Inderdaad zijn de ruggeprikken anders.... Bij de oudste een ruggeprik gehad voor pijnbestrijding (epiduraal) en die is opgetopt toen het toch een ks bleek te worden. Ik bleef gevoel houden in mijn benen en heb ook nog veel van de ks gevoeld, helaas. Bij de 2e was het een geplande keizersnee en toen werd het een spinale ruggeprik (ander plekje in je rug) en dan voel je echt helemaal niks meer. Overigens vond ook ik het infuus vele malen pijnlijker dan de ruggeprik!
Ik had 1st een ruggeprik gekregen als pijnbestrijding,het werd toen een ks en ze hebben toen bij mij een hele nieuwe gezet zo ver ik weet.Heb dan op wat getrek na ook niks gevoeld.
Wooooww! Echt veel positieve reacties over de ruggeprik, niemand heeft blijkbaar echt pijn gevoeld tijdens het zetten.. Nu wordt het echt heel serieus want nu ga ik me klaarmaken (geestelijk) hahaha.. Over wat mijn familie vindt vind ik niet belangrijk hoor, het gaat erom dat ik geen pijn lijd en dat mijn man bij me is en ik mijn prinsesje de eerste keer hoor huilen en vast mag houden.. Jeetje ik kan niet wachten !!
Spannend hoor! nog 9 dagen, je bent denk ik al behoorlijk gerusgesteld, maar echt.. Maak je niet druk om die ruggenprik. Ik ben ook een serieuze bangerik voor alle prikjes en spuiten die er bestaan, maar ik heb vd ruggenprik bij de keizersnede van mijn dochter helemaal niets gevoeld Ben achteraf zo blij toen die keuze gemaakt te hebben, het eerste huiltje en het eerste moment samen met je baby is zo belangrijk! Ook gewoon even van te voren aan geven dat je het echt eng vind dan kan de arts die de ruggenprik zet er ook rekenig mee houden. Veel suc6!
Ik heb zelf nog nooit een ruggeprik gehad, dus kan je helaas niet vertellen hoe dat is. Wel weet ik van mijn omgeving dat iedereen zegt dat het enorm meevalt en dat ze het zo weer zouden doen mocht het nodig zijn. Het lijkt mijzelf ook vreselijk, maar door de verhalen uit mijn omgeving zou ik zeker voor een ruggeprik kiezen. Maar wat anderen hier ook zeggen zou voor mij nog veel belangrijker zijn dan de pijn en angst. Namelijk je kindje voor het eerst zien en horen. Dat eerste huiltje is geweldig om mee te maken. En als alles goed gaat kun je je kindje vrij snel lekker knuffelen. | In iedergeval succes met je keuze.
Ik krijg maandag een geplande KS is ook spannend! Bij de 1e ook een KS gehad en de ruggenprik voel je niet! inderdaad een spinale is anders als een epudirale. Bij een spinale voel je helemaal niks meer! Zodra de ruggenprik gezet wordt voel je je benen warm worden en je billen en het wordt heel zwaar (ken je het gevoel als je op je arm hebt geslapen? dat ie dood aanvoelt haha) nou zo voelt dat! en dit dan zo over je buik heen dus je voelt echt niks meer,dit testen ze ook door hard te knijpen in je been en bij mij met heeeeel koud iets waterigachtigs over heen te sproeien. ik mag niet eens kiezen tussen een ruggenprik of narcose omdat hun voorkeur zelf ook naar ruggenprik gaat omdat er aan een narcose zeker risico's zitten! Hij had het over dat ik maagzuur kan krijgen omdat ze wel in je buik zitten te wroeten en als je dan onder algehele narcose gaat en het komt wel naar boven dan moeten hun met een slang het eruit gaan zuigen je kan dus stikken want je merkt niks dus lijkt me niet fijn en ook niet voor hun daarom zijn ze er ook erg voorzichtig mee. en ik zeg ALS he je hoeft geen maagzuur te krijgen maar dat is 1 van de redenen en je krijgt niks mee en er zijn ook risico's voor beebje idd. Veel succes meid! spannend!
ik heb 2 keer een spoedks gehad en totaal daarvoor 4 keer een ruggeprik, 2 keer voor de pijn van de weeen en 2 keer voor de spoedks. ik was er de eerste keer heel bang voor, maar het is me echt honderd procent meegevallen. ik vond ook het prikken van het infuus veel vervelender.
