Welke verloskundige in Rotterdam doet badbevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Arnoe, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Ik stel deze vraag voor een vriendin die graag in bad wil bevallen. Maar omdat sommige verloskundigen dat niet doen en ze niet halverwege van vk wil wisselen hier de vraag:

Zijn er mensen die weten welke vk in ieder geval geen bezwaar heeft tegen helpen bij badbevallingen?
    (In Rotterdam)

Namens haar alvast bedankt!

2. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Ik begeleid zelf als doula waterbevallingen in de regio rotterdam en van de volgende praktijken weet ik in ieder geval zeker dat ze een waterbevalling doen:
    Verloskundigen Rotterdam Oost
    Verloskundigenpraktijk Overschie
    In den bolle buik
    Verloskundigcentrum Bergweg

Die doen het sowieso. Als die allemaal te ver weg zijn voor je vriendin (weet niet welk gedeelte van Rotterdam ze woont), dan kan ze een praktijk bij haar in de buurt uitzoeken en van te voren even bellen :)

Wil ze thuis bevallen? Er is namelijk maar 1 ziekenhuis in rotterdam die waterbevallingen doet en in het geboortecentrum kan ook, maar dan moet ze zelf een bevalbad meenemen.

3. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Op de site van de oerbron staat dat je hun een mail kan sturen voor informatie. Dan geef je postcode en plaats aan en dan sturen zij een lijst met verloskundigen die badbevallingen doen. Misschien helpt dat? Succes!

4. pennelope

pennelope Lid

4 nov 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    @muffinmeisje: welk ziekenhuis is dat?? Ik zou namelijk best een badbevalling willen hebben. Helaas moet ik in het z'huis bevallen en dacht eigenlijk dat het dus sowieso geen optie was....maar wel dus?

5. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Ikazia doet dat!

6. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    @ Pennelope: Het Ikazia inderdaad. Maar als je in het ziekenhuis moet bevallen, is dat denk ik vanwege een medische indicatie en dan doen ze over het algemeen al geen waterbevalling meer. Maar als ik jou was zou ik er toch zeker even naar informeren als je dat echt graag wilt!

7. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Geweldig zeg wat een info! Dank jullie wel!
    Ik geef het aan haar door.
    Ikazia heb ik overigens ook goede verhalen over gehoord!
    Zelf zou ik ook best tzt een badbevallingen willen dus ik sla ook voor mezelf deze mooie info van jullie op!

Bedankt voor de tips ! Helemaal top:D

8. pennelope

pennelope Lid

4 nov 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een medische indicatie vanwege de vorige bevalling wat een keizersnede was. Dat lijkt me op zich een 'milde' indicatie, of niet? Lijkt me dat daarbij een badbevalling toch nog wel mogelijk is? Ik ga het uitzoeken, bedankt voor de reacties.

9. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Ik hoop het voor je, maar over het algemeen zijn gynaecologen daar nog niet zo makkelijk in en is een medische indicatie nou eenmaal een medische indicatie.. Ik begeleid op dit moment een vrouw die precies dezelfde medische indicatie heeft als jij, en zij wilde ook heel graag in bad bevallen, maar het ziekenhuis wil dat helaas niet. Daar valt nog veel winst in te behalen!

10. JuliaJulia

JuliaJulia Nieuw lid

12 mei 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even ter aanvulling:
    In Rotterdam-Zuid worden er ook volop badbevallingen begeleid.
    Onder andere door:
    Verloskundige Praktijk IJsselmonde
    Verloskundige Praktijk Zuidwijk

Maar ik weet dat er nog meer zijn. Verloskundigen vinden het helemaal geen gekke vraag als je hiervoor belt. De meeste verloskundigen zijn recentelijk nog getraind voor badbevallingen vanwege het nieuwe bevalbad in het Ikazia

11. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    mijn vk..!! overschie

12. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Wat een mooi nieuws... Handig dat het steeds meer gedaan wordt! Lijkt me erg fijn.

Deel Deze Pagina