Ik heb gestemd voor Joaz. Omdat het toch een beetje lijkt op Boaz en Joas weer een beetje lijkt op jas in het dialect. Wel een leuke naam overigens, zeker bij J.ari.
oorspronkelijk schrijf je Joas met een s en Boaz met z. Ik zou dus voor Joas gaan om verwarring te voorkomen. wel leuk J.ari en J.oas!
Qua uitspraak zal het niet veel uitmaken.. Boaz spreek je ook met sss uit. Ik wilde graag Boaz, maar dat vond mijn man niets, dus zelf maar een Z achter ipv een S. Vind het heel moeilijk, wil natuurlijk mijn gelijk halen, maar er zitten wel dingen in die jullie zeggen. Met een Z vind ik persoonlijk stoerder en unieker dan met een S.
hmz ja lastig, waarom kiezen voor iets wat er stoerder uitziet? het doet verder niets voor de naam of de uitspraak er van. onze dochter heet J.una hebben bewust voor de j gekozen omdat je het dan op zn hollands uitspreekt j.uuna zegmaar. als je voor de y had gekozen word t voor mn gevoel youna en dat vinden wij minder mooi. dan zou ik gaan zoals t in t "hoort" met een s dus.
Ik heb op Joas gestemd! In de vriendenkring hebben we een Joas en een Boaz! Dus Joas met een s, vind een s echt bij Joas horen en de z echt bij Boaz...! Succes ermee.