Welke verzekering vergoed buitenlandse behandelingen?

Discussie in 'De lounge' gestart door muuske64, 16 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Wie heeft hier ervaring mee?
    Heb zelf nu CZ.
    Weet iemand of die buitenlandse behandelingen vergoeden?
    En hoeveel pogingen IVF/ICSI vergoeden ze?

Liefs Marjo

2. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Normaal gesproken worden er conform elke basisverzekering maximaal 3 behandelingen IVF/ICSI vergoed, inclusief de bijbehorende medicatie.

Of CZ dit ook in het buitenland vergoed weet ik ook niet, misschien kun je ze even bellen om dit te vragen. Als het wel voor vergoeding in aanmerking komt, zal er waarschijnlijk vergoeding verleend worden aan de hand van de in Nederland vastgestelde tarieven hiervoor.

Succes!

3. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Ff vraagje aan allen....
    Is het altijd dat een verzekering maar 3 pogingen IVF/ICSI in totaal?
    Dacht steeds 3 per kalenderjaar! Heb ik het nu fout? :rolleyes:

Liefs Marjo

4. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Bel of mail ze eens Muus. Op de site van CZ staat dat ze 3 pogingen vergoeden. Erachter: maximaal de 4e en volgende.
    Buitenlandse vergoedingen 100% maar dit gaat niet over vruchtbaarheidsbehandelingen. Gelieve contact op re nemen net CZ.
    Ik heb wel via dit forum ooit gehoord dat CZ wel IUI in het buitenland vergoedde. Dit ging destijds om Gent.
    Nee heb je, ja kun je krijgen. Succes!

5. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Thanx Karin!
    Wat bedoel je met maximaal de 4e en volgende?
    Ga er gelijk achteraan!

Hoest nu met jou?

Liefs Marjo

6. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Ik weet het niet precies. Kijk maar eens op hun site, zo staat het er. Er worden er in ieder geval meer dan drie vergoed.

7. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Karin....waar kan ik dat vinden? Gewoon op www.CZ.nl? En waar precies?

Bedankt voor de moeite!

Liefs Marjo

8. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Al via msn beantwoord. Succes!

9. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Ik weet toevallig dat ONVZ verschillende pakketten heeft, waarvan er eentje is die echt ALLES vergoedt. Deze vergoedt dus ook een onbeperkt aantal IVF-behandelingen! Je snapt denk ik wel dat deze polis wel een hogere premie heeft :) Als je even ONVZ intypt op Google vind je vast meer info!
    Gr. Joyce

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Je kunt alleen niet midden in het kalenderjaar zomaar van verzekering wisselen .....

11. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    ONVZ is de polisvoorwaarden drastisch aan het inperken (ingaande 15 april 2007, dus pas daar mee op. Sowieso klopt het ook dat je halverwege het jaar niet van zorgverzekeraar mag veranderen. Tenzij (in het geval van ONVZ) de zorgvezekeraar premies en/of dekkingen heeft gewijzigd.

12. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Vergoedingen in het buitenland zijn afhankelijk van een aantal dingen. Zo is het belangrijk om te weten of ze daar de zogeheten "gebruikelijke zorg" bieden. Is de IVF behandeling exact hetzelfde als in Nederland, of gebruiken ze daar een andere techniek?
    Daarnaast is het ook belangrijk om te weten in hoeverre de zorgverzekeraar de zorg in het buitenland vergoed. De meeste zorgverzekeraars vergoeden de kosten "100% of 90% van het IN NEDERLAND GELDENDE TARIEF". Veel mensen lezen daar juist overheen. Even een voorbeeld: Als een behandeling in Nederland 2000 euro kost, en ik Belgie 4000, dan vergoed de zorgverzekeraar dus maar maximaal 2000 euro, want dat is 100% van het in Nederland geldende tarief.

Ik zou je aanraden om contact op te nemen met je zorgverzekeraar. Sowieso is het met dit soort dingen altijd belangrijk dat je van te voren toestemming vraagt, maar vooral dat je het zwart-op-wit op papier hebt staan. Dat is echt heel belangrijk!

Dan nog even over het aantal behandelingen die worden vergoedt; volgens de zorgverzekeringswet heb je recht op 3 ivf-pogingen. Een poging is dus van begin tot eind, totdat je zwanger bent. Dat geldt dus niet per jaar. De zorgverzekeraars zijn vrij om hun aanvullende pakketten in te vullen zoals ze willen, dus waarschijnlijk zullen er met de aanvullende verzekeringen meer mogelijkheden zijn. Dat zou je ook even bij cz na moeten vragen.

Succes!

Deel Deze Pagina