Niet teveel aankomen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Prinsesje23, 4 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsesje23

Prinsesje23 Niet meer actief

Ik ben nu zwanger, heel leuk natuurlijk maar ik maak mij ook wel zorgen om mijn gewicht. Ik heb enorme aanleiding om dik te worden en ben al wat steviger. Ze noemen het vol-slank ;) maar ik heb vooral problemen met mijn bovenbenen :(

Nu heb ik al heel wat vreetbuien gehad sinds ik zwanger ben en daar baal ik dan zo van. Ik heb gelezen dat je vaak niet meer dan 10 kilo hoeft aan te komen maar ik heb er een hard hoofd in.

Hoe kan ik het beste omgaan met eten zonder aan te komen? Ik heb al besloten om geen tussendoortjes meer te nemen maar dat zal heus wel eens mis gaan.

Ook wil ik weer gaan bewegen op de crosstrainer die op zolder staat. Niet zo heel intensief maar dat ik gewoon in beweging ben: snelwandelen. Dat zal ook wel goed zijn voor mijn bovenbenen en achtwerk.

Iemand nog tips? Wie ervaart het ook als lastig al die extra kilo's?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ach ja, ik ben ook vol-slank en zie ook heus wel dat m'n kont en bovenbenen dikker worden, maar ik kan er echt niet mee zitten! Ik at haast geen tussendoortjes, laat staan dat ik vreetbuien had, maar ik moet nu regelmatig wat eten ivm een te laag bloedsuikergehalte waarvan ik helemaal naar werd.
    Dat kan ook gezond. Verder doe ik bijna alles op de fiets en loop iedere dag zeker een uur met de hond. Ik ben gestopt met fitness omdat ik daar duizelig van werd en er hartkloppingen van kreeg (vooral op de crosstrainer...).

Dus als jij je tussendoortjes laat staan en gaat bewegen op die crosstrainer (doe je rustig aan?) zal het wel loslopen hoor met de extra kilo's! ;)

3. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    ik ben zelf ook altijd volslank geweest (en nog steeds)
    bij mijn eerste zwangerschap kwam ik ruim 20 kilo aan, deze was ik ook na de bevalling weer kwijt hoor!
    en bij de tweede zwangerschap kwam ik niets aan! en viel 15 kilo af! zo'n snel dieet heb ik nog nooit gehad! (hihi)
    maak je niet dik eh druk, komt wel goed
    je lichaam zit tijdens de zwangerschap toch even heel anders in elkaar, geniet lekker van je zwangerschap, daarna kun je weer op je lijn gaan letten

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nou zeg dat niet te snel.

Ik woog altijd 56 a 58 kilo

Tijdens de zwangerschap enorm aangekomen. Ik woog 85 kilo, :(

Na de bevalling gingen de eerste 15 inderdaad goed, maar daarna was het erg zwaar.

Ik schommel nu nog. Ik weeg nog altijd 8 kilo te zwaar.

Wat ik bij een volgende zwangerschap niet meer zal doen is teveel snoepen. Heus wel eens een keer, maar toch echt in de gaten houden.
    En ik zou heel veel blijven bewegen. Twee keer per week zwemmen en wandelen elke dag.

5. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Volgens mijn verloskundige kom je zoveel aan als je lichaam als reserves nodig heeft. Ik had geen idiote vreetbuien ofzo en ben toch ruim 25 kilo aangekomen. Er zit nu nog zo'n 8 kilo. Ik had overigens geen overgewicht voor de zwangerschap.

