Welke verzorgingsproducten aanschaffen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rodayna, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Welke verzorgingsproducten schaf je wel of juist niet aan vóór de geboorte:

Shampoo
    Badgel
    sudocreme
    1 pak newborn luiers
    billendoekjes

maar wat eigenlijk nog meer?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

ik zou zeker 2 pakken newborn luiers kopen, of even wachten op de aanbieding 3 voor 25 euro :)

Verder wat ik veel gebruik voor Irem:
    borsteltje en kam (ok geen must, maar toch wel handig)
    nagelknippertje (mag wel pas vanaf 6 weken)
    geen must, maar handig: zwitsal wegwerpwashandjes, daar was ik haar mee op de dagen dat ze niet in bad gaat

tsja heel erg veel heb je eigenlijk ook niet nodig als je kindje geen uitslag of plekjes ofzo heeft. Het is ook beter niet teveel gebruiken om het huidje niet te irriteren. Ik heb namelijk ook nog wel bodylotion, olie etc etc maar zolang het niet nodig is wil ik dat nog even niet allemaal gebruiken

Shampoo gebruik ik niet, ik was haar haar met de douchegel.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik had verder nog olie voor in het badje en olie om mee in te smeren.

Verder niets, haarlotion heb je niet meteen nodig, schuimbadje en welterustenbadje ook pas later.

4. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ik gebruik altijd de bodylotion, dus ik vind dat wel erg handig en bepanthen vind ik ook een must have. Is goed voor alles en evt ook voor tepelkloven. Verder is olie voor het badje lekker als je kindje een droog huisje heeft. verder is de zachte creme van zwitsal erg lekker voor het gezichtje.
    Ook zou ik een babyborsteltje kopen. ons meisje had behoorlijk wat haar en was wel fijn om dat een beetje in model te kunnen brengen. En anders heb je hem later altijd nog nodig want ooit krijgen ze toch haar hahaha.

5. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Voor de (scherpe!) nageltjes gebruikte ik de eerste tijd van die kleine kartonnen vijltjes.

Verder zou ik niet al te veel kopen; ik kom nu nog om in de badschuim en creme die ik al voor Julie's geboorte had gekocht!

Wat ik heel handig vond, zeker toen Juul nog heel klein was, was de billenspray van Zarqa. Ik had ook de rest van de Zarqa-lijn (3-in-1 wasgel, bodylotiun), maar dat heb ik bijna niet gebruikt omdat Julie's huidje niet zo gevoelig was als ik had gedacht (papa en en ik allebei eczeem, Julie nergens last van). Omdat Zarqa nergens naar ruikt, ben ik overgestapt op Zwitsal (voor de geur haha). Ik zou eerst eens met een klein flesje testen waar je kindje goed tegenkan.

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik zou alleen billendoekjes en luiers kopen. Je krijgt veel proefflacons en ik heb van zoveel mensen verzorgingsproducten gehad, heb tot nu toe nog niets hoeven kopen en van bijv shampoo heb ik nog niet eens een halve fles leeg. Ook nog steeds bezig met de eerste fles bodylotion en dat gebruik ik elke dag.. Mocht je niets krijgen is het zo gekocht.

7. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het enigste wat ik ga gebruiken om de kleine te badderen en te verzorgen is balneum olie voor in het badwater. Als veel babys al niet tegen bepaalde wasmiddelen kunnen, dan denk ik dat het ook niet goed is om allerhande lotion en olie te gebruiken daar zit ook allemaal parfum in.
    Op mijn werk wordt vaak met balneum gewerkt, thuis gebruiken wij het in de winter voor droge huid, werkt echt perfect!

Maar ja mischien vindt ik straks zwitsal toch wel lekker hoor, een mens is veranderlijk!!:D

8. Alita

Alita Niet meer actief

Krijg je niet de babydozen? Daar zitten kleine potjes sudocrem in, hoef je dan niet te kopen want daar doe je heel erg lang mee...

Verder badolie, babycreme, borstel, doekjes, luiers, tja eigenlijk alles wat je zelf al schreef!!