Je hebt je beslissing al genomen, zag ik, maar toch nog een duit in het zakje: ruggeprik!!! 100%.... Ik had NA de bevalling een ruggeprik omdat de placenta niet kwam en dus manueel verwijderd moest worden. Narcose mocht niet, omdat men niet wilde geloven dat ik sinds die ochtend niets meer had gegeten of gedronken Maar goed, ik had dus geen weeen ofzo meer, maar toch heb ik helemaal niets gemerkt van de prik. Vond, net als vele anderen, mijn beide infuzen veel erger om te laten prikken (en ik ben ook echt een mietje als het om naalden gaat). Groot voordeel van een ruggeprik: je ziet het niet gebeuren, zelfs niet per ongeluk Succes! Ik hoop dat jij achteraf ook zo enthousiast bent
Misschien een domme vraag, maar ik zie bijna iedereen zeggen dat het infuus veel erger is. Wat voor infuus krijg je dan en waarom? Ik heb net gehoord dat ik volgende week een ks krijg (met ruggeprik) en ik heb een gesprek gehad met de anesthesioloog maar die zei niets over een infuus. In je hand neem ik aan? Ik ben panisch voor prikken dus ik wil wel goed voorbereid daar komen ik plak namelijk altijd lidocaïnepleisters voor ik geprikt word.
Je krijg een infuus voor vochttoediening, medicijnen en als er om wat voor reden dan ook wat misgaat dat ze direct wat kunnen toedienen, idd in je hand. Maar wat de anderen ook al zeggen, een ruggeprik! Hier 4 keer ruggeprik, 2 keer spoedks. Bij mij werd de ruggeprik voor de ks ook opnieuw gezet en werd niet dezelfde gebruikt als voor verdoving van de weeën (kon ook niet, want ik voelde alles nog).
Mijn infuzen waren alleen maar omdat ik ingeleid werd. Geen idee of ik er anders ook 1 had gekregen, maar als ik jou was zou ik gewoon ff bellen met het zkh, hoor. Daar kunnen ze je precies vertellen of dat standaard gebeurt. Komt goed
Infuus is idd in je hand en dat is gewoon een pijnlijke plek. Bij mijn jongste zette de verpleegkundige het infuus ongeveer waar je hand overgaat in je pols. Dit was veel minder pijnlijk, omdat je dat gedeelte anders beweegt.
Ok infuus is bij iedereen anders denk ik,kan nou niet zeggen dat ik het ooit echt pijnlijk heb gevonden.
Je hebt je keuze al gemaakt maar nog even ter bevestiging: Hier ook een geplande keizersnede met ruggenprik (nul pijn). Het moment dat ik mijn zoontje hoorde huilen terwijl hij nog niet helemaal mijn buik uit was, laat staan dat ik hem boven het scherm kon zien, zal ik noooooooit vergeten. Ik huilde tegelijkertijd "hij huilt hij huilt". Zo bijzonder!! Ik krijg er nu weer tranen van in mijn ogen. Heel veel plezier bij het ontmoeten van je kleintje.
Ik kreeg die keus niet bij mn spoed ks en ben achteraf zoooo blij dat ik gewoon een ruggeprik kreeg! ik was ook super bang, zat daar te janken en ze moesten me gewoon vasthouden zodat ik stilzat. Nou echt de verdoving vooraf voel je een prikje, das ff gevoelig maar de ruggeprik zelf dus niet. Je voelt een drukkend gevoel in je rug, dat was het. Secondes erna voel je je warm van binnen en dan is het al gebeurd. Hoop niet dat ik hem ook krijg als ik helemaal nuchter ben, dus niet aan het bevallen, want vind het idee nog steeds eng, maar nee zeker niet pijnlijk!
dat vraag ik ook altijd dan zit het infuus net boven mn hand en heb ik er geen last van waneer hij OP mn hand zit gaan mn vingers tntelen :S
ik zou niet meer voor geplande ks gaan ow wat een ramp rot naald die ze mis prikken 3 x over en dan de pijn na de ks heb 5 weken amper kunnen lopen. maar goed bij iedereen is het anders. succes
Wat zou je dan doen? Gaan voor een spoed ks? Snap je niet helemaal,als je toch van te voren weet dat vaginaal niet gaat lukken of er zitten te veel risico's aan heb je toch geen keus?