Ik had ook tijdens mijn zwangerschap zowat de hele Zwitsal collectie gekocht maar heb er bijna niks van gebruikt! Kindjes krijgen er snel een erg droge huid van en dan hoeft deze geeneens gevoelig te zijn. Ik merkte het direct bij de kleine. Ben toen overgegaan op Dermocare, ruikt ook lekker en is wat neutraler qua schadelijke stoffen. De spullen van LIEF ruiken ook lekker en zijn beter voor het babyhuidje. Verder had mijn zoontje een beetje berg en daar werkt de haarlotion van Zarqa erg goed voor! Het ruikt lekker en de berg ging er na een aantal keer echt mee weg!! En ik had ook bedacht dat ik mijn kindje elke dag helemaal vol zou smeren met Zwitsal, maar nu het er eenmaal is, merk ik dat hij helemaal niet zit te wachten op al die smeerseltjes!
Mag ik je een tip geven? Koop niet teveel, voor hetzelfde geldt kan je kindje (net als de mijne) helemaal niet tegen zwitsal. Zit je dan met al je flessen....
Het enige dat ik het eerste jaar gebruikt heb: zeepvrije wasgel van Zwitsal. Ik had na een jaar dus een volle fles schuimbad, bodylotion en oliegel over.... Verder gebruikte ik zelf bepanthenzalf (ivm de borstvoeding), en voor mijn zoontje vanaf ongeveer een half jaar af en toe sudocreme (daarvoor had hij nooit luieruitslag).
Oja, mijn zoontje ging (en gaat) maar 2 keer per week in bad (of onder de douche), zoals eerder ook al aangegeven. Op de andere dagen wassen we met een washand met alleen water.
ik gebruik -zwitsal kwaak shampoo en wasschuim (is handig pompje) -heel af en toe zwitsal schuimbad. -zwitsal haarlotion had wel zwitsal shampoo gekocht bij daniel, maar gebruik ik eigenlijk alleen om mn bank mee schoon te maken
Ik hoor helemaal niet zulke goede berichten over Zwitsal. Het schijnt de huid nogal uit te drogen. In mijn kraampakket zat van alles van Natalis en dat is volgens de kraamzorg helemaal super. Iemand suggereerde om kleine flesjes te kopen om te proberen en dat lijkt me een heel goed advies. Voor hetzelfde geld reageert je baby er idd niet goed op en dan zit je met al die flessen...
ik gebruikte toen ze heel klein waren alleen zeepvrije wasgel, pas toen ze in bad zaten gebruikte ik spulletjes als babyschuimbadje, babywelterustenbadje (met lavendel) en iets met ecalyptus. Ik had ook haarlotion, olie, badolie, shampoo, sudocreme, maar gebruikte het nooit. Tegen schrale billetjes gebruik ik zinkzalf veel fijner en prikt niet, wat sudocreme dus wel doet. Shampoo en haarlotion had ik echt niet nodig, ze hadden amper haar tot ruim een jaar. Badolie vond ik veel te vettig en niet prettig. Ik zou inderdaad geen complete collectie van 1 merk aanschaffen, want het kan best zijn dat je kindje er niet tegen kan of het niet nodig heeft (shampoo bij een kale baby).
vidn het altijd zo grappig om te lezen, als mensen overblijven met flessen en dat zonde vinden...alles wat ik nioet voor kindje gebruitke, maakte ik zelf op...heerlijk zwitsal badmelk, douchegel hoor...bodylotion of creme gebruik ik ok wel es
Ik ben gek op zwitsal dus heb dan ook zo ongeveer de hele collectie . Wat ik veel gebruik: - Wasgel (de standaard en de lavendel "slaap zacht") - Shampoo - Bodylotion (standaard en de lavendel "slaap zacht") - Bepanthen - Haarlotion Sudocreme heb ik enkel gebruikt om de thermometer mee 'in te vetten'. Talkpoeder, billencreme, zachte creme, zinkzalf, badolie, badschuim gebruik ik nagenoeg nooit...
