Trage stijging HCG en bruin-/bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mielenl, 24 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    Hoi,

Bijna 2 weken geleden had ik tot mijn grote verbazing een positieve test in handen, ik had nogal een rare cyclus achter de rug. Ik had wel wat bruinverlies af en toe, maar dat mocht de pret niet drukken.

Een paar dagen later testte ik nog een keer, verwachtte een knaltest, maar dat was het niet. Ik mocht bloedprikken en had een hcg waarde van 98. Dat was vrij laag voor de termijn, werd me gezegd.

Inmiddels nam het bruinverlies toe, het werd steeds rozer/roder van kleur, dus ik stelde me in op een mk. Vorige week maandag mocht ik opnieuw bloed laten prikken; in vier dagen tijd was mijn hcg gestegen naar 340, dit was een goede stijging, zei de assistente.

Ik was er nog steeds niet gerust op, met al die smurrie die ik verloor, dus ik mocht afgelopen donderdag nog een keer bloed laten prikken. Dit keer had ik er toch meer vertrouwen in, dus was best teleurgesteld dat het hcg nu slechts 554 was, nog niet eens een verdubbeling in 3 dagen tijd dus.

Nu mag ik maandag weer terugkomen om bloed te laten prikken en een echo. Ik probeer positief te blijven, maar vraag me af of dat realistisch is. Ik verlies nog steeds lichtrode smurrie (tikje bruinig, helemaal helder is het niet), en voel me verder prima, geen buikpijn/krampen oid.

Hebben jullie er ervaring mee, dat de hcg waarde ineens omhoog vliegt? Dat je best een normale zwangerschap kunt hebben met wat bruin-/bloedverlies en een trage stijging van de hcg waarde?

Of ben ik nu verschrikkelijk naïef dat ik nog steeds hoop op een goede afloop?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het kan vriezen en het kan dooien. Spannend!
    je zou verwachtend at het hcg meer gestegen zou zijn, maar we zien soms wel eens dat het langzamer gaat. Dat wil niet direct zeggen dat het niet goed blijft gaan. Je verliest geen helderrood bloed en hebt geen krampen dat is gunstig. Afwachten maar en hopen dat het goed blijft gaan.

Mirjam

3. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    bij mij is het helaas de verkeerde kant op gegaan. Mijn HCG was heel licht gestegen naar 636. Op de echo was nog geen vruchtje te zien, alleen een zwangerschapsring (bij een termijn van 5w6d). De gyn kon een bbz niet uitsluiten, daarvoor moet ik vrijdag nog een keer langskomen.

Deel Deze Pagina