Soms denk ik weleens dat ik te aardig ben . Bij voorbeeld als ik samen met nog iemand anders in een auto allebei een parkeerplaats zoek en ongeveer tegelijk de plek zagen, dan laat ik de ander gaan en zoek een nieuw plekje. Laat bij de kassa iemand met een paar boodschappen voor als ik een volle kar heb. Wacht geduldig als een ouder iemand, iemand in een rolstoel, moeder met kinderen voor me lopen en duw me er niet langs. Zorg dat ik niet in de weg ga staan in de paden van een supermarkt enz enz. Maar het lijkt wel of ik een vd weinigen ben! Iedereen is zo gehaast en asociaal! Net in de supermarkt ook. Staan 2 dames midden in het gangpad te kletsen. Kon er niet langs met m'n kar. Ik wacht tot ze opzij gaan. Ze zagen me staan. Maar nee hoor ze kletsen door alsof ik er niet ben. Toen ik vroeg of ik er langs mocht keken ze me alleen geïrriteerd aan! Loop vervolgens met m'n kar en m'n zoontje naar de parkeerplaats. Zebrapad over, komt een auto en stopt niet! Ook zo aso! Pfff misschien nutteloos topic maar kan me daar echt kwaad om maken. Hou altijd met iedereen rekening maar lijkt juist alsof ik juist alle aso's tegenkom. Of er zijn gewoon zoveel asociale mensen
Herkenbaar. Ik ben ook altijd beleefd, maar op de een of andere manier lijken mensen tegenwoordig steeds asocialer te worden. Het is echt een "ikke" cultuur. Eigenlijk vind ik het best erg, want wat geven we onze kinderen mee op deze manier? Mensen die doorrijden bij een zebrapad vind ik helemaal walgelijk. Ze zien je komen met je kind en trappen nog even dat gas in Bah!
Nee hoor, je bent niet te aardig. Enkel erg sociaal en goed opgevoed Wat jij doet, doe ik ook (op die parkeerplek na dan ) En als iemand in de weg staat en jij wilt er langs, zou ik niet eerst rustig wachten, maar gelijk vragen: "pardon, mag ik er even langs?" Verder doe je alles gewoon heel normaal en goed hoor. En wat anderen doen.........zucht........ ik kan me er ook aan ergeren, maar je doet er weinig aan. Alles wat ik kan doen is bij mezelf blijven en zorgen dat mijn kinderen dus ook goed worden opgevoed
Trouwens, wat mij opvalt is dat het tegenwoordig niet meer zozeer de jongeren, maar juist de OUDEREN zijn die erger worden (dus 45 jaar en ouder) In het verkeer zijn ze verschrikkelijk, en in het algemeen, nou......... en dan zeggen ze wat over de jongeren. Maar als je hart van nederlang oid kijk, dan zijn het steeds meer de jongeren die zich inzetten voor de maatschapij en onderontwikkelde landen enzo. Toen ik zwanger was en met de trien ging, was het juist een jongen van rond de 23 die voor me opstond
Gelukkig er zijn nog meer beleefde mensen . Het is inderdaad zinloos om me er druk over te maken maar vind het ook echt erg. Als iedereen zich zo gaat gedragen wordt het er niet gezelliger op!
O herkenbaar.. Ik laat ook vaak mensen voor, ga aan de kant voor de ouderen of mensen in rolstoel/scootmobiel etc. Spreek iedereen beleefd aan in winkels en leer ook mijn zoontje altijd dicht naast mij te lopen zodat hij anderen niet in de weg loopt in winkels. Maar lijkt soms ook wel of ik de enige ben.. Pff.. Vorige week zei een buschauffeur nog: mevrouw, de jongeren krijgen vaak de naam terwijl de ouderen het doen. Het lijkt inderdaad zo te zijn. Hoe vaak wij al wel niet voor onze enkels zijn gereden door ouderen in een scootmobiel of ouderen met een winkelkar.
Heel herkenbaar meid!! Ik ben ook altijd zo geweest Als iemand voordrong in een winkel zei ik er niks van, als ik goor gegeten had in een restaurant dan zei ik dat het prima was enzovoort... Voor mijn gevoel was ik altijd de enige die zo was en sinds een jaar ben ik wat assertiever geworden. Oog om oog, tand om tand zeg maar en dat voelt best lekker! Heb laatst iemand op zijn plek gezet die voorpiepte bij de bakker en heb gisteren nog gezegd dat de antipasti erg teleurstellend was... Weliswaar heb ik dan een knalrode kop, maar ik doe het toch! Anyhoe: je hoeft niet minder aardig te zijn om toch voor jezelf op te komen. Ik heb ontdekt dat mensen het best pikken! (en wij pikken het per slot van rekening al jaren van iedereen...) Liefs BB
Ik ben ook altijd beleefd en aardig, tenminste dat probeer ik zoveel mogelijk te zijn. Maar wat je zegt, iedereen lijkt niet aso te zijn tegenwoordig, bijna iedereen IS aso tegenwoordig..... In de supermarkt, in winkelstraten, in winkels, overal lijkt het wel eigenlijk..... En dan niet eens alleen jongeren. Ook gewoon bejaarden doen of ze een heilige koe in india zijn.
Je bent niet te aardig hoor haha je heb gewoon respect en bent goed opgevoed.. Ik ben ook altijd netjes(nouja meestal) ga idd in de supermarkt aan de kant staan.. Houd deuren open voor oude mensen(en andere die achter me lopen) En kan me er dan idd aan irriteren als van die danes op leeftijd een theekransje staan te houden midden in het pad.. Roepdan ook altid luid en duidelijk pardon! Nou als blikken konden doden whaha Of als er mensen met een hele kar vol staan en ik met een pak melk bijvoorbeeld.. Ze kijken achterom..zien je met je pak melk draaien zich on en beginnen die kar uit te laden dan denk ik tsjaa.. Is die ene minuut doe je kwijt ben als je mij mn pakje melk lAt afrekenen nou zo erg.. Of van die oude mensen die denken dat ze alles mogen omdat ze oud zijn zoals voorpiepen enzo grrrr!
