus houden bij wakker maken voor een voeding en kijken of jouw kleintje daar wel goed op reageert.

17. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Ik haar idd zeker niet wakker houden. Ze wordt er niet vrolijker van en drinkt de volgende voeding ook slechter. Dus alleen wakker maken, drinken en weer slapen. Ik denk dat ze tijdens de voeding al in slaap valt... Dat deed ze net om 17.00 ook al.
    Terwijl ze toch voldoende slaapjes heeft voor 17.00. Ze komt om de 3 uur voor een voeding en is er dan een uur of iets langer uit.

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, haha, ik heb daarna uiteraard meteen weer die late voeding gegeven. Maar sindsdien slaapt ze dus ook met die voeding niet meer door.
    Maar goed, met BV schijnt dat toch wel normaal te zijn.

19. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Ze heeft doorgeslapen!! Van 23.00 tot 6.30.
    Hopen dat het zo blijft

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

johoe!!!

Deel Deze Pagina