6. speransa

speransa Actief lid

30 okt 2008
    333
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi dames

Ik zelf was voor ik wist dat ik zwanger was 58 kilo en ik ben nu al 62 kilo.
    Ben bijna 8 weken ,ik vind het zo raar want ik eet alleen maar gezond zoals fruit bruin brood met kaas ,pasta 1 klein stuk vlees of kip vis met groente.
    Ik eet geen snoep heel weinig chocola of koek.Met drinken precies hetzelfde alleen sap ,karnemelk en thee en koffie.Absoluut geen prik.Dit is wat ik eet en drink al voor mijn zwangerschap.En toch kom ik aan.
    Ik vind het echt raar ,want ik heb al 2 kinderen al zijn ze nu 10 en 8 jaar met hun at ik van alles en ik kwam ook veel te veel aan met hun ,met moeite er af gekregen,en toen ik eindelijk weer op me gewicht kwam heb ik alleen nog maar gezond gegeten,en nu lijkt het er toch op dat ik weer veel ga aankomen.
    Ik hoop het toch niet ,want het heeft me echt moeite gekost na me laatste bevalling om weer af te vallen,ik dacht anderhalf jaar.

xxx Speransa

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Het kost me ook nog echt moeite om af te vallen, :(

Maar wel interessant dat je lichaam het blijkbaar nodig heeft om aan te komen. Maar hoe zit het dan met mensen die bijna niks aankomen dan?

8. Prinsesje23

Ik heb precies hetzelfde. Op mijn tijdelijke vreetbuiten na dan ;) ik eet ook alleen maar bruin brood, fruit en drink geen prik (dat lust ik niet). Spa rood wel, karnemelk, koffie & jus.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je normaal eet en je komt dan wel veel aan, dan gaat op wat de VK van Minke zegt. Maar dat is natuurlijk niet zo als je steeds vreetbuien loopt te hebben.
    Dat hongergevoel komt door je stijgende en dalende suikerspiegel en onder invloed van je hormonen kan het zijn dat die schommelingen heftiger worden en je hongergevoel en snaaitrek dus groter...
    Je kunt ze echter opvangen, die schommelingen, door voedsel te eten dat langzaam verteerd wordt: vezelrijke producten, producten zonder toegevoegde suikers (want van suiker ga je sowieso al enorm schommelen met je bloedsuiker).
    Dat betekent dus: fruit, (vooral citrusvruchten en tropische vruchten zijn fijn, terwijl druiven, peren en bananen weer veel eigen vruchtsuikers bevatten die dat effect ook wat kunnen hebben).
    Verder volkoren brood, pasta en zilvervliesrijst. Muesli of cruesli zonder suiker. Dat soort dingen...
    Als tussendoortje komkommer, worteltjes, crackertjes (volkoren) met kaas... Dat vult meer, je komt er (veel) minder van aan dan van suiker en snoep en je hebt dus gewoon minder snaaitrek...
    Succes!

10. speransa

speransa Actief lid

30 okt 2008
    333
    0
    16
    Amsterdam
    Ik denk dat het toch ligt aan het feit dat elke zwangerschap anders verloopt.
    Met me andere 2 kinderen had ik vreetbuien en dan vooral chocola en ijs en was ik ook nog constant misslijk en vooral veel rugklachten (pijnlijk)
    En nu heb ik geen vreetbuien en geen ene klacht ,eet lekker gezond en probeer ook elke week toch 1 keer te gaan zwemmen.En veel lopen.Ik zie het wel aan het eind HOEVEEL IK BEN AANGEKOMEN,Ik blijf gewoon gezond eten zoals ik nu doe.

xxx Speransa

11. Prinsesje23

Ik ga nu ook niet meer bij mijzelf thuis op de weegschaal staan...

12. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik ben van mezelf niet heel mager zeg maar, maar ik ben tot nu toe 10 kg aangekomen, dus dat vind ik wel meevallen. Ik let wel meer op wat ik eet dan voor de zwangerschap.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik eet niet veel meer dan voor de zwangerschap, maar ben nu toch al 12 kg aangekomen. Ik zie het na de zwangerschap wel weer, ik maak me er niet zo druk om :)

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Da's precies wat de baby en toebehoren weegt, netjes hoor! ;)

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Jeetje, het is heel lastig denk ik om te voorkomen om veel aan te komen als je er gevoelig voor bent.
    Ik ben zelf vrij slank en ook niet heel veel aangekomen, maar ik merk wel dat ik tijdens de zwangerschap heel erg 'geleefd' wordt door mijn hormonen, wat betreft eten.
    Aan de ene kant MOET ik eten en tegelijkertijd KON/KAN ik (bepaalde dingen) NIET eten, allemaal door die vreselijk hormonen!

