inleiden? hoe gaat zoiets?

Discussie in 'De bevalling' gestart door sunset88, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    hallo!
    Ondertussen al twee keer gestript.. geen resultaat nog.. morgen weer en anders za of zo ingeleid worden in het ziekenhuis.
    maar nu vraag ik me af.. hoe hebben jullie dit gedaan?
    Ik wil heeeel graag na de bevalling eerst ff een uurtje ofzo met zn drietjes zijn.
    Wij zouden (als ik thuis zou bevallen ) ook de bevallen samen doen, dus geen moeders oid er bij, behalve de vk natuurlijk...
    Wisten bij jullie mensen dat je werd ingeleid en gingen die ook echt wachten in het ziekenhuis ofzo?
    Want ik weet niet wat mijn ouders zullen doen, maar weet ook niet wat normaal is om bij zoiets te doen...
    Ik heb daar zelf nl niet zoveel zin in en denk dat als ik word ingeleid ik dit wel tegen hun ga zeggen.
    En hoe lang duurde de bevalling? Als je 's ochtends wordt ingeleid beval je dan meestal die dag?

sorry voor de vele vragen maar ik heb geen idee hoe dit aan te pakken...of hoe zoiets normaal gaat!

2. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Bij ons was een gedeelte van de familie op de hoogte dat ik die dag ingeleid zou worden.
    Maar niemand is in het ziekenhuis gekomen voor de kleine er was. We hadden afgesproken dat we zouden bellen of smsen als het kleintje er was en degene die ik als eerste in het ziekenhuis wilde hebben was onze dochter die bij mijn ouders waren
    De jongste is om 15.13 geboren en rond 17u was onze dochter er met opa en oma. Daarna kwamen mijn zus en haar dochter nog even snel langs.
    En verder is er niemand meer geweest. De volgende dag mochten we naar huis, en daarna kwam de rest van de familie

We hebben overigens ook pas gebeld dat de kleine geboren was nadat ik was gehecht.

3. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Over de manier van inleiden zul je in het zkh genoeg info krijgen hoor meis! (maak een lijstje met vragen vooraf!)

En over wanneer je bezoek wil ontvangen... Dat is aan jou! Ze weten dat je bijna 2 weken over tijd bent toch? Dus dat zullen ze ook wel weten dat je bijna wordt ingeleid. Ik zou het wel vertellen, maar er duidelijk bij zeggen dat je laat weten wanneer jullie kindje geboren is. Daarbij, je weet nooit hoe lang het inleiden duurt, dus dat kun je ook als argument voor je ouders gebruiken. Voor hetzelfde geld duurt het meer dan een dag voor je actieve weeën krijgt... Daar wil je ze toch niet op laten wachten ;) :D

Neem lekker de tijd mijn zn drietjes! Misschien kun je ook in het ziekenhuis bespreken dat je zelf aangeeft vanaf wanneer je visite wil ontvangen. Dan kunnen ze er daar ook rekening mee houden!

4. Inge36

Inge36 Actief lid

16 apr 2013
    181
    0
    0
    Ik ben ingeleid omwille van zwangerschapsvergiftiging. De naaste familie wist ervan maar niemand die het in zijn hoofd gehaald heeft om in het ziekenhuis te komen wachten. Gelukkig maar! Wij zijn op maandagavond binnen gegaan en toen hebben ze een ballonnetje gestoken. Was niet pijnlijk eerder een lastig gevoel. Jammer genoeg vielen de weeën tijdens de nacht stik waardoor ze de dag nadien 2x een gel hebben opgespoten om de bevalling in gang te zetten. Al bij al duurde alles bij mekaar 7 uurtjes alvorens we onze prachtige dochter konden vasthouden.

5. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben inmiddels 2 keer ingeleid omdat ik bij beide kinderen (bijna) overtijd was. de eerste uiteindelijk 13 dagen en de 2e 11 dagen.
    Beide inleidingen waren heel verschillend.

de eerste keer moest ik vrijdag in de ochtend aanwezig zijn, heb 2 keer gel gekregen om de baarmoeder te rijpen en de volgende dag, zaterdag dus, werden mijn vliezen gebroken om 9.00. Daarna aan het infuus om de weeen op te wekken en uiteindelijk na 45 min. persen is onze dochter geboren, om 16.45.

De 2e keer moest ik ook vrijdag ochtend vroeg in het zeieknhuis zijn. weer gel om de boel te rijpen. 's middags om 13.00 3 cm ontsluiting en konden ze de vliezen breken. daarna kwamen de weeen vanzelf op gang dus hoefde geen infuus. Om 15.59 is, na 5 min(!) persen onze 2e dochter geboren.

Na de eerste keer inleiden was ik kapot en had ook pijnstilling gekregen. Ik mocht de volgende dag pas naar huis. De 2e keer geen pijnstilling nodig gehad en mocht gelijk naar huis. Om 20.00 waren we thuis.

Beide keren wisten naaste familie (ouders, broers en zussen) dat ik zou ingeleid worden. Maar afspraak was dat wij zouden bellen als en wanneer ze mochten komen. Het is(vind ik) idioot om als familie in het zieken huis te wachten want je weet nooit hoe lang het duurt.

hier dus 2 verschillende verhalen wat betreft inleiden. Beide keren dus wel verteld aan familie en nee, men wachtte niet in het ziekenhuis maar wachtte thuis af tot wij gebeld hebben.

Edit; Bij de 2e keer is overigens alleen onze dochter in het ziekenhuis gekomen om haar zusje als eerste te kunnen bewonderen, mijn man had haar opgehaald bij mijn ouders en samen zijn ze mij en haar zusje komen halen.

Succes!!

6. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

Hier wisten alleen naaste familie het.

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    de familie wist dat ik ingeleid werd maar zij zijn gelukkig niet het type wat gaat wachten in de hal.

de gyn had mij verteld dat ik die dag nog zou gaan bevallen omdat ik 2 cm had en ze gelijk de vliezen konden breken.

ik moest smorgens om 6 uur bellen of er plek was, om half 8 heb ik me daar gemeld, ik werd aan de ctg gelegd en daarna werden de vliezen doorgeprikt, en zette ze me aan de weeopwekkers, om de 10 min werd hij opgehoogd.

om half 10 voelde ik de 1e wee, ik kreeg gelijk een weenstorm, om 8 min over 2 was ze er al.

helaas mocht ik mijn meisje niet vasthouden, ze ging gelijk naar de kinderafdeling.

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik lag al een paar dagen in ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging. Ben drie dagen met gel ingeleid. De vierde dag vliezen breken in infuus. Dus ja, de meeste familie en vrienden waren wel op de hoogte dat er missch wat gebeuren ging.
    Maar wij bepaalden wanneer dat we bekend maakten dat onze zoon geboren was en wie er komen mocht. Het ziekenhuis personeel hield evt visite buiten de deur.
    Ze kunnen heus niet zomaar de verloskamers inlopen!
    Maak je geen zorgen en doe zoals jullie denken dat goed is

Deel Deze Pagina