Mijn man die aan het afvallen is.

Discussie in 'De lounge' gestart door woezeltje1, 7 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Hallo meiden,

Ik zit ergens even mee.
    Mijn man is flink aan het afvallen van 122 kilo nu naar 110 kilo nu.
    In het weekend eet hij gezellig gewoon met ons mee maar door de weeks een heel streng dieet. Nu kom ik stukje bij beetje achter wat hij allemaal in het weekend eet uit kotst. Op stiekem plekjes.
    Als ik de kinderen naar bed breng of was ik hang de was op dan gaat hij of in de keuken waar je dan niks hoort met een tasje staan. Nu wilde ik snel wat van zolder pakken en daar stond hij boven op zolder te kotsen. Wat moet ik nou hier mee. Kan er zo kwaad om worden. Hij slaat er een beetje in door. En dan spreek ik met hem er over ja sorry ik ben misselijk en het moet er uit. Of ik heb niet gekotst hoor. Water staat in zijn ogen maar oke.
    Dus met hem praten er over wilt ook niet. Ik denk echt dat dit de verkeerde kant op gaat.

2. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    O dat klinkt echt niet goed. Aangezien hij het stiekem doet, geloof ik niet dat het gebeurt omdat hij misselijk is.
    Misschien nog eens met hem proberen te praten en als dat niet lukt, is er vast wel een stichting waar je terecht kunt met vragen over eetstoornissen bij een partner en hoe je hiermee om moet gaan.
    Ik zou er in elk geval wel wat mee doen.

3. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Nee dat is echt niet goed hoor. Ik zou er echt even een goed gesprek over voeren. Want dit kan toch niet. Ik begrijp echt je zorgen. Praat er met hem over meid. Er zijn andere manieren om af te vallen.

4. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Als hij dan perse strikt wil afvallen kunnen jullie beter afspreken dat hij in het weekend ook gewoon gezond eet in bijzijn van jullie. Zodat hij het later niet uit hoeft te spugen.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dit is niet goed !! Bespreek dit met hem, noem niet direct het woord verslaving maar praat gewoon over de situatie. Benoem wel dat het goed is dat die zoveel af wilt vallen maar dat de manier waarop het gebeurd gewoon niet de gezonde manier is. Weet je trouwens zeker dat die doordeweeks niet spuugt?

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Geniet hij van het 'gewone' eten in het weekend of niet? Want juist met een wekelijkse verwennerij kan je het afvallen goed volhouden. Als hij er niet van geniet kan hij beter ook in het weekend zijn dieet doen. Mn broer is in 2 jaar tijd ongeveer, meer dan 50 kilo afgevallen, hij eet gezond maar in het weekend ook nog wel een keer friet en soms een pizza. Verder heel veel groenten en bijna geen vlees. Ik zou eigenlijk aan hem vragen in het weekend ook zijn dieet te volgen, als dit tenminste gewoon normaal eten is maar dan in een andere hoeveelheid.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je schrijft dat hij doordeweeks een heel streng dieet volgt maar wat versta je daaronder?
    Misschien is het een idee om een middenweg te zoeken.
    Een gezond en gevarieerd dieet maar geen hongerdieet waarbij hij het gevoel heeft in het weekend een inhaalslag te moeten maken en zich daar zo schuldig over te voelen om vervolgens alles eruit te kotsen.
    Ik ben in 1 jaar tijd 25 kilo afgevallen.
    Best lang erover gedaan maar wel op een hele ontspannen manier.
    Ik nam doordeweeks ook gewoon een koekje of een stukje chocolade bij de koffie waardoor ik in het weekend niet het gevoel kreeg om maar van alles te nemen om mezelf te belonen.
    Het klinkt niet gezond met hoe het nu gaat.
    Is hij weleens bij een dietiste geweest of doet hij het op eigen houtje?

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het hoeft niet meteen van alles te betekenen.

Wel even in de gaten houden.

Ben ook wel eens streng aan de lijn gegaan en gebruikte toen laxeermiddelen ect ect hoog uit twee drie weken maar paste niet bij mijn manier van leven nooit meer gedaan ook spugen deed ik op dat moment. Wat ik al zeg nooit verder gedaan het hoeft dus niet meteen van alles te betekenen.

Misschien wel samen met hem kijken om naar een diëtiste te gaan.
    En natuurlijk in de gaten houden maar ik denk zelf dat je niet meteen van het slechtste scenario uit moet gaan! En zeker niet als het net net speelt dus wat ik zeg even aan kijken hoe dit zich ontwikkeld.

9. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Bedankt voor de tips allemaal.

Door de weeks kan ik er niet echt achter komen of hij wel of niet alles er weer uit gegooid. Als hij thuis komt in de avond van zijn werk moet ik de deur uit.

Door de weeks eet hij veel eieren, speciale wraps en yoghurt. Meer eigenlijk niet.

Vanavond praat ik er weer even over met hem.
    Dit is inderdaad niet de juiste weg om af te vallen.
    En bewegen doet hij nauwelijks. Dus als hij daar mee gaat beginnen dan gaat hij op de juiste manier afvallen.

10. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zou ook naar een dieetist gaan; er zijn ook dieeten waar je advies krijgt over "anders" koken. meer zonder pakjes en zakjes en in olie ipv boter enz. En misschien meer wandelen. Doe ikzelf ook. Ik ga minimaal 3x per week s`avonds een heel stuk lopen buiten en echt bewegen helpt en ik geniet ook van de wandeling.
    Zowiezo is rustig met hem praten over dit probleem. Hij valt in ieder geval al lekker af maar hij koet niet doorslaan. geleidelijk afvallen is beter. Succes

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Och...nee dat klinkt niet goed...ik weet helaas ook hoe dat is...

Hij moet inderdaad hulp gaan zoeken bij het eten...

Heb ik ook gedaan en langzaam gaat het bij mij weer goed. Ik spuugde dan niet...maar ik begon echt te weinig te eten en gunde mezelf ook niks meer ( alleen als ik had gesport)

Wens je man sterkte...want het is echt heel moeilijk om een goed schema te krijgen... op een gezonde manier afvallen is een strijd...

Deel Deze Pagina