Welke verzorgingsproducten?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Elin78, 8 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi,

In het kraampakket dat ik van de zorgverzekeraar (menzis)kreeg zat een hele serie verzorgingsproducten van natalis, dus dat ga ik eerst gebruiken, ruikt ook nog lekker ook. En een vriendin raadde ook sudocreme aan, dus daar ga ik ook nog een pot van halen.

2. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Hier alleen Natusan olie (gebruik ik ook voor in het badje, geleerd in het ziekenhuis) en Bepanthen zalf voor het geval ze een schraal huidje/billetjes heeft.

En een nagelknippertje (schaartje/vijltje werkten niet met een bewegelijk kindje).

3. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ja, dat heb ik al heel vaak gehoord en aangezien ikzelf nogal een moeilijke huid heb (droog, allergisch voor parfum), heb ik dat maar niet gekocht.

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Bedankt in elk geval. Zwitsal wordt het niet. Ik vind het ook belangrijk dat het niet op dieren is getest, dus ik ga ik een ander merk proberen.

5. Mariannerw

28 aug 2008
    35
    0
    0
    Hier bijna niets anders dan Weleda. Dagelijks:
    billencreme (ipv sudocreme),
    iedere dag olie of bodymilk

Nu het wat kouder wordt ook de weer-en windbalsam.

Bij het badje
    calendula wash of
    weltrustenbad.

Ik heb alle Weleda producten op m'n verlanglijstje voor kraambezoek gezet. Het is idd wat duurder, voor jezelf koop je dat niet zo snel, maar dus juist ideaal als cadeau en alternatief voor het 1001e boxpakje. Met kerst komt het weer op de verlanglijst!

6. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    is zwitsal getest op dieren dan :confused:

ik heb tot nu toe gekocht:
    billenzalf
    schrale troost
    haarlotion
    wasschuim voor lichaam en haartjes
    verzorgende creme met vernix

moet dus nog kopen
    bodylotion
    en iets voor in bad
    of hoefd dat laatste niet? vraag het me dikwijls af.
    ik denk als je een olie neemt dat je hele bad dan kei vet word en is dus een hele klus om dat steeds proper te maken.
    :rolleyes:

o ja en welke billendoekjes zijn het beste,
    pampers of zwitsal?

7. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik zit ook even te piekeren, omdat ik hier nu zo veel dingen langs zie komen..
    Even checken of ik het goed heb begrepen hoor!

Wat je nodig hebt aan verzorgingsproducten (even los van wat voor merk je wilt gebruiken):

* zalf voor billetjes (sudocreme, bepanthen of iets dergelijks?)

* billendoekjes?

* body/haarlotion en/of bodymilk

*badolie en/of wasschuim (of moet je dat beide hebben?)

*mis ik nou nog iets?

8. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Je mist niks Dinky :)

en wij gebruiken zowel wasschuim als badolie

9. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

het babyhuidje is nog heel teer, het beste is de eerste weken niets te gebruiken behalve milde olijfolie in het badje. olijfolie wordt beter opgenomen door de huid dan babyolie. zeker geen zeep gebruiken in het begin!

daarnaast heb je iets van creme nodig in het geval van luieruitslag. bv sudocreme (dat is zinkzalf), er is ook een fijne van weleda (calendula dacht ik)
    vaseline is ook erg goed om te hebben voor rode billetjes of ander rode plekken.

verde zo weinig mogelijk chemicalien op het tere babyhuidje smeren!

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

o ja, ook wat betreft billendoekjes, de eerste weken kun je beste water en watten gebruiken. daarna kun je de billendoekjes die je het fijnst wilt nemen.

dus, samengevat je hebt echt nodig:

- billencreme (sudocreme, weleda, natusan, bepanthen, maakt niet uit, wat je fijn vind. iets met zink erin is wel het beste)
    - vaseline
    - watjes (schijfjes vind ik fijner)
    - olie (bv milde olijfolie, of olie van een merk, maakt niet uit. niet teveel toevoegingen het liefst)

al het andere heb je niet perse nodig. als je het lekker vind kun je natuurlijk allerlei luxe spulletjes gebruiken (doe je toch ook voor jezelf), maar het beste is dat pas na een paar weken te doen.

als je bang bent dat het bad te vet wordt, baden in water worden ze prima schoon van, zo vies zijn ze niet. je kunt ze dan daarna insmeren met wat olie, is heerlijk, een soort babymassage. de eerste weken wordt trouwens geadviseerd niet te vaak in bad, hun huid droogt snel uit. om de dag maximaal, maar twee keer per week is ook genoeg.

nagelknippertje/ schaartje (wat je fijn vind) heb je later wel nodig, maar vond ik de eerste weken een ramp. ze heel voorzichtig afbijten is makkelijker, je tanden zijn gevoeliger dan het schaartje!

ik had braaf een kam & borstel gekocht, nog nooit gebruikt. net 1 geworden en meneer heeft nog amper haar! maar dat verschilt natuurlijk!

o ja, als je iets mist is het toch zo gekocht!

11. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    wb billendoekjes, die van zwitsal ruiken het lekkerst, maar mijn zoon krijgt daar sneller rode billen van. bij de pampers doekjes geen last van maar die ruiken weer niet zo lekker. ik heb voor hem als baby de sensitive doekjes van pampers gebruikt, die zijn ongeparfumeerd. raadde de kraamzorg ook aan. gebruik nu alles door elkaar heen.

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wat is jullie ervaring met het eigenmerk van de albert hein? ik vond het erg naar zwitsal ruiken.

13. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ja ik vind ah verzorging ook erg naar zwitsal ruiken. Etos idemdito.

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    AH producten ruiken idd bijna hetzelfde als Zwitsal. Etos vind ik heel anders ruiken, ook veel milder.

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Heeft iemand ervaring met de producten van de hema?

16. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ben ik ook benieuwd naar, naar de producten van de hema. ik had laatst een kleine verpakking billendoekjes en die vond ik best wel aardig ruiken..

Deel Deze Pagina