Volgens mij heeft Unive toch hun visie aangepast, ik kreeg vandaag het volgende antwoord van Unive: "Hieronder treft u het antwoord op uw vraag aan: Er is een definitie vastgesteld door de overheid. Deze definitie wordt gebruikt in de basisverzekering. In vitro fertilisatie: Omschrijving: voor vrouwelijke verzekerden het buiten het lichaam tot stand brengen van menselijke embryo's volgens de in vitro fertilisatie methode (IVF), inhoudende 4 fasen: 1. het door hormonale behandeling bevorderen van de rijping van eicellen in het lichaam van de vrouw 2. het afnemen van eicellen (punctie); 3. de bevruchting van eicellen en het kweken van embryo's in het laboratorium; 4. het een of meer keren implanteren van een of twee embryo's in de baarmoederholte teneinde zwangerschap te doen ontstaan. Een IVF-poging kan tevens een intracytoplasmatische sperma-injectie omvatten (ICSI). Pas als alle 4 deze fasen zijn doorlopen wordt dit gezien als 1 poging. Dus als in bijv. de 2e fase de behandeling wordt gestopt, om wat voor reden ook, wordt dit niet gezien als poging. Wanneer een zwangerschap binnen 12 weken wordt afgebroken, wordt dit niet als zwangerschap gezien maar wel als IVF poging. Een nieuwe IVF behandeling wordt dan ook gezien als een nieuwe poging." Als dit door de overheid is opgesteld, lijkt mij dat dit voor elke verzekeringsmaatschappij geldt!
vreemd, heb net contact gehad met unive, en die zeiden toch echt dat er vanaf fase 1 wordt berekend. dus als de poging gestopt moet worden wordt dit wel gezien als poging. het ligt er ook aan hoe de ziekenhuisen dit declareren, maar het is wettelijk verplicht om door te geven waar de behandeling is gestopt. snappen jullie het nog, ik wordt er helemaal gek van , iedereen zegt weer wat anders?
Hmmm idd vreemd, maar goed... ik heb het op schrift dus kan ze daar mee confronteren mocht het nodig zijn en mocht ik me bij Unive gaan aanmelden.
Wat een ingewikkelde materie toch zeg... Alsof het allemaal al niet moeilijk genoeg is voor ons... Wij zijn bij Avero Achmea en daar stond ook dit afgelopen jaar al in de voorwaarden dat een poging pas wordt geteld als alle 4 de fasen zijn doorlopen, dus van een TP. Wat ik hier lees van de officiele mails van Unive lijkt me dat ook Unive nu voor deze regeling gaat. (dus pas rekenen na tp). Dat is toch eigenlijk ook hartstikke logisch meiden? Wij zijn een soort van voor de 3e keer bezig, maar de 1e keer van 3 eitjes geeneen normaal bevrucht, dus geen embryo dus geen tp, en de 2e wase r maar 1 follikel en daar zat geeneens een ei in...Het zou toch van de zotte zijn ook eigenlijk als de verzekeraar dat als pogin telt? Waar zijn ze mee bezig? Ik wil me best sterk maken om dit landelijk bij alle vezekeraars erdoor te krijgen, Radar here we come? Eef
Hai Eef, Ik heb toevallig donderdag een mail gestuurd naar Radar...Maar helaas nog niets gehoord... Heb me er ook in vastgebeten. Lijdt een beetje de aandacht af
Dames ik heb vol interesse jullie verhalen zitten lezen. Echt belachelijk als ze het een poging tellen zonder Tp! Even een paar persoonlijke vragen. Wij gaan hopelijk snel starten met IUI, eerst in eigen cyclus en daarna met hormonen. Hoe lang moet ik dan ongeveer tellen voordat we eventueel over gaan op IVF? Kan ik dit jaar nog in een goedkopere verzekering of moet ik me al aan de duurdere gaan wagen? En vraag twee, moet mijn vriend dan ook een duurdere verzekering? Hij heeft namelijk, buiten dit, nooit medische zorg nodig. Alvast bedankt voor een antwoord!