Volgens mij kan je kindertoeslag niet aanvragen, maar dat wordt door de belastingdienst zelf bepaald.... (ik weet het niet zeker hoor!)
Kinderbijslag krijgt iedereen, kindertoeslag heb je alleen recht op als je inkomen onder een bepaalde grens ligt. Volgens mij moet je die wel zelf aanvragen (zie belastingdienst.nl voor een rekenmodel en daar staat vast ook op hoe je het moet aanvragen).
Mijn mannetje werkt bij de belasting dienst, ik krijg ook kindertoeslag, Het ligt wel aan het inkomen van jouw en je partner hoor, maar meestal heb je wel recht op wat kindertoeslag, ik ontvang ongeveer 80 euro per maand. Wel lekker, ik denk dat dat ook voor jouw geld, anders check die website ff, daar kun je zon testje doen en dan zie je meteen hoeveel recht je hebt!
ik kwam uit op 82 euro. maar krijg je dan nog wel kinderbijslag? krijg je dus dubbelop zeg maar........
jupjup, lekker he? hahaha Ik stond er eerst ook verteld van, maar het is waar! Gelijk aanvragen die hap haha
jeetje...........dat is dan zeker mooi meegenomen, daar had ik nog niet bij stil gestaan. En dat kan ik pas aanvragen als ik kinderbijslag krijg of moet dat nu al? Heel erg bedankt voor jullie antwoorden.
Maar is kindertoeslag hetzelfde als de bijdrage voor kinderopvang, want dan is 80 euro wel erg weinig? En kun je het al aanvragen tijdens je zwangerschap?
Dat is weer wat anders. Dat heet kinderopvangtoeslag. Daar heb je dan ook nog recht op (volgens mij). Dus kinderkorting, kinderbijslag en kinderopvangtoeslag.
Kinderopvang toeslag is inderdaad anders dan kindertoeslag! Kindertoeslag kan je nu al aanvragen volgens mij (ze zijn daar toch wat langzamer !) En kinderopvangtoeslag is pas en als je kind naar een opvang gaat, en dat is meestal een klein bedrag wat je dan terug krijgt ofzo geloof ik. Ik heb mijn kind niet op de opvang dus ik ontvang alleen kinderbijslag elke kwartaal en kindertoeslag ( van ong. 80 euro p/m) Ik wist het ook niet totdat ik een vriend kreeg die daar werkt (belastingdienst) over de kindertoeslag. Ik kreeg vanaf begin dit jaar ongeveer ook mijn geld waar ik recht op had/heb ! En nu krijg ik dus gewoon iedere maand kindertoeslag netjes.
Ik heb recht op zorgtoeslag, ik werk maar 8 uren per week, kindtoeslag krijg ik gewoon, straks nog dubbele (voor baby en Myrna) en kinderbijslag gaat gewoon door, heb ik ook gehad in januari! En kindopvangtoeslag moet je idd zelf aanvragen Lekker he !
Volgens mij kan je de kindertoeslag pas aanvragen als je kindje geboren is, want je weet nu toch nog niet wanneer het geboren gaat worden? En of het allemaal wel goed gaat.... Het gaat redelijk snel hoor, binnen een paar weken had ik bericht en geld op mijn rekening!
dat hoef je tegenwoordig allemaal niet meer aan te vragen hoor...dat wordt door het svb waar je je kinderbijslag van krijgt, doorgegeven aan de belastingdienst.... zodra jij een brief hebt ontvangen van het svb krijg je meestal met een maand of 2 bericht over de kindertoeslag als je daar recht op hebt...
weet iemand ook toevallig hoe het zit met 2 kinderen? krijg je dan dubbele kindertoeslag? en ik moest kindertoeslag wel zelf aanvragen.. ging niet automatisch bij mij