mijn man was helemaal gek van de naam hailey maar ik kon er maar niet aan wennen. vind hem wel heel mooi geschreven maarja de uitspraak vind ik niks. toen we van de week bij me ouders waren vertelde ik dat over die naam. nou ze hebben hem er gelijk vanafgeholpen toen ze met z'n alle begonnen te zingen "helikopter, helikopter" wahaha hier hadden we nog niet eens over na gedacht. dus hailey is nu definitief van de baan bij manlief hihi. De naam van ons meisje heb ik uitgekozen en na even wennen is me man er helemaal blij mee. hij staat al vast vanaf 12 weken zwangerschap. xxx sky
nee fynn vind ik heel erg mooi haha dat was ook gelijk mijn naam. ik bedoelde de combinatie vond ik erg jut en jul
Mijn man heeft bij de eerste voorzichtig wat jongensnamen geoppert, maar dat liep telkens uit op een lachbui van mijn kant. Tot ik met Rowan kwam en dat was meteen onze naam, en ook de enige jongens naam tot nu toe die we beide mooi vinden. Voor een meisje waren we het er al snel over eens, al vermoed ik dat manlief ook in de top 10 heeft gekeken. Die kwam ineens met Sofie en Emma aanzetten. Best leuke namen, maar ik hoor ze net iets te vaak
heerlijk om te horen dat ook jullie mannen met de meest rare namen komen. Die van mij had de ergste (vond ik) voor een meisje. Demelza... Sorry hoor, ik wil niemand beledigen maar dit vind ik echt te erg!! Gelukkig zijn we eruit en na wat getouwtrek ook uit de tweede en derde naam.
Ben ik ff blij dat de mannen mees niet zo tof vinden ik vind hem namelijk super !!!!!!!! Liefs Edith Mama van mees* Ps onze meidennaam word ook weer zo,n soort naam , we zijn er helemaal blij mee!!!
Mijn vriend is tot nu toe pas met 1 naam komen aanzetten, Fleur, niet dat ik het lelijk vind maar niet echt mijn ding. Verder wijst hij alleen maar alles wat ik verzin af. Mijn vader daarentegen, als die zijn zin had gekregen had ik Katinka geheten. Ik blij dat mijn moeder haar zin heeft doorgedramd
vind mees helemaal geweldig, maar niet voor onszelf ben niet zo van de hollandse namen... onze vroegere buurkindjes het Job, Mees, Saar...zo leuk samen
Een typisch nederlandse naam, nou ik word daar dus echt niet goed van en dat is het dus ook niet geworden...
Whahaha, leuk topic. Zo zie je maar, wat de een verschrikkelijk vindt... Ik heb een hekel aan van die amerikaanse namen, doe mij maar lekker hollands. Maar manlief kwam met Arthur aan... vreselijk!
mijn vriend kwam aan met de naam Bauke !! zo ga ik mijn kind echt niet noemen hoor hahaha.. nu hebben we wel een leuke naam .. mijn vriend vond hem eigenlijk niet leuk.. maar omdat ik iedere keer met namen aankwam, en hij alles deed afkraken en zelf met geen enkele naam aankwam (behalve dan Bauke toen we samen op internet keken).. tja dan wordt het een naam van mij.. hij deed er zelf helemaal geen moeite voor !!
Wij hadden dus allebei hele andere ideen over een meisjesnaam: Manlief kwam aanzetten met Silke en Benthe nou daar hou ik dus helemaal niet van!!! Ik ben meer van namen als Mila of Elin ahahah gelukkig is het een klein ventje want de naam Julian hadden we al voordat we zwanger raakten hahaha....
mijn man wou marybel... en hij fantaseerde daar een meisje met een grote bos krullen bij... Het meisje met de grote bos krullen is er gekomen maar ze heet Emma Wij hebben daar dus wel bewust voor gekozen om een nederlands klinkende naam te nemen juist omdat mijn man niet nederlands is. Mijn zoontje heet sam. Vonden we gewoon mooi staan bij Emma, waren we vrij snel over eens.
Ik vind het allemaal nog wel meevallen waar jullie mannen mee kwamen. Behalve Demelza, die vind ik wel echt heel erg. Mijn man had voor ons zoontje echt wanstaltige namen bedacht, zoals Claus, Abraxas, en Spokke. Om te janken werkelijk, ons kind wordt nota bene een halfbloedje! Dat noem je toch geen Claus?! Hij heeft een week gekregen om met een fatsoenlijke suggestie te komen, maar die week ging vruchteloos voorbij en toen heb ik de naam besloten. Die naam vond hij in het begin van m'n zwangerschap afschuuuuwelijk, en nu ineens helemaal fantastisch. Mannen, wat moet je er toch mee.
Wij waren heel snel uit de meisjesnaam de spelling heeft wat discussie opgeleverd. De jongensnaam niet, mijn vriend kwam met Lars, niks mis mee, maar zelfde letter als mijn naam. En ik sta voor de klas en heb genoeg 5x en Lars voorbij zien komen (komend jaar 2 in 1 klas....) en dat vind ik teveel van het goed. Niet mijn vriend maar mijn zusje kwam met de meest verschikkelijkste naam. Nou ja het is een mooie naam, maar past totaal niet bij ons! Divano, wij zijn van de korte namen. Helaas heb ik een miskraam gekregen, dus de namen staan nu nog even in de wacht, maar blijven bovenaan het lijstje staan. Wordt nu Jinthe of Jens (mijn vriend bedacht en waar heeft hij het vandaan? Niet van internet maar van de voetbal. Voetballer van Ado heet zo, zucht...)
Mijn man heeft eigenlijk nooit namen geopperd, hij wist namelijk dat we ( ehh ik ) namen wou dat afgeleid was uit onze namen, dus lettergrepen van onze namen hutselen tot een leuke naam, en hij is daar niet creatief in, dus dat was mijn taak hij vond bij beide de namen meteen helemaal super ( de namen wisten we al voordat we zwanger werden)
Mn man kwam telkens met typisch Marokkaanse jongensnamen.. van die namen die genoemd worden in nieuwsberichten met alleen de eerste letter van de achternaam Een meisjesnaam waren we nooit uitgekomen, gelukkig bleek hij een jongen!
Hi,hi... geweldig! nee idd, dat kan niet. Alhoewel ik een keer op tv een Afrikaanse man zag, die Hans heette. Mijn man kwam steeds met Sanne aanzetten, op zich niks mis mee... maar vind hem zo saai. En voor een jongen Kevin.. hij bleef er maar over doorgaan, maar dit was voor mij absoluut geen optie.