Ik vond trouwens de "goede morgen washandjes" ook fantastisch. Kleintje gaat niet iedere dag in bad en zo kun je toch even snel het gezichtje, handjes en billetjes opfrissen! Ben trouwens ook fan van de mini-verpakkingen. Heb standaard een flesje wasgel en zonnecreme in de luiertas en voor vakanties ook een flesje shampoo en bodylotion. In het klein zijn ze nog schattiger
Van zwitsal heb ik: Shampoo Washgel (zeepvrij) Badolie Haarlotion Badschuim Geurbuiltjes Washandjes Huidolie en crème heb ik niet van Zwitsal, gebruik voor direct op zijn huid liever goede vochtinbrengende producten omdat hij een gevoelig en droog huidje heeft. Het eerste jaar heb ik sowieso maar amper Zwitsal producten om die reden gebruikt. Wij gebruiken verder een vaseline-lanette crème, cetamacrogol kreeg hij ook nog last van en deze is ook fijn tegen eczeem. Verder bepanthen en crème van Neutral.
Zwitsal heb ik niet gebruikt ivm allergiën. Hier of neutral of natalis (dat zat in ons kraampakket). Natalis ruikt heerlijk en mijn kids konden er wel tegen.
Mijn tip inderdaad! Kant en klare washandjes. Heb je ook van Etos eigen merk, die zijn regelmatig in de aanbieding, en (dan) een stuk goedkoper dan Zwitsal. Ook ideaal voor vieze poepbroeken, want je steekt je hele hand in het washandje, ipv dat je een doekje om je hand vouwt... Get the picture? Verder gebruik ik: 1e jaar, in de winter: badolie en babyolie. af en toe massageolie shampoo Zomer en na 1e jaar: badschuim (in bad) of wasgel (onder de douche) bodylotion zachte créme (voor op schrale droge wangetjes. de etos gezichtjescreme doet helemaal niets..) Sudokucrem bij rode billen
Ik denk dat ik ook maar eerst de mini's doe aanschaffen. Vele merken wat hier genoemd worden zoals LIEF en natalis heb ik nog nooit van gehoord. Het is inderdaad zonde als je alles moet weggooien of zelf moet gebruiken.
Ik heb zelf helemaal geen verzorgingsproducten gekocht. Mn (stief)moeder heeft een aantal verzorgingsproducten gehaald in Duitsland, dus daar heb ik redelijk wat van staan. Verder veel proefmonsters uit de babydozen Verder hebben wij altijd zwitsel creme en talkpoeder in huis. Ook mn eigen moeder heeft een aantal producten van zwitsal cadeau gegeven, dus voorlopig komen we een heel end.
Even kijken: Shampoo en wasgel van Kruidvat eigen merk (vind ik lekkerder ruiken dan Zwitsal); Babyolie die ik eigenlijk alleen heb gebruikt toen mijn dochtertje Berg had, en Sudocrem/Bepanthen voor luieruitslag. Ze is nu bijna 4 maanden en ik heb tot nu toe niets anders nodig gehad!
Weleda vind ik het allerfijnste. Je ruikt je baby tenminste zelf nog, iets lekkerders bestaat toch niet. Net als mijn peuter die op schoot kruipt en zijn haartjes zo lekker gewoon naar "mijn kind" ruikt . Bij Zwitzal rustgevend lavendebadje ofzoiets denk ik: welke lavendel? Ik ruik alleen Zwitzal. Maar het is toch wel een lekker geurtje hoor, dan denk ik aan vroeger. De Etos lijn vind ik ook super fijn, maar wel weer van dat sterk geparfumeerde. Weleda, dus de hoofdmoot en voor het eerste begin. En voor erna en erbij Zwitzal en Etos.
zoo die handzeep ruitk zoooo heelrijk, waar kan ej dat kopen..ik heb express een restje bewaard van die zeep! zat ook in mn kraampakket
Ik was zo iemand die vrijwel de gehele collectie van Zwitsal in huis had, bleek mn baby niet tegen Zwitsal te kunnen!... dus lekker zelf maar opgemaakt.Inmiddels kan hij er prima tegen maar in het begin Neutral gebruikt Wat ik hier voor hem gebruik: -Etos olie voor droge huid -Zwitsal Badschuim droog huidje -Zwitsal shampoo (eerste weken zou je ook genoeg hebben aan wasgel om de haren mee te wassen,of je kind moet een enorme haardos hebben) -Sudocreme voor rode billen, of de Zarqua zinkspray (ik ben geen fan van Bepanthen,hier deed dat niks) -Balneum tube creme hier echt het eerste jaar veel gebruikt, bij plekje in het gezicht even wat erop en het was al gauw weg en de vochtige washandjes van zowel het Kruidvat eigenmerk en die van de Action(groene verpakking) ben ik ook zwaar fan van