Hallo meiden, Mijn partner en ik krijgen over 2 weken te horen of wij kunnen gaan starten met IUI of ICSI. Mocht het ICSI worden, moeten we naar een andere kliniek, aangezien ze in ons ziekenhuis helaas alleen maar IUI doen. We kunnen dan kiezen uit: AMC, VU, of het fertiliteitscentrum in Leiderdorp ook wel medisch centrum kinderwens in leiderdorp genoemd. Nou ben ik zelf werkzaam in Leiden, dus lijkt mij het fertiliteitscentrum in Leiderdorp wel wat. Nou is mijn vraag of er meiden zijn die ervaring hebben met deze kliniek? Wat zijn de wachttijden daar? Etc..... Zie graag ractie hierop. Alvast heel erg bedankt, Mariska
Volgens mij zijn daar geen wachttijden! Maar tussen IUI en ICSI zit nog IVF he, daar zit nogal een verschil in. Kan je niet naar het LUMC of Voorburg dan? Sterkte met afwachten!
Ik zou kiezen voor het ziekenhuis waar je het makkelijkst naar toe kan qua reistijd... En waarom idd LUMC niet? Daar is op het moment ook geen wachtlijst... Zelf vind ik een Academisch ziekenhuis een prettiger idee. Ik heb gister een voorlichtingsavond gehad in het LUMC en zij zitten qua slagingspercentage vrij hoog.
Hallo Meiden, Bedankt voor jullie reactie. Bij ons is verteld dat het of IUI of ICSI gaat worden. IVF is voor ons niet mogelijk. Vandaar. LUMC lijkt mij persoonlijk niet zo fijn, aangezien ik daar zelf werkzaam ben, wil nog wel iets prive houden voor mezelf! Snappen jullie! Vandaar dat ik waarschijnlijk voor leiderdorp ga, maar goed, ik zal er zeker nog eens over nadenken. Weet dat ze geheimhoudingsplicht hebben, maar weet hoe het allemaal gaat in de wandelgangen! Groetjes Mariska
Aha, dat had je er niet bij verteld... Dan zou ik idd op zoek gaan naar een ander ziekenhuis, kliniek... Maar vind je het slagingspercentage dan niet belangrijk? Mag ik nog een vraagje stellen (je hoeft geen antwoord te geven hoor, ben gewoon nieuwsgierig) Waarom kan IVF dan niet? IVF en ICSI zijn de zelfde behandeling (behalve de bevruchting)? IUI is toch een heel ander verhaal?
Ik vraag me idd ook af waarom wel IUI maar geen IVF. Je zou eerder denken dan IVF of ICSI en geen IUI. Kan me voorstellen dat je niet in het LUMC wil lopen dan. Maar aan de andere kant .. in je pauze even de FM doen is wel een enorme luxe natuurlijk! Ik zou ervoor tekenen iig Heb je al info opgevraagd over het MCK?
Nou dat is idd een voordeel... je hebt alles heel dicht bij de hand. En als medewerker heb je toch net zoveel privacy als de "gewone" patienten? Werk je ook op die afdeling? Ach ja het heeft voordelen en nadelen...is maar net wat voor jezelf de doorslag geeft...