In het begin was ik zo vreselijk misselijk dat ik vrijwel niets kon eten, maar ik moest aan de andere kant wel iets in mijn maag hebben, anders begon ik te kokhalzen. Constant gevecht dus.
    Nog steeds kan ik niet lang met een lege maag, dus ik moet steeds eten. Ik heb heel veel zin in lekkere dingen (chips, koekjes), maar ik verdraag heel veel niet meer (vet, melk, veel suiker). Daarom moet ik wel gezond eten. Maar als ik t wel zou verdragen, zou ik echt ongezond eten, die drang is bijna niet te weerstaan!
    Sporten kan ik al helemaal niet, ben al blij als ik iedere dag even naar de supermarkt of andere winkel kan gaan. Door die hormonen heb ik ook al helemaal geen energie.

Sommigen komen wel 30 kilo aan, terwijl ze heel gezond eten en anderen maar 10 kilo, terwijl ze iedere dag vreetbuien hebben...
    Meer dan proberen vreetbuien met ongezonde snacks te voorkomen kun je niet doen denk ik. En als je er de energie voor hebt sporten, zwemmen bijvoorbeeld.

In mijn ogen betekent zwangerschap je compleet overgeven aan moeder natuur, haha, zelf heb ik er iig vrij weinig over te zeggen wat erin gaat :)

16. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Ook ik ben een volslanke meid, niet superdik maar goed gevult zal ik maar zeggen hihi. Ook ik was er best bang voor maar dacht whatever een gezond kind vind ik belangrijker. Ik moet bijna bevallen en ben tot nu toe 5 kilo aangekomen! Alleen mn buikje is bol en voor de rest van mijn lichaam ben ik zelfs afgevallen! Ik heb niks gesport en eet waar ik zin in heb, ik ga nu ff een zak M&M's halen haha, nee wat ik wil zeggen is: maak je niet druk, ieder lichaam is ZO anders en het hoeft niet te betekenen dat je veel gaat aankomen als je er aanleg voor hebt!

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

niet teveel op de crosstrainer, dat is niet heel goed als je zwanger bent. ook steps mag (volgens mijn sportschool) je tijdens je zwangerschap niet doen.
    persoonlijk, en ik kom veel aan tijdens mijn zwangerschap, heb ik geen moeite met het aankomen. het zit mooi op mijn buik allemaal en een beetje in mijn gezicht. ik weet zeker dat ik absoluut boven de 12 kilo ga uitkomen, maar hee, straks: gebroken nachten en borstvoeding dan vliegen de kilos er weer af, ga dan lekker 2 keer per week naar de sportschool of iets dergelijks.
    nu gewoon niet te vet en te veel suiker, maar lekker veel groenten fruit boterhammen ed. dat is tenminste gezond voor je baby en voor jou!
    heel veel succes, groetjes

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hmmm... dan zie je maar weer dat iedere sportschool zijn eigen methodes en "gedachten" heeft. Ik doe nl het 9 maanden fit programma van onze sportschool en mag totdat ik 6 maanden ben lekker aan mijn conditie werken en zelfs ook op de crosstrainer maar ook gewoon steppen.

Na de zesde maand moet ik gaan "consolideren" en alles maar op peil houden. Tijdens dit programma vanaf 7 maanden ook direct de yoga erbij.

19. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Goh Maka123, ik sluit me echt helemaal bij je aan!
    Ik ben zo moe de hele dag dat ik al blij ben dat ik na het werk kan koken, af en toe naar de supermarkt ga en de was doe. Dan heb je het wel ver gehad. Die hormonen inderdaad, ik kan me niet voorstellen dat mensen overlopen van energie wanneer ze zwanger zijn, ik heb me nog nooit zo lusteloos gevoeld als nu! Maar ja, nog een maandje of 4 doorbijten maar :D

20. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ehm ik ben nu 23 weken zwanger en nog maar 700 gram aangekomen

bloos bloos.

Deel Deze Pagina