Zou je kunnen doen, maar als ze vermoeden dat je niet eerlijk bent geweest, beëindigen ze je verzekering en kun je je bijna niet meer verzekeren omdat je in een systeem komt te staan. De basisverzekering vergoedt dus maar 3 keer en daarna niet meer. Ik zou het nogmaals via de ONVZ proberen en aangeven dat je bezig bent met IUI (als dat zo is). Alleen antwoord geven op de vragen die ze stellen.
Alleen de eerste 3 pogingen vallen onder de basisverzekering. Een 4e en 5e niet. Verder ziet CZ een poging waarbij je alleen stimulatie hebt gehad echt als volle poging. Helaas zijn er op het IVF/ICSI topic genoeg meiden die dat meegemaakt hebben. Zodra je je eerste spuit hebt gezet telt hij. Het is dus echt belangrijk om alle voorwaarden van de verzekeringsmaatschappijen goed door te lezen. Bij ONVZ schijnen ze zelfs erg streng te zijn met de acceptatie voor hun extra verzekeringen.
Aanvullende verzekering mogen ze dus idd voor weigeren.. maar de basis echt niet... En nogmaals... het ligt eraan hoe de arts het declareert... Als de arts fase 1 op de declaratie zet en de verzekering telt het toch als poging, kan je ze dus aanklagen en een herziening eisen... Dit mag wettelijk gezien niet... En als er mensen zijn die zich erbij neerleggen is dat natuurlijk prima... Vindt de zorgverzekeraar ook echt niet erg hoor... Maaaaar je kan er dus wat aan doen...
klopt je krijgt 3 behandelingen en word je niet zwanger krijg je niks meer en idd heb je een zwangerschap van 12 weken of meer gehad dan tellen ze daarna weer overnieuw
dank jullie wel voor jullie antwoorden meiden ! pff ik vind het allemaal best in gewikkelt en wil me er nog helemaal niet echt mee bezig houden ik zit nog elke avond te huilen enz... maar me gyn had verteld dat ik al wel me verzekering na moest kijken voor ivf.. maar zoals ik begrijp heb je gewoon 3 kansen, maar het maak nu eigenlijk niet zo erg meer uit bij welke verzekering je nu ziet want je heb zoieso 3 kansen maar dat het meer aan de gyn ligt wat hij op schrijft voor welke fase ? pfff me hoofd sta er echt nog niet na maar als ik nu moet wisselen van verzekering is dit nu wel de beste tijd! liefs gaby
xgabyx - In het heeeeel kort komt het daar zo ongeveer op neer ja... Maar ik zou toch voor zeker even je eigen zorgverzekeraar opbellen om te vragen hoe ze ermee omgaan... Ik bedoel... Ze mogen het niet als een volledige poging rekenen als er fase1 staat... maar stel dat ze het toch hanteren? Dan ben je eerst die poging kwijt en moet je er weer flink achteraan... En tja... Als het je overkomt dan is het niet anders... maar je zit er niet op te wachten... En jij kan het nu voorkomen... dus ik zou even bellen en vragen hoe zij omgaan met de fases en declareren hiervan bij IVF... En met de betreffende arts overleggen of het secretariaat kan je wellicht ook helpen hoe het in dat ziekenhuis gedeclareerd wordt.. En doen zij het anders dan kan je het meteen met ze overleggen aangezien veel artsen hier ook niet van op de hoogte zijn... Succes ermee meid!
Ik ben ook bezig om uit te zoeken naar welke verzekeraar we het beste kunnen overstappen. We zijn al bezig met ICSI dus worden we bij sommige verzekeraars niet meer geaccepteerd. - Unive vergoedt een bedrag van 3500 euro voor een 4e poging, zij zien echter 1 poging al bij het starten van de hormonen en niet pas als de terugplaatsing heeft plaatsgevonden. - PNO Ziektekosten vergoedt ook extra behandelingen in de aanvullende verzekering, maar accepteren je niet als je al bezig bent met IVF/ICSI. - ONVZ vergoedt ook meer behandelingen maar heeft een acceptatiebeleid. Als iemand nog meer verzekeraars kent waar ze meer dan 3 behandelingen vergoeden hoor ik het graag.
Nee helaas, alle verzekeraars tellen gewoon door tot waar je gebleven bent en kijken naar hoeveel behandelingen je al hebt gehad...