Hoi meiden, Er zitten idd voors en tegens aan, aan de ene kant makkelijk om idd even tussen werktijd door iets te kunnen doen, maar aan de andere kant, vind ik het een naar idee dat ik het ene moment met mijn benen wijdt lig bij meerdere mensen en andere moment in het restaurant naast diegene sta om een broodje bij wijs van spreken te halen. Maar goed, slagingspercentage is ook heel erg belangrijk, dat is 1 ding wat zeker is! We gaan er zeker nog eens over nadenken! Wat betreft IUI/IVF/ICSI, bij mij is tot nog toe alles prima in orde, het gaat vooral om het zaad van mijn man. Als het ondanks de medicijnen zo slecht blijft, is alleen ICSI de mogelijkheid. Aangezien ze erg weinig bewegen en aan elkaar vast plakken. Dus dan is ook IVF niet mogelijk. Mocht het zaad wel verbeteren, dan is mogelijk IUI toch een 1ste oplossing en dan gaan ze kijken wat er gebeurd. En ja, dan zou eventeel IVF de volgende stap zijn. Maar ons is verteld dat we ip van ICSI uit moeten gaan. Maar we gaan nog maar eens goed nadenken over welk ziekenhuis. Ben er zeker nog niet uit en wil het ook nog bespreken met onze gyn, eerst even wachten wat nou het plan gaat worden. groetjes mariska
Ik hoop echt voor jullie dat de kwaliteit verbeterd, en dat je snel duidelijkheid hebben. En natuurlijk hoop ik dat jullie snel zwanger zijn. Succes met het maken van je keuze, X
Als je Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp bedoeld? Daar zitten wij en hebben in totaal een jaar op de wachtlijst gestaan voor een donor en ik heb nu net de eerste IUI gehad. Wij vinden het een fijn ziekenhuis/kliniek. Mocht je meer vragen hebben, dan hoor ik het wel. Succes met je keuze in ieder geval
De wachtlijst voor een donor is er idd wel, maar bij Mariska gaat het niet om een donor en dan is er geen wachtlijst (zover ik weet) Wel netjes trouwens een jaar voor een donor! Wij kregen te horen dat je al snel op 2 jaar zit. Fijn om te horen dat het bij het mck maar 1 jaar is! Kan je je daar ook vantevoren al op de lijst zetten voor een donor? Dus als wij met januari weer 0 te horen krijgen dat we ons meteen op de lijst laten zetten? Geen idee of we voor KID zouden gaan nog en geen idee of we dan liever een bekende of onbekende donor zouden willen indien, maar gewoon alvast even ter info. (ik vind kid nog ietsjes te moeilijk om nu overna te denken .. dat komt met januari wel als de uitslag weer 0 zou zijn) Hebben jullie veel eigen bijdrage moeten betalen? Las iets over 1000 euro ofso? En wat weten jullie over de donor? Lijkt deze op je man? Sorry dat ik compleet offtopic ga trouwens Maar loop met zoveel vragen over KID en dat soort dingen. En toevallig staat mck hier ook hoog op de lijst mocht het nodig zijn (ook voor mesa/pesa) Je mag de antwoorden ook via pb sturen anders Longingtobe! @Mariska: denk je dat je collega's anders tegen je aankijken als ze jou onder behandeling hebben? Of zal t juist voor jou zo zijn dat je ze anders bekijkt? Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt!
Wij hebben vorig jaar zomer gebeld voor een orienterend gesprek bij mck en na de afspraak hoorde we dat we een jaar voor een donor moesten wachten en dit klopte uiteindelijk ook. De eigen bijdrage voor de donor was 1000,-, de rest wordt vergoed door de ziektekostenverzekering (basispakket). Wij weten het eea van de donor: lengte, kleur ogen, bouw, kleur haar en nog wat beperkte info. Ze hebben een donor gezocht die bij mij en mijn vrouw past, maar een foto krijg je uiteraard niet te zien. De donoren zijn daar over het algemeen hoog opgeleid, mocht je dit interessant vinden. Je kunt ze altijd bellen voor informatie en ze hebben een goede website. De IUI behandelingen worden ook daar uitgevoerd en indien je zwanger bent krijg je ook na 7 weken de eerste echo. Ik vind het persoonlijk een hele fijne kliniek. Ze nemen eens per 3 maanden contact op om te kijken of alles goed gaat en vooraf krijg je onderzoeken om zo de juiste donor te vinden en te kijken of je lichamelijk geen kwalen hebt. Mocht je nog meer vragen hebben, dan kun je die altijd aan me vragen hoor
Klinkt heel goed Longingtobe! Kijken ze ook nog naar karakter voor een match? Ben in ieder geval blij om te horen dat je zo positief bent over het mck! Het klinkt ook heel goed als ik het zo lees. Mochten wij dus idd voor KID gaan is het mck de 1e optie.