Ligstand autostoel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Edelweisje, 26 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,

Even een vraagje.
    Deze zomer zijn we op reis geweest (4 uur rijden) Ons zoontje lag toen nog in de maxi-cosi. We stopten om het 1,5 uur om es uit te rusten. En ons zoontje heeft bijna heel de reis geslapen.
    Ik vraag me nu af: we zouden in April 2009 dezelfde reis willen maken maar dan zal ons zoontje niet meer in de maxi-cosi passen.
    We hebben een hele goeie autostoel (Starlight SP) Nu zit hij er graag in enzo. Maar ik vind het een beetje ambetant dat er daar geen "lig-stand" op zit op die autostoel. Ik kan me niet voorstellen dat ons zoontje als we es een reisje maken hij heel de tijd mooi recht zal willen zitten in de stoel die we nu hebben.

Heeft er nog iemand de "Starlight SP" autostoel?
    En waarin zitten jullie peuters van 1,5 in de auto bij langere aftanden?

groetjes

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben de Priori als autostoel en daar zit wel gewoon een ligstand op. Ik heb geen ervaring met die stoel die jij noemt.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb de stoel even gegoogeld en ik vraag me af waarom dit dan een heel goede stoel is?
    De stoel is voor groep 2 en 3, dus eigenlijk helemaal niet zo duur ook.
    Op de site van babywalz staat wel dat er een rustpositie is.

Ik ga ook een autostoel van maxi cosi kopen, daar zitten 4 of 5 standen op, dus ook ligstanden. Hoe doe je het bijvoorbeeld als je een dagje dierentuin hebt gedaan en je kindje wil slapen in de auto?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die van ons zaten gewoon in normale autostoeltjes, die zittingverhogers met rugleuning en zijsteun. Gewoon rechtop dus. En die vielen echt wel in slaap als ze moe werden! No problem, :)
    Als ze stevig in de gordel hingen, bleven ze door de zijsteuntjes wel hangen, :-D

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Volgens wat ik vind moet je hem gewoon in rust stand kunnen zetten. Dan moet je even in je gebruiksaanwijzing kijken hoe ;). Het is niet echt een lig stand, maar net een beetje achterover gekanteld.
    Succes!

Deel Deze Pagina