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wij hadden/hebben:

2 thermometers, 1 voor baby 1 voor mama
    sudocreme
    badolie
    babyolie
    shampoo
    wattenstokjes
    watjes
    gaasjes
    navelbandjes
    alcohol om het naveltje schoon te maken (zit ook in je kraampakket trouwens)
    desinfecterende handgel
    bepanthen (hij had een erg droge huid want hij kwam er iets te laat uit)
    billendoekjes
    haarborstel
    nagelschaartje

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik had in eerste instantie zwitsal, maar ivm droog huidje heb ik op advies van de HA ook Balneum gekocht. Ideaal en je hebt er maar weinig van nodig.

11. Alita

Alita Niet meer actief

Zwitsal gebruiken wij ook niet....verschrikkelijk spul hoor!!

@Lennylenn, navelbandjes? Waarvoor?
    Wattestokjes nog nooit gebruikt hier...ik zoe dat gewoon met de handdoek, is helemaal niet goed wattenstaafjes.
    En idd de meeste dingen die jij opnoemt zitten al allemaal in het kraampakket...

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier gaat er alleen Balneum extra vettende badolie in bad, en balneum creme op het gezicht, en van Natalis (zat in mijn kraampakket) de olie. Verder gebruik ik helemaal niks.
    Ze heeft een hele droge huid, en hiermee blijft haar huid goed in conditie zonder uit te drogen.

Badolie wel eens gebruikt, maar dan was ze zo glad als een aal, en binnen een uur weer helemaal onder de schilfers.

Oren maak ik schoon met een hydrofiel, en alleen als het buiten de gehoorgang zit.
    Verder heb ik wel sudo creme (proefpotje je doet er heel lang mee) en bepanthen.

Ik zou zeggen koop niet te veel. Je krijgt genoeg, het zit in je kraampakket, en je hebt zo bijgehaald.

13. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik heb creme van zwitsal, zeepvrije wasgel, schuimbad (zat bij het badje net als spul voor de haren) olie voor massage en zonnespray factor 50.

En dan natuurlijk new born luiers, luierdoekjes en soducreme. Tijdens de intake van de kraamzorg werd verteld dat ik nog haarlotion moest halen en anti berg pads. Dat heb ik alleen nog niet gedaan.

14. Alita

Alita Niet meer actief

hebben ze weer wat nieuws?!;)

15. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ja daaaahaag, dat zou ik dus echt niet van te voren kopen... ;). dalijk heeft je kindje helemaal geen berg, of geen haar. Wat moet je er dan mee ;)

16. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Berg verdwijnt vanzelf, je moet echt zelf weten of je er iets aan doet. Je doet het dan ook voor "de mooi". Bij Lotte 1x met babyolie hoofd ingesmeerd, half uur laten intrekken en toen in bad verwijderd heel zachtjes met kammetje. Meeste berg was weg en de rest vanzelf verdwenen (ze had niet zoveel).

Haarlotion.......... wahahahhaha; dat moet je toch echt zelf weten of je het wel of niet gebruikt.
    Is alleen maar voor "de lekker ruik".
    Ik vind het wel lekker ;)

Hier veel spullen van mylene, ben er erg tevreden over!!
    Haarshampoo doe ik nu al 14 maanden mee, fles is half leeg (okee okee, Lotte heeft ook geen bos haar).
    Moet zeggen dat ik vrij weinig gebruik, dus zou ook niet veel aanschaffen.
    Aan alle proefmonsters heb je genoeg en dan kun je kijken wat je fijn spul vind.
    Hier ligt nog veel te wachten op gebruik......

Ik gebruik of gebruikte:

- Balneum badolie
    - Nu: badschuim zwitsal
    - Creme mylene
    - Haarshampoo Mylene (meestal was ik ook lijfje hiermee)
    - Proefmonsters bodygel/ wasgel
    - Dermocare nijntje bodycreme (omdat ie zo lekker ruikt)
    - wattenstaafjes heeeeel zelden
    - Haarlotion/ spray van Mylene (ook omdat het lekker ruikt)

Dat was het eigenlijk wel!

Deel Deze Pagina