Ooooow!! Of van die mensen die iets willen pakken... Perongelik met hun arm tegen iets anders aankomen.. Hetgeen valt en dan schaapachtig ernaar kijken en weglopen.. Tijdje geleden was ik in de kruidvat en dt gebeurde dus ook... Ik weet niet wat het was maar er vielen geloof ik wel een stuk of 15 zakjes op de grond ze keek ernaar en wou weglopen.. En tot mijn grote schrik zei ik... Zou je het niet even oprapen?! Begon ze te mompelen dat ze het niet had gezien ofzo jaaa daggg! Maar ze ruime het wel op Denk dat dat nog onder invloed van ontzwangeren was ofzo haha normaal doe ik dat niet zo snel.. Moet ook eerlijk toegeven dat het heerlijk voelde en ik echt een beetje trots op mezelf was
precies, dat valt mij dus ook op...als jongere had ik een bijbaantje als cassiere en dan werden altijd de jongeren in de gaten gehouden en het liefst degene met een tintje:x maar toen ik met de kerst een oude mevrouw hielp met inpakken van de boodschappen omdat zij in een rolstoel zat veranderde de kijk van mijn collega's ook. Met mijn laars bleef ik ongemerkt aan een stukje van het dekentje hangen dat op haar schoot lag en toen ik weg liep om de tas te pakken trok ik zo dat hele dekentje mee. Dr hele schoot lag werkelijk vol met spul, ze had al afgerekend.
Hoi Ja tegenwoordig zijn veel mensen gewoon asociaal. Elke keer door rijden als ik met zoontje en kinderwagen bij zebrapad sta,rijden gewoon door,kijk ik in de auto zit daar verdomme meestal een moeder in met hun eigen kleine kinderen,maar wel ons bijna dood rijden . Dat zal ik nooit snappen. Een tijd geleden was ik in de plus en had 2 dingen en er kwam een oude vrouw voor te kruipen zonder te vragen en keek mij erg smerig aan. Ik zo nou ik sta hier te wachten hoor ,vraagt de kassameid mag ze voor ik zo ja doe maar. Zeg ze dan dat ik asociaal ben terwijl ze eigenlijk achter me stond. Ik zo je bent zelf asociaal jij kruipt voor en trouwens jullie klagen altijd over de jongeren kijk eens naar jullie zelf.
Het toppunt was trouwens gisteren. We stonden op een parkeerplaats en een vrouw raakte met uitparkeren hard een andere auto. Ik stond m'n zoontje in z'n wagen te doen. Ging ervan uit dat ze stopte, maar ze reed weg!!! M'n vriend heeft haar kenteken genoteerd. Vervolgens zagen we haar een eind verderop stoppen en keek of ze schade had aan haar auto. Dacht o ze komt terug maar nee! Weer wegrijden! Wij naar de andere auto gelopen. Best een flinke lakschade! Heb een briefje onder de ruitenwisser gedaan dat ik getuige was en m'n telefoonnummer erbij gezet. Was helemaal verbijsterd dat ze doorreed. Nog niet gebeld trouwens..,
Wat herkenbaar allemaal! en vooral van die ouderen... Wij wonen in een dorp, en gelukkig heerst daar nog een sociale mentaliteit, als iemand in de weg staat in het gangpad vd supermarkt en je wil er langs dan zeggen ze nog sorry ook! Ik laat zelf ook altijd wel iemand voor me die 1 dingetje moet afrekenen als ik zelf een volle kar heb, maar niet 10 man hoor, dan kom je zelf nooit aan de beurt, haha!
Ja. De normen en waarden zijn ver te zoeken helaas bij een hele grote groep onder onze samenleving.... Een zebrapad is tegenwoordig een snelle manier om een einde aan je leven te maken. En het zijn vaak juist die gastjes die net een rijbewijs hebben gehaald en mensen die beroepsmatig elke dag achter het stuur zitten (bijv. buschauffeurs..). En je dan ook nog op de koop toe een grote bek geven (of halverwege gaan optrekken) als je toch het lef hebt om verder het zebrapad op te lopen en ze vol in de ankers moeten....
Geef je in veel gevallen helemaal gelijk. En dan ben je wel gewoon netjes. Dat doe ik ook. Maar dat van het gangpad zou je wel anders kunnen doen. Als ze je zien, ok maar toch zou je best even kunnen zeggen dat je er lang gaat. Ik zeg dan meestal hardop: ik ga er even langs....en tegelijk dat ik het zeg rijd ik dus met het karretje gewoon door. Tja, ik vind namelijk wel dat ze eerder hadden kunnen nadenken dat midden in een pad staan aso is. Ik zeg dus netjes dat ik er aan kom en dat ze dus opzij "moeten"gaan. Ik vraag dus niet of ik er lang "mag" ( dat zou namelijk een gunst zijn van hun om mij er langs te laten , dacht het niet...) Maar goed, jij bent denk ik wel net even iets aardiger. Ik ben ook aardig ( voor zwangeren, rolstoelers, ouderen et cetera...) maar wel als ik het respect terug krijg.
Zo woon ik dus in een 30 km zone.... gemiddelde snelheid is hier een km of 60 (!) gereden door mensen die hier ook wonen met kleine kinderen in de auto en volgeladen schoolbussen...